Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم زارعی عصر امروز در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش کردستان که همزمان با هفته سوادآموزی انجام شد، با تقدیر از زحمات مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون سوادآموزی، آموزش دهندگان و کلیه دست‌اندرکاران سوادآموزی استان، هفته سوادآموزی و موفقیت حوزه سوادآموزی استان در کسب عناوین برتر کشوری را تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این موفقیت‌ها را نشان دهنده تلاش مجموعه و نقش آفرینی دست‌اندرکاران امر دانست و اظهار داشت: ما هم به سهم خود وظیفه داریم در راستای ریشه کنی بی‌سوادی تلاش کرده و بستر کار را برای انجام بهینه کار فراهم نماییم.

زارعی اجرای طرح سواد و زندگی و آموزش حرفه در کنار سواد پایه توسط مراکز یادگیری محلی را اقدامی ارزشمند دانست و ضمن اظهار علاقه مندی برای بازدید از مراکز مجری طرح، گفت: از ظرفیت و توان فرمانداران، بخشداران و دهیاران در راستای اجرای برنامه‌های سوادآموزی استفاده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت سواد جمعیت استان ارائه کرد و با بیان اینکه بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 بیش از 265 هزار نفر از جمعیت شش سال به بالای استان بی‌سواد بودند، گفت: از بین این افراد حدود 82 هزار نفر در رنج سنی جامعه هدف، یعنی 10 تا 49 سال قرار داشتند که با تلاش دست‌اندرکاران حوزه سواد‌آموزی و تحقق حجم ابلاغی سالانه، تعداد افراد بی‌سواد جامعه هدف هم‌اکنون به زیر 50 هزار نفر کاهش یافته است.

رشید قربانی عملکرد حوزه سوادآموزی استان در طول چند سال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در سه سال اخیر با تحقق 100 درصدی حجم‌های ابلاغی، کردستان جزو استان‌های برتر بوده و عنوان شایسته تقدیر را کسب کرده است و از سوی وزارت آموزش و پرورش، استاندار کردستان به عنوان رییس شورای پشتیبانی سوادآموزی، مدیرکل آموزش و پرورش و دست‌اندرکاران امر مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.

وی انسداد گلوگاه و مبادی بی‌سوادی و پوشش کامل دانش‌آموزان لازم‌التعلیم استان را از اقدامات مهم استان برشمرد و گفت: در رده سنی 10 تا 30 سال وضعیت سواد جمعیت استان از میانگین کشوری بالاتر است، در رده سنی 30 تا 40 سال با میانگین کشوری برابر و در رده سنی 40 تا 49 سال از میانگین کشوری پایین‌تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پایان با تاکید بر اینکه در این سال‌ها قدم‌های خوبی در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی انجام شده است، اظهار داشت: در سال‌های آینده وضعیت سواد جمعیت استان بهتر خواهد شد.

رمضان یوسفی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان نیز از اجرای طرح پیوند سواد و زندگی در پنج مرکز یادگیری محلی استانی خبر داد و گفت: در این مراکز علاوه بر آموزش سواد پایه، حرفه‌های مختلف به سواد‌آموزان آموزش و بزرگترین دستاورد این طرح، وارد شدن افراد در فعالیت‌های اجتماعی است.

وی همچنین از تهیه و تولید محتوای الکترونیکی برای سوادآموزی خبر داد و گفت: در این اقدام تعداد 500 درس دوره‌های سوادآموزی به صورت فایل آموزشی (فیلم) در قالب dvd ضبط شده است که مورد تایید سازمان نهضت سوادآموزی قرار گرفته و مقرر هست در اختیار سوادآموزان قرار گیرد تا در ایام کرونا از آن استفاده کنند.

ششمین روز از هفته سوادآموزی به نام سوادآموزی و مسئولین نامگذاری شده است.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس

کلیدواژه: ابراهیم زارعی معاون سیاسی استانداری کردستان هفته سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان مدیرکل آموزش و پرورش دست اندرکاران بی سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۴۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت معلمی با عشق و ایثار فراوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نعمت الله شمس مدیر مرکز جامع سنجش آموزش و پرورش ناحیه دو یزد که حدود 
۴۰ سال، معلمی را در کارنامه خود دارد. این معلم فداکار، با دل و جان خدمت به جامعه معلولان را برگزیده است.
وی، از جانبازان دفاع مقدس است و امسال به عنوان مدیر نمونه استانی و منتخب کشوری در آموزش و پرورش انتخاب شده است. 
وی صبورانه در راه آموزش دانش آموزان تلاش می‌کند و معلمی را هنری برای ساختن می‌داند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان
  • روایت معلمی با عشق و ایثار فراوان
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است