Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: نزدیک به دو سال است که از انتشار بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری می­ گذرد و در طول این دو سال افراد و مجموعه هایی به آن پرداخته‌اند که بیشتر از زاویه تبیین و گفتمان­ سازی بیانیه بوده است اما یک زاویه هم که متاسفانه از آن غفلت شده بحث اجرای بیانیه است، برای همین با حجت الاسلام محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز در این باره گفت وگو کردیم که در ادامه آمده است:

فارس: با توجه به اینکه بیانیه گام دوم به دو سالگی خود نزدیک می‌­شود و از آنجا که گروه‌های مختلفی تحت این عنوان راه­ اندازی شده است، به نظر شما چه باید کرد تا ادبیات این بیانه اجرایی شود؟

* بیانیه گام دوم همچون قانون اساسی می ماند

حجت الاسلام حسینی‌همدانی: سوال این است که چه کارهایی برای اجرائی شدن بیانیه صورت گرفته است؟ آنچه بنا دارم به آن بپردازم و انتظار دارم دوستان و عزیزان توجه تامی به آن داشته باشند و دنبال کنند، بحث راه های اجرائی شدن بیانیه گام دوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول اینکه آنچه حضرت آقا در بیانیه فرموده اند ناظر به آینده انقلاب است. ایشان خطاب به جوانان فرمودند: شما جوانان آینده سازان کشور هستید و لذا مخاطب خاص بیانیه جوانان هستند. خطاب عام دارد بیانیه که مردم هستند و خطاب خاص دارد که جوانان هستند. خطاب اخص هم دستگاه‌هایی هستند که باید دنبال کنند. عملاً بیانیه گام دوم ناظر به آینده انقلاب است و شما جوانان آینده سازان این کشور هستید. عملاً مخاطب اصلی­اش جوانان است.

این بیانیه توصیفی و تبیینی است و طرح عملیاتی و نحوه اجرا در آن مطرح نشده در حالی که آنچه مهم است نحوه اجرائی شدن آن است. می‌توان گفت که این بیانیه همچون قانون اساسی می ماند. در قانون اساسی خود قانون اساسی که قابلیت اجرا ندارد باید تبدیل به قوانین عادی می‌شود و قوانین دیگری از آن استخراج می‌شود و سپس عملیاتی ‌می‌شود و در دستور کار قرار بگیرد تا قابلیت اجرا در سطح جامعه داشته باشد. عملاً نحوه اجرایی شدن بیانیه در خود بیانیه مطرح نشده است.

حضرت آقا در سخنرانی اول خرداد سال 98 به عنوان پیوست عملیاتی بیانیه کاملا به بحث نحوه اجراء پرداختند. این مطلب را رهبری در سخنرانی اول خرداد 98 مطرح کردند، ایشان در این سخنرانی بعد از اشاره به چهار نقطه اصلی بیانیه یعنی 1- عظمت حادثه انقلاب 2- عظمت راه طی شده و کارکرد انقلاب تا امروز 3- عظمت چشم اندازی که باید به آن برسیم و 4- عظمت نقش نیروی جوان متعهد، به چگونگی نقش آفرینی جوانان به عنوان مخاطب اصلی بیانیه می پردازند. پس اولین نکته این است که از خود بیانیه نمی­ توان طرح عملیاتی استخراج کرد و باید به سخنرانی اول خرداد 98 به عنوان پیوست عملیاتی بیانیه گام دوم انقلاب توجه کرد.

فارس: هدف اصلی ورود جوانان به حوزه­ های زمین مانده انقلاب چست؟

حجت الاسلام حسینی‌همدانی: همه به خوبی می دانیم برای هرکاری اولاً باید هدف آن را بدانیم و بدون هدف سر بی صاحب تراشیدن است و به نتیجه نمی رسیم و قطعا یکی از بهترین اهداف برای عملی شدن بیانیه گام دوم انقلاب ورود نسل جوان متعهد به عرصه مدیریت کشور است.

* مدیران ناتوان و ناکارآمد دلیل ایجاد مشکلات مردم

عملاً این نقش آفرینی جوانان باید هدفی را دنبال کند که آن ورود نسل جوان متعهد به عرصه مدیریت کشور است. وقتی مشکلات و معضلات موجود را بررسی می‌کنیم مثل مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، کم کاری و بدعملی در مسائل فرهنگی، بدعمل کردن در دیپلماسی و حتی امور پزشکی و درمانی که این روزها به واسطه کرونا کشور مبتلا به اوست و ده ها مسئله و چالش دیگر، می بینیم اصل مشکل، مدیران ناتوان و ناکارآمد هستند و قطعا افرادی که مشکل آفرین هستند نمی توانند خودشان راهکار برای آینده کشور باشند.

به واقع مشکل اصلی کشور مدیران ناکارآمد می باشند، یعنی کسانی که خود علت مشکلات فعلی هستند، نمی ­توانند راهکار آینده کشور به حساب آیند.

مشکلات عدیده در بخش های مختلف کشور از جمله مسائل اقتصادی و معیشت مردم، مشکلات فرهنگی، موارد پیشگیری و مقابله با کرونا و دیپلماسی به دلیل این است که کارگزاران موجود امکان مقابله و حل مسائل و چالشهای موجود را ندارند و علاج این مشکلات روی کارآمدن دولت جوان و حزب اللهی می باشد.

فارس: چگونه جوانان باید در روی کارآمدن دولت جوان حزب اللهی، نقش آفرینی کنند؟

حجت الاسلام حسینی‌همدانی: روی کارآمدن جوانان باید توسط فرآیند دقیقی که رهبر انقلاب در سخنرانی خود به صورت مبسوط به آن پرداختند صورت بگیرد و نباید این هدف با هرگونه اعمال نظرهای شخصی، جناحی و منافع محور صورت گیرد که متاسفانه ما در طول این چهل و اندی سال از انقلاب از این روشها دیده ایم.

جوانان باید مراقب باشند کسانی که با طراحی فرآیندهای ناقص گذشته، موجب حذف جوانان انقلابی شده ­اند، دوباره از شما سوء استفاده نکنند. جوانان باید خودشان به میدان بیایند و در شکل دادن به سرنوشت کشور، نقش­ آفرینی کنند. نگذارید برای شما تصمیم بگیرند، خودتان برای خودتان تصمیم بگیرید.

مقدمه شروع همه حرکت­های جوانانه­، تشکیل جلسات همفکری در سراسر کشور بین جوانان، جهت فهم و اجرای این فرآیند است تا مطالبه رهبری از آنها که ایجاد زمینه سازی برای تحقق دولت جوان و حزب اللهی است اتفاق بیفتد.

منبع: فردا

کلیدواژه: حجت الاسلام حسینی همدانی مشکلات اقتصادی مدیران حجت الاسلام حسینی همدانی بیانیه گام دوم قانون اساسی شدن بیانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۴۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب

حجت الاسلام باباخانی گفت: یکی از راه‌های ارتباط هیئات، مهرواره «هوای نو» است که تلاش می‌کند فضای هیئت را برای چهل‌واره دوم انقلاب اسلامی مهیا کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین روز از همایش سالیانه مدیران هیئت‌های رزمندگان اسلام سراسر کشور با سخنرانی حجج الاسلام محمد خواجوی و مجید باباخانی رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌ها دنبال شد.

حجت الاسلام خواجوی با موضوع فلسفه سیاسی نظام اسلامی از منظر امامین انقلاب صحبت کرد و گفت: معتقدم بسیاری از ما اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب را هنوز به درستی فهم نکردیم، در حالی که بسیاری از مقامات خارجی ابعاد فکری ایشان را بهتر شناخته‌اند. نمونه این موضوع را می‌توان در گفته‌های روسای جمهور روسیه، ترکمنستان و ... در دیدارهایی که با آیت الله خامنه‌ای داشته‌اند، مشاهده کرد.

پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است

وی با ذکر یک مثال صحبت‌های خود را ادامه داد و گفت: همه دشمنان در روزهای ابتدایی اغتشاشات در ایران فکر می‌کردند کار نظام تمام شده است اما در همان روزها دیدید که رهبری با دختران 9 ساله نوجوان در جشن تکلیف‌شان شرکت کردند و پیام بسیار مهمی را از این طریق دادند. سپس وقتی اوضاع کمی آرام شد، ایشان سخنرانی‌های مهم و راهبردی خود را بیان کردند.

او تاکید کرد: در دوره سختی قرار داریم و بیش از هر زمان دیگری به منظومه فکری امامین انقلاب نیاز داریم. باید این سوال را پرسید که چرا در بیان فلسفه سیاسی نظام اسلامی سراغ اندیشه‌های امام خمینی و مقام معظم رهبری نمی‌رویم؟ چرا از اندیشه‌های شهید مطهری استفاده نمی‌کنیم؟‌

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام باباخانی رئیس سازمان هیئت و تشکل‌ها گفت: به جرأت می‌گویم که سازمان تبلیغاتِ در میدان، شماها هستید. شما هستید که در میدان تبلیغات، مبارزه و جهاد می‌کنید و ما تنها یک ستاد برای کمک به شما هستیم.  وظیفه ماست که مقدمه فعالیت بهتر شما را فراهم کنیم. مبنای سازمان تبلیغات اسلامی این است که به عنوان سازمان پشتیبان عمل بکند، نه اینکه خودش برنامه اجرا کند.

وی با اشاره به لزوم هم افزایی هیئات سراسر کشور گفت: هدف ما این است که همه هیئت‌های فعال در استان‌های سراسر کشور، هم‌افزایی داشته باشند. یکی از راه‌های ارتباط هیئات، مهرواره «هوای نو» است. این مهرواره اختصاص به معرفی برگزیدگان سال هیئت دارد و امسال در اتفاقی جدید در فضای بین‌الملل هم برگزار خواهد شد. این جشنواره بستر عادلانه‌ای برای همه هیئاتی است که توانستند اقدامی را در این حوزه رقم بزنند. ما از آنها حمایت می‌کنیم و بهشان خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهیم تا در جریان رسانه‌ای کشور تبدیل به یک الگو بشوند.

باباخانی تأکید کرد: هوای نو تلاش می‌کند فضای هیئات را برای چهل‌واره دوم انقلاب اسلامی فراهم بکند. خواهش من از شما این است که کارهای موفقی که هیئات رزمندگان اسلام در سراسر کشور در استان‌ها رقم زدند و می‌تواند الگو باشد را در سامانه «هوای نو» ثبت کنند تا داوری شود. نزدیک به یکصد داور در حدود بیش از 40 رشته، این ابتکارات را داوری می‌کنند و از برگزیدگان آن تقدیر خواهد شد.

گفتنی است در پایان همایش سه روزه مدیران هیئت‌های رزمندگان اسلام که در مشهد مقدس برگزار می‌شد، از 20 مدیر موفق تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • روستای فردو از افتخارات استان قم است