Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:32:24 GMT

۲۱۵ واحد صنفی متخلف در پاکدشت پلمب شدند

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۳۶۵۰

۲۱۵ واحد صنفی متخلف در پاکدشت پلمب شدند

پرویز نوروزی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون و با هدف بررسی وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف، ۴ هزار و ۶۵۰ مورد گشت مشترک در مناطق مختلف پاکدشت اجرا و برای ۹۸۰ صنف متخلف، پرونده تشکیل شده است.

وی گفت: از مجموع پرونده تشکیل شده برای متخلفان، ۲۱۵ مورد به دلیل تکرار تخلف به پلمب منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتاق اصناف پاکدشت افزود: طی این مدت، بیش از هزار مورد تذکر و اخطار کتبی به اصناف مختلف ارائه شده و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد کرونا، فعالیت متخلفان برای مدت نامحدودی تعطیل می‌شود.

وی تأکید کرد: گشت‌های مشترک اتاق اصناف به صورت مستمر با همراهی بازرسان اداره صمت، شبکه بهداشت و تعزیزات حکومتی به صورت روزانه و در دو نوبت صبح و عصر انجام شده و بدون هیچ گونه اغماض، با متخلفان برخورد می‌شود.

رئیس اتاق اصناف پاکدشت با تقدیر از همراهی کسبه و اصناف در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی اظهار داشت: کاهش تردد خانواده‌ها و خلوتی معابر شهر، نتیجه همکاری اصناف در تعطیلی و اجرای مصوبات ستاد کرونا است که اثرات آن را در کاهش مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این بیماری می‌توان مشاهده کرد.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان پاکدشتی در ۹ هزار واحد توزیعی و تولیدی و ۶ هزار واحد خدماتی زیر نظیر ۱۸ اتحادیه مشغول به کار هستند.

وی به پایبندی بیش از ۹۰ درصد صنوف به دستور العمل های کرونایی اشاره کرد و افزود: با وجود شرایط سخت اقتصادی، اقدامات و تعامل مجموعه اصناف در مقابله با ویروس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی و همکاری با ستاد مقابله و پیشگیری از کوید ۱۹ نقش موثری در مدیریت این بحران داشته اند.

نوروزی افزود: ۲۰ هزار واحد صنفی در حوزه های مختلف با پیروی از سیاست های اخیر، مبنی بر کاهش ساعت کاری و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تعطیلی مشاغل گروه ۳ و ۴، تاکنون همکاری خوبی با مسوولان شهرستان داشته اند.

وی تداوم روند فعلی در مدیریت کرونا را موثر دانست و افزود: تغییر وضعیت شهرستان از نارنجی به زرد، نباید موجب بی‌تفاوتی مردم و اصناف به دستورالعمل‌های بهداشتی شود چرا که این امر موجب بروز موج جدید کرونا در شهرستان می‌شود.

رئیس اتاق اصناف پاکدشت افزود: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا، تبعات اقتصادی بسیاری از جمله کاهش درآمدها، ناتوانی در پرداخت اقساط و اجاره‌ بها، افزایش هزینه‌های تولید و توزیع برای این قشر زحمتکش و پرتلاش به بار آورده ولی کسبه و اصناف با وجود متضرر شدن، در همراهی با ستاد کرونا، کوتاهی نکردند.

وی گفت: به منظور حمایت از اصناف زیان‌دیده از کرونا و با هدف برخورداری از تسهیلات اعطایی از سوی دولت، برای ۶۰ درصد از این واحدها پرونده تشکیل و به بانک‌های عامل ارجاع داده شده است.

نوروزی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را از طریق شماره تماس ۱۲۴ گزارش داده تا واحد بازرسی در اسرع وقت موضوع را پیگیری کند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها ستاد کرونا ویروس کرونا ورامین اصناف پاکدشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد کرونا ویروس کرونا ورامین اصناف پاکدشت ستاد کرونا ویروس کرونا ورامین اصناف پاکدشت اخبار کنکور اصناف پاکدشت ستاد کرونا اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 

علیرضا فاضلی ثانی گفت: در راستای جلوگیری از فعالیت واحد‌های تولید زغال شهرستان، پس از تخریب ۱۵ دهنه کوره سنتی زغال در اراضی روستا‌های وهن آباد، حکیم آباد و علی آباد در هفته گذشته، دو واحد صنعتی تولید زغال فاقد هرگونه تمهیدات زیست محیطی در پروسه تولید در روستا‌های کیکاور و انجم آباد این شهرستان نیز پلمب شدند.

وی با بیان اینکه طی شکواییه‌های واصله به این اداره مبنی بر فعالیت آلاینده چندین واحد صنعتی تولید زغال، کارشناسان این اداره ضمن بررسی و شناسایی این واحد‌ها نسبت به ابلاغ اخطاریه برای رفع آلودگی اقدام کردند، افزود: با توجه به اینکه در اخطاریه‌های صادره مهلت مناسب به منظور رفع آلایندگی یا تعطیلی در صورت عدم رفع معضلات زیست محیطی به مسئولان این واحد‌ها ابلاغ شده بود، بر همین اساس نظر به عدم توجه به موارد اعلام شده، این اداره نسبت به اخذ حکم قضایی برای این واحد‌های آلاینده اقدام کرد و با همکاری عوامل نیروی انتظامی انجم آباد پلمب شدند.

فاضلی با تاکید بر اینکه اینگونه واحد‌ها تهدیدی علیه بهداشت عمومی و محیط زیست هستند، اظهار داشت: تولید گاز‌های سمی حاصل از دود مواد شیمیایی در کوره‌های زغال، احتراق و دود زغال، ذرات معلق، دی‌اکسید کربن و سایر ترکیبات مضر حاصل از فعالیت این کوره‌ها که به هوا رها می‌شوند، می‌توانند ضمن کاهش شدید کیفیت هوا، محیط زیست و هوای اطراف را آلوده و به سلامتی شهروندان آسیب جدی برسانند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کردیم در پایان خاطرنشان کرد: این اداره در راستای اجرای وظایف سازمانی خود با هرگونه واحد آلاینده محیط زیست که حقوق شهروندی را نادیده می‌گیرد برابر قانون اقدام خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز