Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- مهدی غلامی: دیدار تیم‌های نساجی مازندران و پرسپولیس در شرایطی تحت تأثیر بارندگی‌های شدید و چمن مصنوعی آب گرفته ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار شد که میلیون‌ها بیننده تلویزیونی، جدای از تحلیل بازی دو تیم، از نبود متولی و قبول مسئولیت در چنین شرایطی بیشتر ابراز تأسف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارش شدید باران روزهای پنجشنبه و جمعه در مازندران موجب شده تا زمین چمن مصنوعی ورزشگاه وطنی، بدترین کیفیت ممکن را به خود ببیند و با وجود آنکه مسئولان برگزاری با امکانات ابتدایی چون پارو، تی و سطل، سعی در هدایت و جمع کردن آب‌های جمع شده در زمین و فراهم کردن شرایط بازی بودند، بی نتیجه ماند.

تداوم بارش شدید باران در جریان بازی دو تیم نساجی مازندران و پرسپولیس تهران نیز به حدی بود که در برخی نقاط زمین ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، باعث اختلاف سطح و آبگرفتگی فراتر از چمن مصنوعی شده و بازیکنان دو تیم را در پاسکاری و رساندن توپ به زمین حریف دچار مشکل می‌کرد.

کیفیت بدچمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر حتی گلایه و نارضایتی بازیکنان و مربیان تیم‌های میهمان نساجی مازندران را که به این ورزشگاه می‌آمدند را نیز درآورده و آنها در نشست‌های خبری از مسئولان استان درخواست رسیدگی به این ورزشگاه و حمایت از تیم فوتبال این استان شده بودند.

یحیی گل محمدی سرمربی تیم پرسپولیس تهران در نشست خبری پس از بازی تیمش در دیداری معوقه ازهفته پنجم درنشست خبری به شدت از کیفیت بد چمن این ورزشگاه گلایه و انتقاد کرد و گفت، کیفیت پایین چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر و آب ماندگی روی چمن مصنوعی، تأثیر زیادی روی کیفیت بازی دو تیم گذاشت و در چنین وضعیتی نباید انتظار کادر فنی از تیم‌ها داشت.

سرمربی تیم پرسپولیس تهران که اصالت مازندرانی دارد، با گلایه از این که مازندران به عنوان یک استانی که دارای استعدادهای بالا و ورزشکاران از ژنتیک خوبی در رشته‌های ورزشی برخوردار اما از زیرساخت‌های لازم وکافی بی بهره هستند، از استاندار و مدیرکل ورزش وجوانان مازندران درخواست کرد، نسبت به ورزش و فراهم کردن زیرساخت‌های ورزشگاه‌ها به ویژه ورزشگاه قائمشهر اهتمام جدی داشته باشند.

سامانه زهکشی ورزشگاه خراب شد

درهمین حال رئیس هیئت فوتبال شهرستان قائمشهر در خصوص حواشی ایجاد شده پس از بازی تیم‌های نساجی مازندران و پرسپولیس تهران که عنوان شده بوده که مسئولان برگزاری مسابقه به طور عمد پوشش پلاستیکی چمن را با توجه به شرایط بارانی انجام ندادند، واکنش نشان داد.

رضا درویشی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: من در ۴ سالی که به عنوان رئیس هیئت فوتبال قائمشهر مشغول هستم وبازی های لیگ دسته یک ولیگ برتر تیم نساجی را میزبانی می‌کنیم، برای نخستین بار بوده که شاهد این شدت از بارش باران و جمع شدن آب روی چمن مصنوعی بودیم و تاکنون با توجه به بارشی بودن مازندران اصلاً سابقه جمع شدن باران بر روی چمن مصنوعی نداشته است.

رئیس هیئت فوتبال قائمشهر، یکی از دلایل بروز این مشکل را تخریب سیستم زهکشی اطراف چمن درپی ساخت سکوهای پشت دو دروازه ورزشگاه عنوان کرد وادامه داد، پس از مشاهده تخریب سیستم زهکش آب، چندین بار نامه به هیئت فوتبال مازندران واداره ورزش و جوانان شهرستان قائمشهر نوشیم واین موضوع را هشدار داده بودیم.

درویشی اضافه کرد، با این حال، رنگرز مدیرکل ورزش وجوانان مازندران هم که برای دیدن این بازی در ورزشگاه حضور داشت، برای روز یکشنبه ۷ دی دستور تشکیل جلسه فوری برای رسیدگی به این مشکل را داده است.

وی هجمه‌های ایجاد شده مبنی بر کم کاری‌های ایجاد شده را رد کرد و گفت، ما هیچ مشکلی در برگزاری مسابقه نداشتیم و نیروهای خدماتی شهرداری همکاری خوبی برای آماده کردن ورزشگاه داشتند و اگر باشگاه پرسپولیس این احساس را دارد که زمین چمن شهید وطنی نامناسب وغیرقابل استفاده بوده این وضعیت برای تیم نساجی هم یکسان بوده وبرف روی زمین ننشست که امکان کاور کشی باشد.

وعده‌هایی که رنگ واقعیت نگرفت

این مشکلات در حالی روز پنجم دی در دیدار تیم‌های نساجی مازندران و پرسپولیس تهران یک بار دیگر سرباز زد، که پیش از پایان رقابت‌های فصل نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور بود، که تعویض چمن مصنوعی به چمن طبیعی استادیوم وطنی مطرح شده و استاندار مازندران نیز بر انجام آن تأکید کرده بود.

چمن مصنوعی و بخشی سکوهای ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر که در سال ۹۷ و در پی صعود تیم فوتبال نساجی قائمشهر به لیگ برتر با فوریت دستور کار مسئولان استان تا پیش از آغاز لیگ هجدهم بازسازی و آماده سازی شده بود، پس از کمتر از یک سال از بهره برداری آن، در شروع لیگ نوزدهم انتقادها به مصنوعی بودن چمن این ورزشگاه از سوی مربیان و بازیکنان تیم‌های مختلف بیشتر شد.

مربیان پیشین نساجی نیز بارها مصنوعی بودن چمن این ورزشگاه را عاملی برای مصدومیت بازیکنان و کم شدن کیفیت بازی آن‌ها عنوان می‌کردند.

تعویض چمن ورزشگاه شهید وطنی در مرحله انتخاب پیمانکار

استاندار مازندران مرداد سال ۹۹ معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور را در سفرش به مازندران به ورزشگاه وطنی برد و محمدباقر نوبخت هم برای تعویض چمن مجموعه اعتبار تخصیص داد.

پس ازاین سفر وقول اختصاص اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومانی برای جمع آوری چمن مصنوعی و کاشت چمن طبیعی ورزشگاه شهیدوطنی قائمشهر، جلسات ویژه استانی وشهرستانی تشکیل شد.

پس از برگزاری جلسات و تصمیم‌هایی که در سطح استانی وحتی ملی گرفته شد، " تعویض چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهردر مرحله انتخاب پیمانکار"، این عنوانی بود که برخی رسانه‌ها در ۲۴ مهرماه سال ۹۹ از قول معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در راستای کیفیت بخشی به دیدارهای خانگی تیم نساجی نماینده استان در لیگ برتر آن را منتشر کرده بودند.

حسین حسن نژاد گفته بود که، اجرای این طرح از لحاظ مالی با مصوبه سفر استانی معاون رئیس جمهوری و رئیس برنامه و بودجه کشور و پیگیری استاندار مازندران مشکلی ندارد و تأخیر در اجرای آن به دلیل کارکارشناسی و فنی برای اجرای دقیق این پروژه بوده است.

وی توضیح داد که در شرایط فعلی کارهای کارشناسی برای چگونگی اجرای طرح تعویض زمین چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر انجام شده و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن بزودی شروع می‌شود.

بررسی کاشت چمن طبیعی در استادیوم شهید وطنی قائمشهر

سرپرست معاونت امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان مازندران هم در خصوص تعویض چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر گفت، که کاشت چمن طبیعی استادیوم شهید وطنی در حال بررسی و به‌طور جدی در دستور کار کارشناسان فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان قرار دارد.

حسین بریمانی، کاشت چمن طبیعی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهررا نیاز اساسی و مطالبه به حق تیم نساجی و اولویت‌های عمرانی اداره کل ورزش وجوانان مازندران بیان کرد وافزود: بحثی که وجود داشت، اگر کاشت چمن طبیعی استادیوم شهید وطنی آغاز می‌شد، با عنایت به بازه زمانی چندین ماهه برای این مهم، تیم نساجی امتیاز میزبانی لیگ برتر را از دست می‌داد و نمی‌توانست در استادیوم شهید وطنی در مقابل حریفان بازی کند و ما نمی‌خواستم نساجی از شرایط میزبانی متضرر شود.

وی یادآورشد، با توجه به شرایط موجود تصمیم بر این شد تا با تقویت و ترمیم چمن مصنوعی، نساجی در خانه رقابت‌ها رو دنبال کند و در ادامه با مطالعات دقیق‌تر و بررسی‌های کارشناسی، اقدام عملیاتی کاشت چمن طبیعی در زمان مناسب‌تر که به نفع تیم نساجی باشد صورت گیرد.

با گذشت چند ماه از سفر مردادماه معاون رئیس جمهور و تخصیص اعتبار برای تعویض چمن ورزشگاه وطنی هنوز این وعده محقق نشده است و قائمشهر که پس از ۲۴ سال سه سال قبل به لیگ برتر راه یافت، امروز از کمبود زیرساخت‌ها و مشکلات ورزشگاه رنجورتر می‌شود.

کد خبر 5105468

منبع: مهر

کلیدواژه: چمن مصنوعی نساجی مازندران لیگ برتر والیبال ویروس کرونا بارش برف شیراز قاسم سلیمانی گرگان کرمانشاه آمار کرونا بوشهر شهرستان کرج خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا لیگ برتر فوتبال ایران شهرکرد ایلام نساجی مازندران و پرسپولیس ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر استادیوم شهید وطنی چمن مصنوعی ورزشگاه استاندار مازندران تعویض چمن ورزشگاه پرسپولیس تهران کاشت چمن طبیعی چمن مصنوعی هیئت فوتبال تیم نساجی لیگ برتر تیم ها دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۸۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

به گزارش "ورزش سه"، پس از برگزاری دور یک هشتم نهایی رقابت های جام حذفی و تعیین تیم های راه یافته به دور بعدی این پیکارها، چهره تیم های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد.

بدون شک، حذف پرسپولیس در دور قبل، مهمترین اتفاق بازی های برگزار شده بود و حالا سایر تیم ها باید در تاریخ اعلام شده از سوی سازمان لیگ به مصاف هم بروند.

بدین ترتیب و با اعلام سازمان لیگ، برنامه مسابقات به شرح زیر است:

پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت
چادرملو اردکان – آلومینیوم اراک – ساعت ۱۸:۱۵- ورزشگاه شهید نصیری یزد
تراکتور تبریز- مس رفسنجان – ساعت ۱۹- ورزشگاه یادگار امام تبریز
گل گهرسیرجان – هوادار تهران – ساعت ۱۹ ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان
فولادمبارکه سپاهان اصفهان – ملوان انزلی – ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه نقش جهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی ذوب آهن و نساجی مازندران‌ + پخش آنلاین
  • نگاهی به تقابل ذوب‌آهن و نساجی؛ جدال برای بقا
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد
  • گزارشی از آخرین تمرین تیم فوتبال ذوب‌آهن برای مصاف با نساجی با حضور اصحاب‌رسانه
  • برنامه مسابقات یک چهارم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • اعلام برنامه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • شرط برگزاری پیکان - استقلال در ورزشگاه آزادی
  • حکم کمیته انضباطی برای تکرار یک دیدار تعیین‌کننده