Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، در باره FATF اظهار داشت: مجموعه سازمان‌های ظاهرا جهانی به صورت زنجیره‌ای وابسته به استکبار بوده و فقط چند کشور خاص استعماری مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی صحنه‌گردان آن هستند.

** FATF ابزار فشار بر ایران 

وی افزود: غربی‌ها با استفاده از FATF ابزاری برای فشار و تسلط بر کشورهای دیگر ایجاد کرده‌اند که این موضوع را ما در مورد حقوق بشر به عینه شاهد هستیم که تبدیل به آلت دست آنها جهت پیگیری منافع‌شان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهای استکباری و استعماری در ظاهر حرف‌های قشنگی مانند دموکراسی بیان می‌کنند اما در باطن به دنبال تسلط بر کشورهای دیگر با استفاده از ابزارهایی نظیر FATF هستند و در همین راستا تلاش می‌کنند اعمال سیاست‌گذاری‌های خود را با استفاده از ابزار سازمان‌های تحت امرشان اجرایی کنند.

** استکبار به دنبال مسدود کردن روزنه‌های اقتصادی ایران

نظری گفت: سال‌های متمادی جمهوری اسلامی از سوی کشورهای غربی متهم به نقض حقوق بشر ضد دموکراسی بود اما اخیراً به بهانه عدم امضای FATF و فشارهای هسته‌ای سعی دارند سیاست خود را جور دیگری دنبال کنند. این در حالی است که غربی‌ها برای کارآمدسازی فشارها و تحریم‌هایشان از ابزار FATF استفاده کرده‌اند و می‌کوشند بر گردش اقتصاد ایران اشرافیت پیدا کنند و موضوعات پولی و ارزی و تجاری ایران را تحت رصد خود درآورند.

وی گفت: کشورهای استبکاری به دنبال نظارت بر مسیرهای جابجایی‌های پولی ایران هستند تا آن را مسدود کرده و تحریم‌های خود را کارآمد کنند. این در حالی است که این تحریم‌ها به بهانه‌های مختلف یا تمدید شده و یا احیا و صادر می‌شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر به ۳۶ کشوری که هم اکنون عضو FATF نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که آنها به بهانه مبارزه با تروریسم و ساماندهی اقدامات علیه تروریست‌ها سعی می‌کنند فشارهای مختلفی را بر دیگران بیاورند.

** فعال شدن بوق‌های رسانه‌ای درباره چرایی عدم تصویب FATF در ایران

نظری گفت: کشورهایی که هم اکنون پرچم FATF و اقدامات ضد تروریستی را در دست گرفته‌اند که می‌توانم به آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی اشاره کنم، در حقیقت پرورش‌دهنده تروریسم بوده و داعش از سوی آنها متولد شده و تأمین مالی اقدامات تروریستی آن هم برعهده آنها بوده است، ضمن این که بوق‌های رسانه‌ای غربی هم با پول‌های اعراب اقدامات را انجام می‌دادند.

وی افزود: وقتی خود کشورهای غربی و استکباری پرورش‌دهنده و مدیریت کننده گروه‌های تروریستی هستند نمی‌توانند با این بهانه و با ابزار FATF دیگران را تحت فشار قرار دهند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دنیای غرب با استفاده از ابزار FATF و اقدامات رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی به منظور چرایی عدم تصویب FATF از سوی تهران تلاش می‌کند تحریم‌ها را کارآمد کند و در صورت تصویب FATF توسط کشورمان عملا با دست خود کاری کرده‌ایم که به جمهوری اسلامی لطمه وارد شده و به چرخه اقتصاد و مبادلات مالی و پولی آسیب‌های بسیار زیادی را ووارد کرده‌ایم.

** درخواست بررسی FATF، فرار از شکست دولت و بی دستاوردی است

نظری با اشاره به نامه حسن روحانی به مقام معظم رهبری برای بررسی مجدد FATF و در دستورکار قرار گرفتن آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکثر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالف تصویب FATF بوده و از پیامدهای تصویب آن نگران هستند و اگر مجمع مجددا موضوع بررسی FATF را در دستورکار خود قرار دهد تغییر خاصی در نظر اعضا رخ نخواهد داد.

وی افزود: حسن روحانی چون عملا حرفی برای گفتن ندارد و دولتش دستاوردی نداشته است می‌کوشد به بهانه‌های مختلف شکست خود را به گردن بخش‌های مختلف نظام بیندازد و ضعف قوه مجریه و تنزل اقتصاد و معیشت مردم را به عدم تصویب FATF مرتبط کند.

نظری خطاب به رئیس جمهور، اظهار داشت: دوستان و هم حزبی‌های روحانی در طول سال‌های گذشته همواره تلاش کرده‌اند نسخه‌های تقلبی نظام جهانی مانند سند ۲۰۳۰ و FATF را نسخه نجات کشور جا بزنند و با استفاده از نفوذ در ارکان تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور را به پذیرش آنها وادار کنند که این روزها فعال شده‌اند که بجای بازگشت به ظرفیت های درونی سند جعلی FATF را احیاء کنند.

** برخی اعضای FATF از قاتلان حاج قاسم و فخری زاده هستند

وی گفت: دولت باید پاسخ دهد که چگونه می‌خواهد تن به سندی دهد که برخی اعضای FATF مانند آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی که در زمینه پولشویی و تامین مالی تروریسم و اشاعه آن برجسته هستند از قاتلان شهید سلیمانی و فخری زاده محسوب می‌شوند.  

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همان طور که غربی‌ها در موضوع برجام، جمهوری اسلامی را دور زده و خسارت‌های زیادی را به کشورمان تحمیل کردند و در زمینه ایفای تعهدات گامی برنداشتند، باید بدانیم که FATF هم آورده‌ای برای کشورمان نخواهد داشت و اگر حتی در نهایت هم به این کنوانسیون بپیوندیم، دنیای استکبار به بهانه‌های دیگری سعی می‌کند فشارها را بر ایران اعمال کند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: علیرضا نظری نماینده نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی تصویب FATF تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی

حسین امیرعبداللهیان ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران  در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، با «هاکان فیدان » وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

مذاکرات وزیران  امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بر روند تحولات منطقه بویژه تحولات غزه، همچنین تبادل نظر در خصوص آخرین تلاش ها و تحرکات برای توسعه و گسترش مناسبات دوجانبه تهران و آنکارا بویژه بر نتایج سفر آیت‌الله رئیسی به آنکارا متمرکز بود.

امیرعبداللهیان در این دیدار  ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، ضرورت ایفای نقش نیرومندتر و فعال تر کشورهای اسلامی به‌ خصوص ایران و ترکیه در حمایت از مساله فلسطین را یادآور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این دیدار مواضع کشورمان را در روند عملیات مقتدرانه وعده صادق در چارچوب دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران و در  تنبیه رژیم صهیونیستی تبیین کرد.

 امیرعبداللهیان در خصوص دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در آنکارا تاکید کرد: ارزیابی ما از مذاکرات روسای جمهور ایران و ترکیه و توافقات و پیگیری های صورت گرفته مثبت است، اما باید نتایج کامل توافقات محقق شود.

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه همچنین دیدگاه مشترکی در مورد لزوم پیگیری مستمر توافقات سفر ابراهیم  رئیسی به ترکیه داشتند و  بر لزوم فعال تر شدن کمیته‌های مشترک همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، سفر موفقیت آمیز ابراهیم  رئیسی رئیس جمهور کشورمان به ترکیه را حائز اهمیت دانست و از نتایج آن ابراز خرسندی کرد 

هاکان فیدان توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها را از اولویت‌های مهم ترکیه دانست و از تقویت همکاری های دو کشور در مجامع منطقه ای و ببن المللی استقبال کرد .

وزیر خارجه ترکیه با تشریح رویکرد و مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین بعنوان مهم ترین مساله جهان اسلام، موضع‌ همتای ایرانی خود مبنی بر ضرورت ایفای نقش فعال و پویاتر کشورهای اسلامی به خصوص ترکیه و ایران در سازمان همکاری اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

دو وزیر همچنین در خصوص وضعیت فلسطین و راههای پایان بخشیدن به جنگ و جنایات سبوعانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری تبادل نظر کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • جنبش دانشجویی عامل فروپاشی اندیشه استکبار جهانی
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد