Web Analytics Made Easy - Statcounter

صالح دریانورد شامگاه شنبه در مراسم بهره برداری از طرح توسعه اتاق سرور مرکزی ثبت احوال هرمزگان افزود: در سال‌های اخیر سرمایه گذاری مناسب و قابل توجهی در حوزه توسعه زیرساخت‌های مرتبط با توسعه دولت الکترونیک و امور مربوط به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور در هرمزگان به واسطه هماهنگی ها و تمرکز اداره کل ثبت احوال استان صورت گرفته که به نتیجه‌ قابل اعتنایی نیز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در حالی که بحث الکترونیک از اهمیت بیش از پیش در کشور برخوردار شده، امکاناتی همانند پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور به عنوان یک منبع و تکیه گاه قابل توجه برای سایر امور مرتبط با دولت الکترونیک محسوب می‌شود که می‌تواند در ادامه راه ثمر قابل توجهی برای استان و کشور داشته باشد.

ثبت احوال هرمزگان گام بلندی در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برداشته است

 مدیرکل دفتر فناوری استانداری هرمزگان نیز در این آیین با گرامیداشت هفته ثبت احوال گفت: ثبت احوال استان گام‌های خوبی در بروز رسانی و توسعه بخش‌ها و حوزه‌های آی. تی، زیرساخت‌های ارتباطی و خدمات مرتبط با احراز هویت و دولت الکترونیک برداشته است که در نوع خود ارزنده و دارای اهمیت است.
مهرداد یزدانی با بیان اینکه مجموعه ثبت احوال هرمزگان به درک درستی از نگهداری و امنیت تبادل دیتا و اطلاعات رسیده است، افزود: ذخیره سازی و پشتیبان گیری نیز از دیگر مباحث پراهمیت در ساختار کنونی اداری کشور به شمار می‌رود که ثبت احوال استان هرمزگان به خوبی در این حوزه نیز گام برداشته است.

نگهداری از دیتا و اطلاعات در شرایط کنونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است
 مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان نیز  گفت: در حال حاضر از نظر پدافندی غیرعامل، کشور در یک وضعیت خاص قرار داد، چرا که همه دشنمان در تلاش برای لطمه وارد آوردن در فضای سایبری به ما هستند.
حسین زینعلی تختی یادآورشد: در چنین شرایطی، نگهداری از دیتا و اطلاعات بیش از پیش اهمیت می‌یابد که شاهد آن هستیم با تلاش‌های صورت گرفته، ثبت احوال استان وضعیت خوبی در این راستا دارد.

ثبت احوال هرمزگان خود را ملزم به حفظ منابع فناوری اطلاعات می‌داند
 سرپرست اداره کل ثبت احوال هرمزگان نیز گفت: ثبت احوال استان به علت حساسیت و اهمیت داده ها و در دسترس بودن سامانه ها و پایانه های الکترونیکی خود را ملزم به حفظ و نگهداری از منابع فناورانه اطلاعاتی خود می‌داند.
راشد رشیدی با بیان مطالبی پیرامون اتاق سرور مرکزی و مشخصات آن با قدردانی از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان به دلیل حمایت‌های مالی و اعتباری اظهارداشت:
برای ما در ثبت احوال مبحث پایداری و نگهداری از دیتا و اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار بوده و هست.
وی بیان داشت: این اتاق سرور با امکانات لازم، می‌تواند تا سال‌ها جوابگوی نیازهای مربوطه در سازمان ثبت احوال استان باشد.
مدیرکل ثبت احوال هرمزگان ادامه داد: باتوجه به اهمیت موضوع با همکاری ارگان‌های مربوطه توانستیم اعتباری معادل سه میلیارد و هشتصد میلیون ریال برای توسعه، نوسازی و بهینه سازی این سرور را اخذ و هزینه کنیم.

برچسب‌ها استانداری هرمزگان كارت هوشمند ملی هرمزگان دولت الکترونیک اداره کل ثبت احوال هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری هرمزگان كارت هوشمند ملی هرمزگان دولت الکترونیک اداره کل ثبت احوال هرمزگان استانداری هرمزگان كارت هوشمند ملی هرمزگان دولت الکترونیک اداره کل ثبت احوال هرمزگان اخبار کنکور ثبت احوال هرمزگان ثبت احوال استان دولت الکترونیک دیتا و اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند

وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد به مردانی که در سن جنگیدن قرار دارند اما در خارج از اوکراین زندگی می‌کنند خدمات کنسولی ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دولت اوکراین اعلام کرد به مردان اوکراینی خارج از کشور که در سن سربازی قرار دارند، خدمات کنسولی ارائه نخواهد کرد.

مقامات اوکراینی تا کنون گام‌های زیادی برای افزایش تعداد سربازان ارتش این کشور برداشته‌اند و اخیراً گشت‌های مرزی را شدیدتر کردند تا سربازان فراری را که قصد گریز از کشور دارند، بازداشت کنند.

حال کی‌یف طرحی اعلام کرده که هدف آن مردان اوکراینی خارج از این کشور است. دولت اوکراین اعلام کرد سفارتخانه‌های این کشور از صدور پاسپورت جدید و ارائه دیگر خدمات کنسولی به افرادی که در سن سربازی قرار دارند، خودداری خواهد کرد.

با آغاز جنگ اوکراین، کی‌یف مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله را از خروج از کشور منع کرد؛ اما در آن زمان برخی افراد در خارج از مرزهای اوکراین بودند و بسیاری هم تا کنون به روش‌های غیرقانونی از اوکراین گریخته‌اند.

«دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در این باره گفت: «امروز کسانی هستند که در سن سربازی قرار دارند و با خروج از کشور، نشان داده‌اند که برای آن ارزشی قائل نیستند. بعد این‌ها می‌آیند و می‌خواهند از همین کشور خدمات بگیرند. این طور که نمی‌شود. کشور ما در جنگ است.»

در حال حاضر حدود ۸۶۰ هزار مرد اوکراینی در خارج از مرزهای این کشور در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند. هدف کی‌یف از محروم‌کردن آن‌ها از خدمات کنسولی این است که بخشی از کمبود نیروی نظامی خود را جبران کرده و آن‌ها را وادار به بازگشت به اوکراین کند. با این حال، منتقدان این طرح باور دارند چنین اقداماتی نتیجه محسوسی در تعداد سربازان ارتش نخواهد داشت و تنها دستاورد آن ایجاد تفرقه میان اوکراینی‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است