Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،کیک براونی ساده، شکلاتی، خیس، مغزذار، دبل چاکلت و البته کیک براونی ردولوت از جمله محبوب‌ترین انواع کیک و شیرینی در سرتاسر دنیاست. کیک براونی ردولوت یکی از خوش‌رنگ‌ترین کیک‌های عصرانه است و به‌خاطر رنگ و مزه خوشایندش، همیشه محبوبیت دارد. طرز تهیه براونی ردولوت قرمز، مثل طرز تهیه براونی قهوه، طرز تهیه براونی شکلاتی و طرز تهیه براونی شکلاتی خیس زیاد سخت نیست و می‌توان آن را به راحتی در خانه و برای مناسبت‌هایی مثل شب یلدا یا ولنتاین تهیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرز تهیه براونی ساده و یا خامه‌ای ردولوت قرمز و خوشرنگ و فوت و فن‌های آن را در ادامه بخوانید.

مواد لازم برای ۳ نفر

آرد سفید: ۱ و نیم لیوان دسته‌دار

شکر: ۲ لیوان دسته‌دار

تخم‌مرغ: ۴ عدد

کره: ۱۵۰ گرم

شکلات تخته‌ای: ۲۰۰ گرم

بیکینگ‌پودر: ۱ و نیم قاشق چای‌خوری

پودر قند: ۴ قاشق غذاخوری

پنیر خامه‌ای: ۳ لیوان  دسته‌دار

وانیل: ۲ قاشق چای‌خوری

رنگ خوراکی قرمز: ۲ قاشق چای‌خوری

نمک: به مقدار لازم

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از فوت و فن‌های کباب بناب ساطوری و سه مدل قارچ پلو تا سوپ عدس و لاوا کیک شکلاتی بدون فر + تصاویر

طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه براونی ردولوت قرمز، ابتدا کره را در تابه‌ای بریزید و روی گاز قرار دهید تا آب شود. حرارت گاز را ملایم کنید و چند دقیقه بعد، شکلات تخته‌ای را خرد کنید و به تابه اضافه کنید. این مواد را باهم ترکیب کنید تا به خورد هم بروند.

در مرحله دوم طرز تهیه براونی ردولوت قرمز، کره و شکلات حل شده را از گاز بردارید و صب کنید تا کمی خنک شود. مواد خنک شده را در ظرفی بریزید و ۲ پیمانه شکر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکر کاملا در مواد ترکیب شود.

پس از ترکیب شکر، تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی بشکنید و با هر بار شکستن ۱ تخم‌مرغ، مواد را حدودا ۱ دقیقه هم بزنید.

در این مرحله، آرد را به مواد اضافه کرده و به تدریج هم بزنید. سپس، رنگ خوراکی قرمز، ۱ قاشق چای‌خوری وانیل و بیکینگ‌پودر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. سپس به مقدار نوک قاشق چای‌خوری، نمک در مواد بریزید و هم بزنید.

در مرحله آخر از طرز تهیه براونی ردولوت قرمز، قالب مورد نظر خود را چرب کنید و کف آن، کاغذ روغنی قرار دهید. مواد آماده شده را در قالب بریزید و در فر از قبل گرم شده قرار دهید. دمای فر را روی ۱۹۰ درجه قرار دهید و ۴۰ دقیقه صبر کنید تا کیک بپزد.

برای تهیه خامه کیک ردولوت قرمز، از پنیر خامه‌ای، ۱ قاشق چای‌خوری وانیل، ۴ قاشق پودر قند و ۱ قاشق کره استفاده کنید. مواد را به مدت چند دقیقه با هم‌زن برقی یا دستی هم بزنید تا خامه فرم بگیرد.

‌می‌توانید از این خامه یا خامه فرم گرفته قنادی برای تزئین روی کیک ردولوت خود استفاده کنید یا از آن در لایه‌های کیک استفاده کنید. البته استفاده از خامه کاملا اختیاری است و بستگی به خودتان و رژیم غذایی‌تان دارد. قطعا وجود خامه، چربی و قند کیک براونی ردولوت را بسیار بیشتر می‌کند.

به‌خاطر استفاده از خامه و رنگ خوراکی، این دسر کالری زیادی دارد و بهتر است قبل از درست کردن یا میل کردن آن، به این نکته نیز توجه داشته باشید. کالری این کیک بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ است.

تاریخچه کیک ردولوت

«کیک مخمل قرمز» که با نام کیک ردولوت نیز شناخته می‌شود؛ کیک لایه‌ای بسیار محبوب آمریکایی است که به‌عنوان دسر و میان وعده استفاده می‌شود. این کیک را در رنگ‌ها و سایه‌های مختلف قرمز و قهوه‌ای درست می‌کنند. این کیک به‌خاطر بافت نرم، ظاهر زیبا و خوش‌رنگ و طعم خوب، در قرن ۱۹ آمریکا بسیار محبوب، گران قیمت و کمیاب بود. اما امروزه در همه قنادی‌ها یافت می‌شود و در مراسم‌های مختلف مثل جشن‌ها، دورهمی‌ها، عروسی و تولد‌ها استفاده می‌شود.

جالب است بدانید که در بعضی از دستورالعمل‌های طرز تهیه براونی ردولوت قرمز، به‌جای استفاده از رنگ خوراکی، از چغندر یا همان لبو استفاده می‌کنند تا به همان نتیجه و رنگ برسند. به دلیل اینکه رنگ‌های خوراکی هیچ مزه و طعمی ندارند؛ همه مزه این کیک به کاکائو و وانیل آن است؛ بنابراین مزه این کیک تفاوت چندانی با کیک‌های شکلاتی و ساده ندارد.

منبع:  مجله کوروش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرز تهیه قاشق چای خوری کیک ردولوت رنگ خوراکی قرار دهید هم بزنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت دوباره گران می‌‌شود؟

به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت نیوز،  نرخ شقه گوسفندی در هفته دوم فروردین سال گذشته هر کیلو گرم ۳۷۰ هزار تومان بود و این عدد در هفته پایانی اسفند با افزایش ۶۳.۵ درصدی به ۶۰۵ هزار تومان رسید.

 این عدد در هفته پایانی فروردین بین ۶۲۰ تا ۶۵۰ هزار تومان متغیر بوده و باید دید تا پایان سال، قرار است این بازار چه وضعیت قیمتی به ثبت خواهد رساند.

کاهش مصرف

در حالی که به گفته فعالان بازار سرانه مصرف گوشت قرمز کاهش بسیاری داشته و بخشی از مشتریان به سمت بازار گوشت مرغ سوق پیدا کرده‌اند، رئیس سازمان دامپزشکی مصرف سرانه گوشت قرمز هر ایرانی را ۷ کیلو گرم عنوان کرد. پیش‌تر (سال ۱۴۰۲) مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور این عدد را ۶ کیلو گرم اعلام کرده بود. افشین صدر دادرس به مهر گفته بود طی چند سال اخیر با افزایش قیمت گوشت مصرف سرانه هر ایرانی از ۱۲ کیلوگرم به حدود ۶ کیلو گرم رسیده است.

وضعیت نجومی نرخ این کالای اساسی در سال ۱۴۰۲ که جهش‌های قیمتی را تجربه کرد قطعا سرانه مصرف را در سال ۱۴۰۲ دستخوش تغییرات بیشتر کرده است.

برنامه‌های روی زمین‌مانده

متولیان بخش دولتی و خصوصی برای ساماندهی بازار گوشت، پیشنهادهای متعدد داشته‌اند که یکی از این پیشنهادها با توجه به کمبود نقدینگی و کشتار دام‌های مولد، واردات دام پایه پروار بود. به گفته دامداران حدود ۴ ماه زمان نیاز است تا گوشت دام پایه پروار آماده توزیع د ر بازار شود.

این موضوع تا امروز هنوز محقق نشده است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این خصوص گفت، مجوز واردات دام پایه پروار از برخی کشورها از سوی سازمان دامپزشکی صادر شده و در این خصوص مشکلی وجود ندارد. واردکنندگان و بخش خصوصی برای این امر باید اقدام کنند که استقبال نشده است.

این کشورها شامل روسیه، گرجستان، قزاقستان، اروگوئه، استرالیا، نیوزلند و برزیل است. البته قرار گرفتن برزیل در فهرست موجود با ارسال اطلاعات درخواستی ایران از سرویس دامپزشکی این کشور خواهد بود.

اما سرپرست معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره عدم واردات دام پایه پروار، دی ماه سال گذشته گفته بود، معاونت تخصصی در حال برنامه‌ ریزی است که چه حجمی دام پایه پروار نیاز به واردات دارد. محدودیتی هم برای منابع ارزی وجود ندارد و با توجه به تولید دام پروار در داخل، میزان کسری در حال برآورد است که بر اساس آن تأمین ارز شود.

در نهایت گویا صرفه اقتصادی در واردات دام آماده کشتار و گوشت گرم و منجمد است.

عرضه ۳۰ هزار تن گوشت در نیمه دوم سال

بخشی از نیازمندی بازار گوشت قرمز به وسیله جامعه عشایر تأمین می‌شود. این عدد حدود ۲۵ درصد است. رئیس پیشین سازمان امور عشایر، مهر سال گذشته از آمادگی جامعه عشایر برای افزایش تولید گفته بود. سیاوش احمدی قائد با اشاره به طرح تولید قراردادی گوشت دام تاکید کرد، عشایر برای تولید قراردادی یک میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام ظرفیت دارند.

در این خصوص فضل خرم، مدیرعامل اتحادیه دامداران متحرک ایرانیان هم اظهار کرده، سال گذشته با حمایت دولت با وجود تمام تنگناها، قرارداد تأمین ۱۲۲ هزار تن نهاده دامی در ازای تولید قراردادی گوشت قرمز با جامعه عشایری منعقد شد.

وی اضافه کرد، تا کنون ۹۵ هزار تن نهاده دامی در ازای تولید قراردادی گوشت قرمز در اختیار جامعه عشایری کشور قرار گرفته و با توجه به انعقاد قرارداد تولید قراردادی ۵۰۰ هزار رأس دام، از اواخر خرداد دام تولیدی عشایر روانه بازار می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران متحرک ایرانیان تصریح کرده، مرحله بعدی تولید قراردادی دام از سوی عشایر اواخر تیر منعقد می‌شود که گوشت تولیدی آن در ماه‌های آذر، دی و بهمن عرضه خواهد شد.

وی ابراز کرد: امسال برای ۱.۵ میلیون رأس تولید قراردادی دام با عشایر قرارداد منعقد می‌کنیم و ۳۰ هزار تن گوشت قرمز در نیمه دوم سال به بازار عرضه می‌شود. با توجه به نزدیکی اعیاد قربان و غدیر خم (۲۸ خرداد و ۱۵ و ۱۶ تیر) نهادهای متولی باید برای تأمین بازار تدابیر لازم را اندیشیده تا همچون سال گذشته شاهد سیر نجومی قیمت‌ها در سال جاری نباشیم.

دیگر خبرها

  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • (ویدیو) طرز تهیه جوجه کباب زغالی توسط ذوج جوان غارنشین
  • ببینید | الجزایری‌ها آسمان لندن را قرمز کردند
  • (ویدئو) خورشید قرمز رنگ در آسمان چین پدیدار شد
  • نمای سنگ بهتر است یا آجر نسوز نما؟
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه