Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران یک فعال صنایع دستی گفت:در زمان شیوع کرونا، وضعیت معیشتی هنرمندان صنایع دستی در مازندران، نامناسب و اسفبار است.

سهیلا ذاکری پاشاکلایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا، وضعیت معیشتی هنرمندان صنایع دستی در مازندران، نامناسب و اسفبار است، اظهار کرد: وضعیت صنایع دستی در روزهایی که کرونا میدان‌داری می‌کند مناسب نیست و با سرعت بیشتری نسبت به گذشته در سراشیبی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه با فعالیت کمتر کارگاه‌های صنایع دستی و سخت تر شدن تهیه مواد اولیه، این روزها انتظار می‌رفت، تصریح کرد: در حالت عادی صنایع دستی در سبد خرید روزانه، ماهانه و حتی سالانه بسیاری از خانواده‌ها قرار نداشت و طبیعتا در این روزهایی که کرونا معیشت مردم را زمین‌گیر کرده است، تامین مایحتاج روزانه، کار بزرگی خواهد بود و وسایل تزیینی و صنایع دستی در اولویت چندم هم نیست.
این فعال صنایع دستی با بیان اینکه به دلیل مشکلات گفته شده، این روزها صنایع دستی بسیار گران شده و راهکار دیگری برای تامین مخارج این صنف، وجود ندارد، تصریح کرد: دولت باید در این زمینه به پای کار بیاید و از هنرمندان صنایع دستی با اعطای تسهیلات بدون بهره و یا کم بهره، اعطای یارانه و حتی اهمال برخی اقساط تولیدکنندگان پشتیبانی کند.
ذاکری با اشاره به اینکه پشتیبانی مسئولان از هنرمندان صنایع دستی یا تقریبا صفر درصد است و یا آنقدر ناچیز که نمی‌توان نام کمک را بر روی آنها گذاشت، گفت: حداقل‌ترین کاری که مسئولان می‌توانند انجام دهند ایجاد بستری برای فروش محصولات صنایع دستی هنرمندانی است که به سختی روزگار می‌گذرانند.
وی با بیان اینکه بسیاری از هنرمندان صنایع دستی یا سرپرست خانواده هستند و یا تنها این حرفه، راه تامین معیشت آنها است، اظهار کرد: به طور کلی در سال‌های اخیر وعده‌های زیادی داده شد که تقریبا هیچ کدام از آنها عملی نشده‌اند و در این روزگار سخت، به نظر می‌رسد مسئولان باید خودی نشان دهند.
این کارشناس صنایع دستی با اشاره به اینکه هنرمندان صنایع دستی با سختی و عشق فراوان، مصنوعات دستی خود را تهیه و برای فروش آماده می‌کنند، تصریح کرد: اینکه این روزها، در کنار بی توجهی به هنرمندان صنایع دستی، کالاهای بی‌کیفیت چینی و هندی به نام صنعت دست، به فروش می‌رسد بیشتر آزاردهنده است که امیدواریم مسئولان در این زمینه‌ها به طور جد ورود کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی صنایع دستی همه باهم علیه کرونا هنرمندان صنایع دستی صنایع دستی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۷۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • پشیمانم!
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس