Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:29:02 GMT

گاز ۱۶ اداره پرمصرف خراسان شمالی قطع شد

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۵۵۴۳

گاز ۱۶ اداره پرمصرف خراسان شمالی قطع شد

حسن رضا میربلوکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در یک ماه گذشته ۷۱۷ فقره بازدید از اداره ها و سازمان های دولتی با هدف صرفه‌جویی و مدیریت انرژی در مصرف گاز انجام شد.

وی اظهار داشت: طبق قانون اداره ها باید یک ساعت پیش از شروع کار اداری سامانه های گرمایشی را روشن و یک ساعت پیش از پایان وقت اداری نیز خاموش کنند، علاوه بر این سامانه های گرمایشی در روزهای تعطیل نیز باید خاموش باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با برودت هوا و ورود جبهه هوای سرد و افزایش مصرف گاز و همچنین براساس بخشنامه صرفه جویی مصرف بهینه و ایمن در جهت رعایت حداکثر صرفه جویی، شرکت گاز خراسان شمالی اقدام به تشکیل گشت های پایش مصرف گاز در اداره ها و ارگان های دولتی کرده است.

وی بر ضرورت صرفه جویی مشترکان خانگی و اداری در مصرف گاز تاکید کرد و اظهار داشت: این شرکت در انجام رسالت سازمانی و مسوولیت اجتماعی خود، با مشارکت نیروهای بسیجی حوزه گاز، دمای رفاه اداره های استان را رصد کرده و از نزدیک مورد پایش قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی گفت: رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد در فضاهای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهروها ضروری است.

وی افزود: سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز و انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها از جمله درخواست های شرکت گاز برای مدیریت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در بخش اداری است.

با سرد شدن هوا و مصرف پنج میلیون و ۵۰۰ هزار  متر مکعب گاز در سامانه‌های گرمایشی خانگی، تجاری و اداری میزان مصرف گاز در این بخش از مرز بحران گذشته است.

رقم مورد انتظار برای مصرف گاز در بخش گرمایشی استان تا ۴.۵ میلیون مترمکعب بود که اینک مصرف مشترکان از حد انتظار تجاوز کرده است.

مجموع میزان برداشت گاز از خط گاز استان در هر شبانه روز هشت میلیون مترمکعب است اما با توجه به ورود جبهه هوای سرد، میزان مصرف گاز به یکباره افزایشی دور از انتظار یافته است.

افت دما موجب افزایش مصرف گاز خانگی در استان شده است که این شرکت برای جلوگیری از قطع گاز، استفاده از آن را در بیشتر صنایع بزرگ استان محدود و بعضا قطع کرده است.

۳۲۶ هزار مشترک استان در بخش خانگی هستند که اگر هر مشترک در روز ۲ مترمکعب گاز صرفه جویی کنند گازی معادل ۲ برابر کارخانه سیمان صرفه جویی خواهد شد.

تاکنون به ۳۱۰ واحد صنعتی و ۱۵ شهرک صنعتی استان گازرسانی شده است که این استان در این حوزه رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب کرده است.

نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، پتروشیمی خراسان (بجنورد)، آلومینای ایران (جاجرم)، ریخته گری و لوله گستر اسفراین از جمله صنایعی هستند که سوخت آنها از گاز طبیعی است.

اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۷ درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از گاز طبیعی بهره مند هستند.

 حدود ۷۳۷ مشترک شرکت گاز خراسان شمالی مربوط به بخش صنعتی است.

سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان بیش از ۸۰ درصد است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها بجنورد خراسان شمالی گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی گاز بجنورد خراسان شمالی گاز اخبار کنکور خراسان شمالی صرفه جویی گاز طبیعی شرکت گاز اداره ها مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رییس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه که مدیریت اعتبارات سفر رییس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت.

وی در ادامه افزود: از این میزان، ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و ۲۵۰ میلیار تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل طرح محور بجنورد به جنگل گلستان است.

رشیدی بیان کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی) از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 6092543

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی