Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@07:38:04 GMT

چگونه خرج کنیم و چگونه پس انداز کنیم؟

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۴۹۰۴

چگونه خرج کنیم و چگونه پس انداز کنیم؟

بودجه‌بندی کنید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بیتوته ، مخارج و درآمدتان را کنترل کنید تا تصویر دقیقی از موقعیت اقتصادی‌تان داشته باشید. فاکتور‌ها را نگه دارید و مخارج‌ را بلافاصله در دفتر بنویسید. جمع هزینه‌ی ماهانه‌ی قبض‌ها را هم به بودجه‌بندی‌تان اضافه کنید.

 

از این الگو پیروی كنید.

 55 درصد برای نیازهای اصلی و روزمره

 10 درصد برای یادگیری و آموزش

10 درصد برای تفریح و لذت

10 درصد برای پس‌انداز

10 درصد برای پس‌انداز بازنشستگی

5 درصد برای هدایا و امور خیریه

 

این الگو فقط یك نمونه پیشنهادی است و هر فردی می‌تواند با هر میزان درآمد، برنامه مالی متناسب با موقعیت و وضعیت خودش تنظیم كند و مقدار پولی كه در اختیار دارد، به درصدهای كوچك‌تری تقسیم كرده و بودجه‌بندی كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برای مخارج‌ برنامه‌ریزی کنید

برای اینکه کمتر خرج کنید لحظه‌ای تصمیم نگیرید، هنگامی که در منزل هستید با آرامش لیست خریدتان را بنویسید.

 

قبل از خرید از چند مغازه دیدن کنید، قیمت تقریبی جنس‌های مدنظرتان را یادداشت کنید، بدون اینکه چیزی بخرید به خانه برگردید و در آرامش کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر بدانید دقیقا چه چیزی می‌خواهید بخرید، کمتر در مغازه می‌مانید و پول کمتری خرج می‌کنید.

اگر به هر خرید به‌عنوان یک تصمیم مهم نگاه کنید، عاقلانه‌تر تصمیم می‌گیرید.

 

کالایی را برای سرگرمی امتحان نکنید و تست‌های رایگان را نپذیرید، در غیر این صورت حتی اگر قصد خرید نداشته باشید وسوسه می‌شوید خارج از برنامه خرید کنید.

 

وقتی احساساتی یا گرسنه اید به خرید نروید

در مواقعی که احساساتی هستید مثلا خیلی خوشحالید و یا ناراحتید به خرید نروید زیرا ممکن است ولخرجی کنید و چیزهای غیر ضروری بخرید.

 

در برخی اوقات برای فرار از احساسات منفی به خرید کردن لوازم غیر ضروری روی می آوریم . اگرچه خرید چنین وسایلی برای لحظاتی ما را شاد می کنند، اما این شادی به زودی از بین می رود و آن وقت ما می مانیم و جیب خالی ! در مواقع گرسنگی نیز به خرید نروید چون ممکن است گرسنگی به شما فشار بیاورد و به محض دیدن هر خوراکی و وسیله ای آن را بخرید.

 

خودتان را سرگرم کنید

برخی از افراد می پندارند نمی توانند پس انداز داشته باشند چون در آمدشان کم است اما همه افراد می توانند کم کم پس انداز کنند و این کار را همیشه ادامه دهند.

 

حتما لازم نیست قسمت بزرگی از حقوق ماهانه تان را پس انداز کنید همانطور که گفتیم می توانید مبلغ کمی را پس انداز نمایید و هر ماه آن را ادامه دهید در آخر خواهید دید پس اندازتان به مبلغ قابل توجهی می رسد. مثلا برای صرف هزینه زیاد و رفتن به فست وفود و رستوران در مواقعی که بی حوصله اید باغبانی کنید و خودتان را سرگرم نمایید.

 

تنها خرید کنید

همراه بردن بچه‌ها، دوستانی که به خرید علاقه دارند و حتی دوستی که کاملا به تصمیم شما احترام می‌گذارد، ممکن است باعث شود پول اضافه خرج کنید.

 

به صحبت‌های فروشنده‌ی مغازه توجه نکنید. اگر سؤالی دارید مؤدبانه پاسخ‌ سؤال‌تان را گوش کنید، اما پیشنهادهای خریدشان را نشنیده بگیرید. اگر شما را تنها نمی‌گذارند، مغازه را ترک کنید و هر گاه تصمیم گرفتید برگردید.

 

تحت تأثیر تبلیغات قرار نگیرید

عوامل محیطی تأثیر زیادی روی پول خرج کردن ما دارند. هوشیار باشید و دقیقا بدانید چرا می‌خواهید فلان محصول را بخرید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: زندگی مخارج پس انداز بودجه پس انداز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز پنجشنبه روند آزمایش سامانه موشک‌انداز چندگانه ۲۴۰ میلی متری ساخت یک واحد صنایع دفاعی تازه تاسیس در این کشور را بررسی کرده است.

این خبرگزاری، نتایج آزمایش را رضایت‌بخش ارزیابی کرد. در این گزارش جزئیات بیشتری از واحد تولیدکننده توپخانه ارائه نشده است.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: گمان می‌رود کره شمالی در بحبوحه ادعا‌های آمریکا و کره جنوبی مبنی بر تامین تسلیحات جنگی برای روسیه، تولید توپخانه‌ای خود را افزایش می‌دهد. مسکو و پیونگ یانگ، این گمانه‌زنی را رد می‌کنند.

شلیک آزمایشی اولیه نشان داده است که راکت‌ها استاندارد‌های لازم را برای ویژگی‌ها و دقت پرواز دارند.

به گزارش خبرگزاری کره شمالی، کیم گفت: سیستم موشک پرتاب چندگانه ۲۴۰ میلی متری، که دارای فناوری جدید است، تغییر استراتژیکی در تقویت قابلیت‌های توپخانه ارتش کره شمالی ایجاد خواهد کرد.

خبرگزاری کره شمالی، در گزارشی جداگانه نوشت: کیم از دانشگاه نظامی کیم ایل سونگ که به نام پدربزرگ و بنیانگذار ایالتش نامگذاری شده است، به مناسبت سالگرد تأسیس ارتش انقلابی، پیش از تشکیل این ارتش کشور، بازدید کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • خرید شکلات تلخ بهتر است یا  شکلات شیرین؟
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت
  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان