Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل یاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مطالعات پروژه راه آهن قزوین-قم  از سوی دولت انجام شده و در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نیز گنجانده شده است با این وجود به سرانجام رسیدن این طرح فعلا با اعتبارات دولتی میسر نبوده و نیازمند سرمایه گذار بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه به حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند است، اضافه کرد: سیاست فعلی دولت در اجرای طرح های ریلی استفاده از ظرفیت و توانمندی بخش خصوصی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاری اظهار داشت: با اجرای خط آهن قزوین-قم، پازل ریلی استان تکمیل شده و یک چهارراه ریلی در استان به سمت شمال و جنوب و غرب و شرق خواهیم داشت که این مهم موقعیت ارتباطی قزوین را ویژه تر کرده و بدون شک فرصت های اقتصادی قابل توجهی را برای استان به وجود خواهد آورد.

این مسوول، احداث خط آهن قزوین-قم را در توسعه بیشتر استان موثر دانست و گفت: اما با محدودیت های مالی پیش روی دولت در شرایط فعلی نمی توان انتظار داشت پروژه بزرگی مانند راه آهن قزوین-قم با اعتبارات دولتی اجرا شود.

یاری با بیان اینکه پیش از تحریم های مالی کشور مذاکراتی برای جذب سرمایه گذاری خارجی به منظور اجرای این طرح به شکل فاینانس انجام شده بود که به سرانجام نرسید،افزود: امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی کشور و گشایش های مالی زمینه برای جذب سرمایه گذار برای عملیاتی کردن این طرح ریلی فراهم شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین در مورد سیاست های توسعه ای استان برای سال های آتی نیز گفت: توسعه استان را با توجه به ظرفیت های فراوان و قابل توجه در گردشگری باید در این حوزه پیش برد.

وی اظهار داشت: در همین راستا با ایجاد زیرساخت های ارتباطی مناسب، استان به دنبال جذب سرمایه گذار برای آبگرم یله گنبد است و فراخوان جذب سرمایه گذاری این منطقه مستعد گردشگری منتشر شده است.

یاری افزود: راه اندازی سایت موزه محوطه های باستانی و پیش از تاریخ سگزآباد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تکمیل ساماندهی دولتخانه صفوی، احیای گراند هتل و تکمیل طرح های گردشگری در منطقه کامان و زرشک به همراه تقویت زیرساخت های دهکده طبیعت بوستان باراجین از طرح های مهم گردشگری است که توسعه آنها از اولویت های گردشگری استان بوده و مورد حمایت دولت قرار دارد.

برچسب‌ها قم استان قزوین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران قزوین سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم استان قزوین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران قزوین سرمایه گذاری قم استان قزوین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران قزوین سرمایه گذاری اخبار کنکور جذب سرمایه گذار آهن قزوین قم بخش خصوصی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۷۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیران و به‌ویژه تیم اقتصادی استان اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند و این یک شعار نیست و در این زمینه تمام تلاش‌ها برای روان‌سازی و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان با اشاره به ثبات امنیت در آذربایجان غربی اظهار کرد: اکنون به برکت اقتدار جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان غربی یکی از استان‌های امن کشور است و این امنیت موجب شده در سال‌های اخیر و به ویژه در دولت سیزدهم میل به سرمایه‌گذاری در استان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف افزود: با توجه به درآمد سرانه کم مردم استان و همچنین کم بودن ارزش افزوده تولیدات استان، اولویت‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری استان به سمت فرآوری محصولات تولیدی برنامه‌ریزی می‌شود و در این زمینه اجرای طرح‌ها در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و همچنین محصولات معدنی در اولویت برنامه‌های سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای فرآوری محصولات معدنی و کشاورزی ضمن افزایش ارزش افزوده تولیدات محصولات استان و ایجاد فرصت‌های اشتغال، از خام‌فروشی محصولات تولیدی نیز جلوگیری خواهد شد.

معتمدیان موقعیت خاص جغرافیایی استان، زمین‌های حاصلخیز، آب مناسب و امنیت پایدار را از جمله مزیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از منابع آبی استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، نیازمند بهره‌وری در حوزه کشاورزی هستیم و در این زمینه مردم استان و کشاورزان نیز آماده همکاری در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و به‌ویژه تغییر الگوی کشت هستند.

وی با اشاره به الگوی موفق کاشت گردو در زمین یکپارچه در شمال استان که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است، اظهار داشت: این الگوی موفق می‌تواند در ترویج تغییر الگوی کشت محصولات کم آب‌بر به جای محصولات پر آب‌بر از جمله سیب در بین باغداران استان بسیار مؤثر باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه معدنی نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد استان در حوزه معدنی، از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند که توانایی مالی، دانش و تخصص در این حوزه را دارند، برای حضور در استان و سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات معدنی دعوت می‌کنیم.

معتمدیان حوزه خودروسازی را نیز از دیگر ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری دانست و افزود: سرمایه‌گذاران علاقمند نیز می‌توانند در این حوزه در استان فعالیت کنند و استان آماده حمایت و همکاری در این زمینه با سرمایه‌گذاران است.

کد خبر 747567

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر