Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@00:23:25 GMT

مرگ معروف‌ترین جاسوس انگلیسی دوره جنگ سرد

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۷۳۴۷

مرگ معروف‌ترین جاسوس انگلیسی دوره جنگ سرد

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، بنابر گزارش رویترز، انگلیس می گوید که جورج بلیک هویت صدها جاسوس غربی را که در اروپای شرقی فعال بودند، افشا کرد و برخی از آنها در پی این افشاگری اعدام شدند.
 
بر اساس این گزارش، پرونده بلیک یکی از بدنام‌ترین پرونده های جنگ سرد بود. در سال ۱۹۶۱ مشخص شد که وی جاسوس شوروی است و به ۴۲ سال زندان محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی در سال ۱۹۶۶ از زندان گریخت و با عبور از اروپای غربی و دیوار آهنین به برلین شرقی رفت.
 
بلیک پس از آن بقیه عمر خود را در اتحاد جماهیر شوروی و روسیه سپری کرد.
 
بلیک سال ۱۹۲۲ در روتردام هلند به دنیا آمد. مادرش هلندی و پدرش از یهودیان مصری بود.
 
وی در جنگ جهانی دوم به مقاومت هلند پیوست و سپس از این کشور گریخت. او به نیروی دریایی انگلیس پیوست و از سال ۱۹۴۴ به همکاری با سرویس اطلاعات مخفی انگلیس روی آورد.
 
بلیک سال ۲۰۱۲ در مصاحبه ای به مناسبت تولد ۹۰ سالگی اش نسبت به گذشته خود ابراز پشیمانی نکرد و گفت: شادترین و آرام ترین سال های زندگی ام را سپری می کنم.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به یک کشتی در سواحل یمن

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان تجارت دریایی انگلیس امروز دوشنبه اعلام کرد که این سازمان یک گزارش از حادثه‌ای در 45 مایل دریایی (84 کیلومتری) شمال غربی المخا یمن دریافت کرده است.

این شرکت وابسته به نیروی دریایی انگلیس ادامه داد که از سوی «افسر امنیتی شرکت» از یک انفجار در نزدیکی یک کشتی تجاری مطلع شده است.

این شرکت با اشاره به اینکه کشتی و خدمه در امنیت هستند، افزود که «افسر امنیتی شرکت» گزارش داد این کشتی متحمل خسارت شده و در حال حرکت به سمت بندر بعدی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به یمن
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!