Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:47:07 GMT

تحقیقات علمی در حد کار پژوهشی نباشد

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۴۸۸۹

تحقیقات علمی در حد کار پژوهشی نباشد

به گزارش عصر شنبه مرکز خبر حوزه آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در بازدید از نمایشگاه مساله محوری و دستاوردهای ۱۰ ساله دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پویایی را از ویژگی‌های شاخص دفتر تبلیغات اسلامی دانست و اظهار داشت: پویایی و نشاط و زنده بودن دفتر تبلیغات اسلامی به انجام دادن کارهای فاخر و متناسب با نیازها و مقتضیات زمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تنوع فعالیت های دفتر تبلیغات ادامه داد: برخی با توجه به اسم دفتر تبلیغات، می‌پندارند که همه تلاش و فعالیت این مجموعه، باید صرف کارهای تبلیغاتی به معنای مصطلح حوزوی باشد ولی باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که همه این فعالیت‌ های متنوع و ارزشمند دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم زیر چتر تبلیغات قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر تبلیغ دین تنها منحصر به شیوه های سنتی تبلیغ مثل منبر و خطابه نیست و آن عالم دینی و مرجع تقلیدی هم که کرسی تدریس فقه دارد، به شکل دیگری در حال تبلیغ دین است.

 عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری با قدردانی از توجه مدیران مجموعه به استعدادیابی و کشف افراد توانمند گفت: ما باید استعدادیابی کنیم و چهره ‌ها و نیروهایمان را شناسایی کنیم و بعد متناسب با نیازها، کار را بر آنها عرضه کنیم و از آنها بخواهیم که بهترین کار را انجام دهند.

 حسینی بوشهری خواستار بازدید مسئولان کشور از چنین نمایشگاه‌ هایی شد و در ادامه بیان داشت: مسئولان، نمایندگان مجلس و کسانی که اداره کشور در دستشان است از این نمایشگاه ها بازدید کنند و ببینند که در رابطه با تعالی و پیشرفت و ارتقاء نظام ولایی، چه کارها و تحقیقات زنده و ارزشمندی تولید می شود.

امام جمعه قم در ادامه بر ظهور و بروز پژوهش ‌ها در فضای جامعه تاکید کرد و گفت: مساله مهم این است که تحقیق های علمی و پژوهشی، صرفا در حد کار پژوهشی باقی نماند و بسترها به گونه ‌ای فراهم شود که ما بتوانیم از این تحقیقات و پژوهش ها برای حل و رفع مشکل ها و نواقص در جامعه استفاده کنیم.

دبیر شورای عالی  حوزه های علمیه افزود: مساله مهم دیگر این است که به گونه‌ای این بسترهای پژوهشی را عرضه کنید که در انضمام با نظام چه در صحنه قانون گذاری, چه در صحنه مسائل قضایی و چه در صحنه اجرا بتواند آن چهره زیبای اسلام و آرمان‌ های متعالی دین را عرضه کند.

نمایشگاه فوق با هدف احصا مسائل اولویت دار دفتر تبلیغات اسلامی و سوق دادن مسائل آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و مجازی دفتر به سمت مساله محوری دایر شده است.

برچسب‌ها حوزه علميه پژوهش قم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه پژوهش قم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم حوزه علميه پژوهش قم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اخبار کنکور دفتر تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۴۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری معلمی برای تمام دوران ها است

حجت الاسلام علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با گرامیداشت هفته معلم و ایام شهادت استاد شهید مطهری گفت: استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان نابغه زمان خویش، پاسخگوی تمام نیاز های علمی فلسفی و عرفانی بودند ودر راستای تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب زحمات بسیاری را متحمل شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه افزود: استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان معلمی در تراز انقلاب اسلامی خوش درخشید و معلمی برای تمام دورانها است.

وی گفت: استاد شهید مطهری علاوه بر تدریس در حوزه های علمیه در سطوح مختلف، بعنوان استاد دانشگاه پاسخگوی تمام مسائل علمی بودند و برای رفع شبهات علاوه بر تدریس به تالیف کتاب پرداختند و کتب این شهید سعید گویای جامع بودن ایشان است.

وی یادآور شد: استاد مطهری در عرفان و تفسیر یکی از شاگردان ممتاز مکتب اسلام محسوب می شدند و از اساتیدی همچون علامه طباطبایی بهره برده اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه بیان کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم فرصتی برای احترام به این مقام منیع علم و قلم است.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: تألیفات شهید مطهری نیاز علمی امروز جامعه را تأمین می کند و کمک شایانی برای رفع شبهات مطرح در جامعه کنونی است.

کد خبر 6092662

دیگر خبرها

  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • شهید مطهری معلمی برای تمام دوران ها است
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند