Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@11:23:17 GMT

تعادل بازار تخم مرغ طی یک هفته آینده

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۴۷۶۸

تعادل بازار تخم مرغ طی یک هفته آینده

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار کشور گفت: ایجاد بارانداز تخم مرغ در منطقه تهران پارس و عرضه آن با نرخ های مصوب به نظر می رسد تا یک هفته آینده بازار این محصول متعادل شود.

« هدایت اصغری» در گفت و گو با ایرنا از راه اندازی نخستین بارانداز تخم مرغ در منطقه تهران پارس خبرداد و افزود: اکنون حجم خوبی تخم مرغ با نرخ های مصوب وارد بارانداز می شود و در اختیار میادین میوه و تره بار و اصناف و خرده فروشی ها قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کمبودی در تولید تخم مرغ مورد نیاز کشور وجود ندارد و طبق توافق انجام شده با شرکت پشتیبانی امور دام و وزارت صنعت و معدن هر کیلوگرم تخم مرغ فله ای ۱۲ هزارتومان، هر کیلوگرم تخم مرغ بسته بندی ۱۴ هزارو ۱۲۰ تومان یعنی شانه ای ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومان ( عددی ۹۵۰ تومان) از تولیدکنندگان خریداری می شود و با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار نزدیک شانه ای ۳۱ هزارتومان در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

به گفته وی، هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ بسته بندی درب واحدهای تولیدی بیش از نرخ مصوب خریداری می شود.

وی تصریح کرد: بنابرتوافقی که با شرکت پشتیبانی اموردام به عمل آمد، مقرر شده برای تقویت بازار تهران استان های دیگر کمک کنند، چنانچه هر استان دیگری به غیر از تهران دچار مشکل باشد، بار انداز ایجاد می شود تا تخم مرغ مورد نیاز مصرف کنندگان تامین شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار گفت: اکنون برای تخم مرغ به دنبال ایجاد نظامی هستیم که تخم مرغ تولیدی وارد بارانداز شود و یا سفارش بارانداز برای تولیدکنندگان ارسال شود و نیاز خرده فروشان از محل باراندازها تامین شوند.

وی توضیح داد: اکنون براساس این روش، تخم مرغ مستقیم به مرکز پخش وارد و دربارانداز سفارش اخذ و با تولیدکننده هماهنگی انجام می شود همانگونه که در سبد کالا ۱۷ میلیون شانه تخم مرغ توزیع شد،امکان استفاده از چنین روش هایی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، طبق بررسی های میدانی طی یک تا دو هفته اخیر قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار به بیش از ۴۰ هزارتومان هم رسید، درحالی که تخم مرغ شانه ۳۰ عددی معمولی در خرده فروشی ها موجود نیست.

براساس آمارها سال گذشته بیش از یک میلیون تن تخم مرغ در کشور تولید شد که هر ساله بخش مازاد آن به کشورهای همسایه صادر می شود.

طبق گفته مسوولان، تا ابتدای آذرماه جاری تخم مرغ به کشورهای هدف صادر می شد و اکنون حدود یک ماه است که صادرات این محصول ممنوع شده است.

طبق آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی ۱۲ هزارتومان و برای مصرف کنندگان ۱۴ هزارو ۵۰۰ تومان تعیین شده بود.

لینک کوتاه: asriran.com/003CL6

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بازار مرغ تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۴۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژابی آلونسو: برای جشن گرفتن زود است؛ رم می‌تواند کامبک بزند

پس از برتری ۲-۰ بایرلورکوزن مقابل آاس رم در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا ۲۰۲۳/۲۴، ژابی آلونسو گفتگویی با خبرنگاران داشت.

سرمربی لورکوزن در مصاحبه با اسکای ایتالیا گفت:

ما خیلی جنگیدیم؛ عملکردی عالی به همراه نظم، قدرت، سرعت زیاد داشتیم. برای ما همه اینها معنی زیادی دارد، اما هنوز کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام دهیم. مزد بازی خوب خود را گرفتیم. این بازی در‌ این جو سنگین در زمین تیم با تجربه ای چون رم، یک گام رو به جلو در روند تکامل و بلوغ تیم بود.

ما فرصت داشتیم گل سوم را بزنیم، از همان دقیقه اول تهاجمی بازی کردیم؛ تاکتیک ما دفاع فشرده و ضدحملات سریع بود. در کل از موقعیت هایی که داشتیم بهترین استفاده را نکردیم. با این حال ما راضی هستیم.

ما هنوز در مورد رم نگرانی های زیادی داریم. آنها می توانند  هفته آینده کامبک بزنند. برای جشن گرفتن زود است. من خوشحالم و امیدوارم بتوانم هفته آینده در کنار هواداران جشن بگیرم.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • پادکست| تحلیل بازار طلا و ارز در هفته دوم اردیبهشت/ روند بازار‌ها در هفته آینده چگونه است؟
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • ژابی آلونسو: برای جشن گرفتن زود است؛ رم می‌تواند کامبک بزند
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • رقابت گواردیولا، آرتتا و شان دایچ بر سر کسب عنوان بهترین مربی ماه لیگ برتر
  • هر شانه تخم مرغ چند؟