Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (شنبه) با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران گفت: میانگین بروز موارد مرگ کرونا در کشور در هفته اول دی، ۱۶ در یک میلیون نفر رسیده و بیشترین میزان مرگ کرونا در استان‌های خراسان جنوبی، اردبیل، زنجان و گلستان گزارش شده است.

سیما سادات لاری افزود: میزان متوسط موارد بستری و فوت کرونا در اکثر مناطق کشور روند نزولی و کاهشی دارد به طوری که در هفته اول دی میزان متوسط موارد ابتلا به کووید ۱۹ در کشور هشت نفر به ازای هر صد هزار نفر است و بیشترین میزان موارد ابتلا به کرونا در استان‌های مازندران، گلستان و تهران گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با وجود شیب نزولی موارد ابتلا و مرگ و میر کرونا در کشور که مرهون همکاری مردم با کارکنان نظام سلامت است، روند کاهشی بسیار شکننده و ناپایدار است و هر گونه عادی انگاری و سهل انگاری موجب خیز مجدد و اوج گرفتن دوباره این بیماری می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: با سه مورد فوتی که در ۲۴ ساعت گذشته داشتیم و ۲ مورد مربوط به بیرجند و یک مورد مربوط به زیرکوه است، آمار کل موارد فوت ناشی از کرونا در استان خراسان جنوبی به ۷۰۸ نفر افزایش پیدا کرد.

محمد دهقانی شامگاه شنبه اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری و ۳۹ نفر از جمله ۱۸ بیمار کرونایی از بیمارستان ترخیص شدند. 

وی افزود: مبتلایان در این استان عمدتا از گروه سنی بین ۳۰ تا ۵۰ سال هستند و حدود ۸۰ درصد فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی بالای ۶۰ سال سن دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۵ مورد آزمایش جدید در استان انجام شد که منجر به شناسایی ۳۹ بیمار مبتلا به کرونا شده است. 

وی افزود: از بیماران جدید شناسایی شده هشت نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۳۱ نفر به صورت سرپایی آزمایش دادند. 

دهقانی گفت: در حال حاضر ۱۸۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری و از این تعداد ۷۱ بیمار مبتلای قطعی به کرونا هستند.

وی اظهار داشت: از بیماران کرونایی ۲۳ نفر در بخش مراقبت ویژه هستند که حال ۹ نفر از این افراد مناسب نیست. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۳۳ هزار و ۳۴۸ آزمایش کرونا در استان خراسان جنوبی انجام شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۳۴۲ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

وی افزود: از کل بیماران مبتلا به کرونا که در استان خراسان جنوبی شناسایی شدند، تاکنون ۱۳ هزار و ۵۶۳ نفر به طور کامل بهبود یافتند یا دوره نقاهت را می گذرانند.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در خراسان جنوبی که روز پنجشنبه چهارم دی اعلام شد، سه شهرستان این استان در وضعت نارنجی (پرخطر) و هشت شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاینات به رنگ نارنجی و شهرستان‌های بشرویه، فردوس، سرایان، زیرکوه، سربیشه، نهبندان، درمیان و خوسف، زرد رنگ هستند.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و پیش از اجرای این محدودیت‌ها، هفت شهرستان استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) بودند.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرها از اول آذر ماه امسال همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی آغاز شد و وضعیت سه‌گانه و نوع محدودیت‌های مرتبط، متناسب با روند بیماری در هر شهر تعیین و اعمال می‌شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز از اجرای منع تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در شهرهای با وضعیت زرد کرونا خبر داد.

علیرضا رییسی گفت: یکی از مصوبات جلسه امروز ستاد ملی در این زمینه بود که با توجه به ارزیابی‌های انجام شده در کشور و گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی، یکی از اقدامات بسیار موثر که هزینه کمی دارد و باعث ایجاد محدودیت شدید نمی‌شود، منع تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد است که بسیار موثر بوده و امروز مصوب شد که در شهرهای زرد نیز این منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد ادامه پیدا کند.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، از ابتدای مهر ماه نمودار موارد ابتلا به کرونا و بستری در این استان روند صعودی گرفت و این روند افزایشی تا آبان ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه سه رقمی و فوتی‌های کرونا در عین ناباوری دورقمی شد.

به دنبال اجرای محدودیت‌های جامع از اول آذرماه و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی در خراسان جنوبی کاهش یافت.

برچسب‌ها بیرجند ویروس کرونا خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند ویروس کرونا خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا بیرجند ویروس کرونا خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی محدودیت های کرونا اخبار کنکور استان خراسان جنوبی کرونا در استان موارد ابتلا بیمارستان ها علوم پزشکی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

غلامرضا زارعی مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بر اساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است طبق معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری برخی نهاد‌ها به مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال سبد تغذیه و بسته بهداشتی رایگان را به صورت ماهانه اختصاص دهد.

او افزود: بر همین اساس شارژ اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶ میلیون ریال برای مادران دارای فرزند شیرخوار شامل ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۱۱۰ نفر از سه دهک اول درآمدی انجام شده است.

مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: به منظور حمایت از مادران ایرانی در فرزندآوری و حرکت به سوی جوانی جمعیت، بسته‌های غذایی و بهداشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (زیر ۲ سال) در بستر کالابرگ الکترونیکی اختصاص یافته است.

زارعی بیان کرد: ۱۶ هزار و ۵۷۱ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در استان خراسان رضوی آماده عرضه بسته‌های غذایی و بهداشتی ویژه مادران دارای فرزند شیرخوار و زیر پنج سال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی