Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با اشاره به این‌که اوقاف حق دارد تا اجاره‌بهای موقوفات تحت مدیریت آموزش و پرورش را مطالبه کند گفت: حل مشکلات بین ادارات اوقاف و آموزش و پرورش اهر در رابطه با پرداخت اجاره‌بها به مدارس موقوفه نیاز به ورود مجلس شورای اسلامی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اهر خواستار تعیین تکلیف موقوفات تحت اختیار ادارات دولتی شد و افزود: این‌که آموزش و پرورش اهر توان پرداخت اجاره‌بهای مدارس اوقافی را ندارند یک حقیقت است اما این موضوع از طریق ادارات‌کل استانی و مرکز قابل حل است.

وی از کلنگ‌زنی ۲ باب مدرسه هم‌زمان با دهه فجر در شهر اهر خبر داد، اضافه کرد: افزایش فضای آموزشی و مرمت مدارس فرسوده و کلنگی باید جزو اولویت‌های آموزش و پرورش و خیرین مدرسه‌ساز قرار گیرد تا بتوانیم محرومیت فضای آموزشی را برطرف کنیم.

حاجی‌زاده بابیان اینکه بسیاری از معلمان در دوران کرونا واقعاً به صورت جهادی و ایثارگرانه عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: حفظ ارتباط تنگاتنگ با خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار جهت احیای فعالیت‌های مجمع خیرین مورد نیاز است.

گلایه از تحصیل دانش‌آموزان در مدرسه‌ای فاقد برق در اهر

ناصر پورفتحی مدیر آموزش و پرورش اهر نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش اهر با تسلیت سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی از فعال‌سازی مجمع خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار در این شهرستان خبر داد، گفت: با مساعدت مشاور وزیر آموزش و پرورش؛ لوازم خانگی و وسایل مورد نیاز یکی از خانواده دانش‌آموزان نیازمند تأمین و تحویل شد.

وی آموزش و پرورش اهر ۱۵ مدرسه موقوفه دارد که سالانه ۹۱ میلیون تومان به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر اجاره‌بهاء پرداخت می‌کند که پرداخت این اجاره‌بهاء برای آموزش و پرورش اهر حقیقتاً مقدور نیست.

مدیر آموزش و پرورش اهر با گلایه از نبود برق و برخی زیرساخت‌ها در برخی مدارس شهری و روستایی گفت: متأسفانه سال ۸۵ در اهر مدرسه‌ای ساخته‌اند که با گذشت ۱۴ سال هنوز فاقد برق است.

پورفتحی از تأمین و تحویل ۳۰ دستگاه تبلت به دانش‌آموزان نیازمند توسط خیرین خبر داد، افزود: خیرین اهری با تأمین ۳۰ دستگاه تبلت برای دانش‌آموزانی که در شرایط کرونایی از تحصیل مجازی بازمانده بودند از تحصیل در فضای مجازی بهره‌مند شدند و از طرفی همچنان ۳۰ درصد دانش آموزان شهرستان اهر از امکانات آموزش مجازی اعم از گوشی و تبلت محروم هستند.

وی با انتقاد از کمبود فضای آموزشی در مناطق حاشیه‌ای شهر اهر تصریح کرد: در مناطق حاشیه‌ای از جمله شهرک شیخ شهاب‌الدین اهری، جاده ورزقان (میدان یارپرور) و نیروگاه نسبت به جمعیت از نظر فضای آموزشی کمبودهای ملموسی داریم و از طرفی جهت تک شیفتی شدن مدارس شهری اهر نیاز به احداث چندین مدرسه ۱۲ کلاسه هستیم.

گفتنی است در پایان جلسه از محمدرضا بهمرام رئیس سابق نهضت سوادآموزی و معلمان نهضت سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش اهر که بازنشسته شده بود تجلیل شد.

کد خبر 5105351

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان اهر شورای آموزش و پرورش امام جمعه اهر ویروس کرونا بارش برف شیراز قاسم سلیمانی کرمانشاه گرگان آمار کرونا بوشهر شهرستان کرج خطبه های نماز جمعه لیگ برتر فوتبال ایران شیوع کرونا شهرکرد روز پرستار آموزش و پرورش اهر فضای آموزشی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن

به گزارش قدس خراسان، علی‌اکبر چراغیان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از رؤسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهدالرضا(ع) برای آموزش قرآن در رده سنی زیر ۶ سال خبر داد و افزود: در همین راستا نیز توانسته‌ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن در شهرستان تربیت کنیم.

وی به طرح قاضی در مدارس اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و والدین شده است.

چراغیان وضعیت آموزشی دانش‌آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ۱۵ درصد قبولی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده که از این لحاظ آموزش و پرورش بردسکن جزو 10 نواحی آموزش و پرورش در سطح استان است. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به کسب رتبه‌های دیگر آموزش و پرورش در المپیادها، آزمون پایش و پایا در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: متأسفانه برخی افراد آموزش و پرورش را خواسته و ناخواسته در بستر فضای مجازی مورد انتقاد قرار می‌دهند که نیاز است اگر ضعف و یا کم و کاستی وجود دارد موارد را به صورت حضوری مطرح تا نیروهای ستادی حوزه آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. 

وی همچنین با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را بیشتر مورد کنترل قرار دهند و به آنها اجازه ندهند با موتورسیکلت در مدارس حضور پیدا کنند.

چراغیان اظهار کرد: متأسفانه طی سال گذشته و در یک ماه اخیر چهار نفر از دانش‌آموزان بر اثر قوع تصادف جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها را داغدار کرده‌اند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • اینجا دست‎‌ها، دانش و ایثار را روایت می‌کند
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • هشتاد درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها