Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@09:07:35 GMT

شناسایی فردی مرتبط با انفجار نشویل آمریکا

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۸۱۵۰

شناسایی فردی مرتبط با انفجار نشویل آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، شبکه خبری سی بی اس آمریکا اعلام کرد فردی شناسایی شده که گفته می‌شود مرتبط با انفجار شهر نشویل ایالت تنسی است.

«بیل لی» امروز شنبه گفت از رئیس جمهور آمریکا درخواست کرده برای کمک به اقدامات امدادی پس از بمب‌گذاری شهر «نشویل» در ایالت تنسی حالت اضطراری اعلام کند.

وی افزود: من به محل وقوع انفجار در نشویل رفتم و خسارت ناشی از آن شوکه‌کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک معجزه است که با این شدت انفجار کسی کشته نشده است.

بامداد روز جمعه به وقت محلی یک دستگاه خودروی پارک شده در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر نشویل در ایالت تنسی منفجر شد و چندین ساختمان بر اثر این انفجار مهیب آسیب دید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: واکسن فایزر کرونای انگلیسی کواکس زلزله بم کربلای چهار ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی آمریکا نشویل انفجار بمب گذاری واکسن فایزر کرونای انگلیسی کواکس زلزله بم کربلای چهار ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی جسمانی با سلامت روان بهتر در جوانان مرتبط است

بر اساس مطالعه‌ای که در نشریه طب کودکان جاما منتشر شده است، آمادگی جسمانی در میان کودکان و نوجوانان ممکن است از بروز علائم افسردگی، اضطراب و اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی (ADHD) محافظت کند.

به گزارش زومیت، مطالعه‌ی جدید همچنین نشان داده است که عملکرد بهتر در فعالیت‌های قلبی عروقی، قدرت و استقامت عضلانی با محافظت بیشتر در برابر بیماری‌های روانی اشاره‌شده مرتبط هستند. محققان این ارتباط را «وابسته بهو اشاره کردند که کودک یا نوجوانی که تناسب اندام بیشتری دارد ممکن است احتمال کمتری برای ابتلا به یک اختلال سلامت روانی داشته باشد.

این یافته‌ها در بحبوحه‌ی افزایش تشخیص‌ مشکلات سلامت روان در میان کودکان و نوجوانان، در ایالات متحده و دیگر کشورها به دست آمد. افزایش این مشکلات باعث شده است تا تلاش‌هایی به‌منظور یافتن راهکار برای درک و مهار آن‌ها انجام شود.

مطالعه‌ی جدید که توسط محققان در تایوان انجام شد، داده‌های دو مجموعه‌ی داده‌ی بزرگ را با هم مقایسه کرد: آزمون‌های ملی تناسب اندام دانش‌آموزان تایوان که عملکرد تناسب اندام دانش‌آموزان را در مدارس اندازه می‌گیرد و پایگاه‌داده‌ی تحقیقات بیمه‌ی ملی که دعاوی پزشکی، نسخه‌ها‌ی تشخیصی و دیگر مدارک پزشکی را ثبت می‌کند. محققان به نام دانش‌آموزان دسترسی نداشتند، اما توانستند از داده‌های بی‌نام‌ونشان برای مقایسه‌ی نتایج آمادگی جسمانی و سلامت روان دانش‌آموزان استفاده کنند.

خطر ابتلا به اختلال سلامت روان با سه معیار برای آمادگی جسمانی سنجیده شد: سلامت قلب که با زمان تمام‌کردن یک دوی ۸۰۰ متر توسط دانش‌آموز، استقامت عضلانی که با تعداد درازونشست‌های انجام‌شده و قدرت عضلانی که با پرش طول ایستاده اندازه‌گیری شد.

بهبود عملکرد در هر فعالیت با خطر کمتر اختلال سلامت روان مرتبط بود. به عنوان مثال، کاهش ۳۰ ثانیه‌ای در زمان دوی ۸۰۰ متر در دختران با خطر کمتر اضطراب، افسردگی و A.D.H.D همراه بود و در پسران، با اضطراب کمتر و خطر ابتلا‌ی کمتر به A.D.H.D همراه بود.

افزایش پنج درازنشست در دقیقه با کاهش اضطراب و خطر ابتلا به اختلال A.D.H.D در پسران و با کاهش خطر افسردگی و اضطراب در دختران همراه بود.

محققان در مقاله نوشتند: «این یافته‌ها پتانسیل سلامتی قلبی-تنفسی و عضلانی را به عنوان عوامل محافظتی در تعدیل شروع اختلالات سلامت روان در بین کودکان و نوجوانان نشان می‌دهد.»

آن‌ها افزودند که قبلاً تصور می‌شد سلامت جسمی و روانی مرتبط هستند، اما تحقیقات قبلی عمدتاً بر پرسشنامه‌ها و گزارش‌های شخصی تکیه کرده بود، در حالی که مطالعه جدید از ارزیابی‌های مستقل و استانداردهای عینی استخراج شده بود.

دکتر ویویک اچ. مورتی، جراح عمومی، سلامت روان را «بحران سلامت عمومی تعیین‌کننده‌ی زمان ما» نامیده و سلامت روان نوجوانان را محور مأموریت خود قرار داده است. در سال ۲۰۲۱ او یک توصیه‌ی عمومی نادر در مورد این موضوع صادر کرد. آمارها در آن زمان روندهای نگران‌کننده‌ای را نشان دادند: از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۹، نرخ خودکشی برای آمریکایی‌های ۱۰ تا ۱۹ ساله ۴۰ درصد و مراجعات اضطراری مربوط به خودآزاری ۸۸ درصد افزایش داشت.

برخی از سیاستگذاران و محققان، استفاده‌‌ی زیاد از شبکه‌های اجتماعی را عامل افزایش شدید مشکلات سلامت روان می‌دانند، اما تحقیقات محدود و یافته‌ها گاهی متناقض بوده است. کارشناسان دیگر این نظریه را مطرح می‌کنند که استفاده‌ی زیاد از صفحه‌نمایش به‌ جای خوابیدن، ورزش و فعالیت‌های حضوری که همگی برای رشد سالم حیاتی هستند، سلامت روان نوجوانان را تحت‌تاثیر قرار داده است. مطالعه‌ی جدید از ارتباط بین آمادگی جسمانی و سلامت روان پشتیبانی می‌کند.

نویسندگان مطالعه نتیجه گرفتند: «یافته‌ها بر نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد برنامه‌های آمادگی جسمانی هدفمند تأکید می‌کند. چنین برنامه‌هایی پتانسیل قابل‌توجهی به عنوان مداخلات پیشگیرانه اولیه در برابر اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان دارند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعلام ویژه‌برنامه‌های مرتبط با «نمایشگاه بین‌المللی کتاب» در تلویزیون
  • آمادگی جسمانی با سلامت روان بهتر در جوانان مرتبط است
  • ۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است
  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • ببینید | فیلمی پربازدید از شدت گردباد و طوفان در ایالت نبراسکا در آمریکا
  • چالش های هویت فردی «نسل زد» و الگوی فاطمی بررسی می شود
  • ژاوی: بارسا نباید این فصل را فراموش کند
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند