Web Analytics Made Easy - Statcounter

باقری از دیدار اعضای کنگره آيت الله کوهستانی(ع) با تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری و شاگرد آیت الله کوهستانی (ره) خبر داد و گفت: این دیدار با هدف شناساندن بیشتر سیره و روش آیت الله کوهستانی(ره) برگزار شد.

«سید خلیل باقری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در بهشهر اظهار کرد: اولین همایش و کنگره بزرگداشت آیت الله محمد کوهستانی(ره) با هدف شناخت سیره و روش این عالم ربانی به آحاد مردم و جوانان با همت نمایندگی ولی فقیه در استان مازندران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و با همکاری دانشگاهها، استانداری، حوزه های علمیه و دفتر امام جمعه بهشهر برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول کارگروه تبلیغات اولین کنگره بزرگداشت آیت الله کوهستانی(ره) و از اعضای علمی این کنگره افزود: این کنگره تلاش دارد تا زوایای مختلف زندگی آیت الله کوهستانی(ره) را به تصویر کشیده و به مردم نشان دهد و در این راستا کتب مختلفی در حال تحریر است و خاطرات و پوستر و کتابت چهل سخن ایشان در دست اقدام است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اغلب شاگردان آیت الله کوهستانی(ره) به رحمت خدا رفته اند و تعدادی هم در قید حیات هستند؛ شناساندن سیره و روش این عالم ربانی یکی از اهداف مهم کنگره است که در اولین دیدار، گفت و گو و دیدار با  استاد و تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری حضرت آیت الله سید رضا حسینی مازندرانی به عنوان شاگرد آیت الله کوهستانی  انجام شد.

 

باقری گفت: تعدادی از اعضای انجمن مفاخر شهرستان بهشهر و دبیر علمی و اعضای کنگره همایش ملی حضرت  آيت الله العظمى کوهستانی(ع) با استاد و تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری حضرت آیت الله سید رضا حسینی مازندرانی به عنوان شاگرد آیت الله کوهستانی دیدار و گفتگو کردند .

 

وی افزود: در این دیدار، مسعود فلاح رئیس اداره فرهنگ و  ارشاد اسلامی بهشهر و دبیر همایش گزارشی کوتاه در مورد شکل گیری این همایش به حضرت آیت الله حسینی، تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری ارائه داد و گفت: کتابت سخنان آیت الله کوهستانی(ره)  در حال نگارش است و همچنین نگارش کتب مختلف و ترجمه عربی کتاب « بر قله پارسایی» در مورد زندگینامه آیت الله کوهستانی(ره)  هم تا  برگزاری کنگره اجرایی می‌شود.

این عضو انجمن مفاخر شهرستان بهشهر  اظهار کرد: در دیدار با آیت الله «سید رضا حسینی مازندرانی» تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری که از شاگردان برجسته آیت الله کوهستانی بود هم در این دیدار با ذکر خاطراتی ازآیت الله کوهستانی(ره) ،  به بیان ویژگی های آقاجان کوهستانی همچون مردم داری، زهد و تقوا، احتیاط در همه موارد، اعتقادات و رعایت حلال و حرام پرداخت و همچنین به بیان خاطراتی از شهید اهل قلم شهید هاشمی نژاد با این الله کوهستانی و ملاقات های آیات عظام نوری همدانی وناصر مکارم شیرازی در قبل از انقلاببا این عالم ربانی پرداخت.

 

باقری با بیان اینکه اولین همایش و کنگره بزرگداشت آیت الله محمد کوهستانی(ره) با هدف شناخت سیره و روش این عالم ربانی به آحاد مردم و جوانان در سال آینده برگزار می شود ؛ یادآور شد: مقرر شد در جلسات بعدی با حضور مستند سازان زندگی آیت الله کوهستانی(ره)، از خاطرات شاگردان این عالم ربانی گزارش تهیه و مستند سازی شود.

 

به گزارش شبستان، آیت الله محمد کوهستانی مازندرانی، از علمای برجسته مازندران، فقیه بزرگ، حکیم فرزانه و عارف وارسته‌ای بود که سراسر عمر با برکتش را در مسیر تهذیب و تزکیه نفس سپری کرد و با تأسیس حوزه علوم دینی شاگردان بسیاری تربیت کرد که هرکدام امروز در جایگاه های مختلف کشوری و لشگری سکان دار هستند.

پایان پیام/175

منبع: شبستان

کلیدواژه: بهشهر آیت الله کوهستانی ره عالم ربانی سیره و روش شهر ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی

 

به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • تشییع پیکر شهید حجت‌الله یوسفیه در ورامین
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد