Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@12:22:12 GMT

پیشنهاد افزایش ۷۰درصدی قیمت نان تهرانی‌ها

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۸۵۱۵

صراط: بیژن نوروز مقدم با تاکید بر اینکه طی ۵ سال، از سال ۹۳ تا ۹۸ به رغم افزایش نرخ تورم اجازه افزایش قیمت نان به نانوایی‌ها داده نشد، افزود: به رغم اینکه فقط از سال ۹۸ تا سال ۹۹ میزان رشد نرخ تورم به اندازه تمام آن ۵ سال بود دولت همچنان در مقابل افزایش قیمت نان مقاومت می‌کرد.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: در شهریور ۹۹ پس از ۸ ماه دوندگی اتحادیه، بالاخره مسئولان پذیرفتند که دیگر نانوایان نمی‌توانند به کار خود با قیمت‌های قبلی ادامه دهند و قیمت نان را ۴۵ درصد افزایش دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نوروز مقدم با تاکید بر اینکه قیمت جدید هزینه‌های نانوایان را پوشش نمی‌دهد و مورد تائید آن‌ها نیست، یادآور شد: این در حالی بود که در دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعیین نرخ نان آمده است که نرخ گندم باید ملاک تعیین قیمت‌گذاری نان قرار گیرد و از ابتدای سالجاری نانوایان می‌توانند مطابق با افزایش قیمت گندم، قیمت نان را افزایش دهند.

به گفته وی؛ با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و افزایش قابل توجه سایر هزینه‌ها از جمله کرایه حمل، قیمت خمیر مایه و ... هنوز برای افزایش قیمت نان در بیشتر استان‌ها تصمیم‌گیری نشده است.

نوروز مقدم اظهار کرد: فقط قیمت دولتی خمیر مایه بعد از افزایش قیمت نان در سال گذشته، دو مرتبه در دی‌ماه سال قبل و اردیبهشت امسال افزایش یافته است، ضمن اینکه نانوایان مجبور هستند بخشی از نیاز خود را از بازار آزاد ۴۰ تا ۵۰ درصد بالاتر از نرخ دولتی تامین کنند.

وی از پذیرش مراجع مربوطه برای افزایش نرخ نان خبر داد و گفت: ما تا ماه رمضان برای ملاحظه شرایط مردم بر افزایش نرخ نان اصرار نکردیم، اما پس از پایان ماه رمضان درخواست خود را همراه با آنالیز قیمت به مراجع تصمیم گیرنده ارسال کردیم.

نوروز مقدم تصریح کرد: حالا پس از ۶ ماه استانداری تهران خواسته ما، برای افزایش قیمت نان را به حق دانسته است، اما بر خلاف روند قانونی آن که باید تصمیم در کارگروه استانی گرفته شود، موضوع را به وزارت صمت ارجاع داده است.

وی ادامه داد: وزارت صمت نیز آن را به ستاد تنظیم بازار ارسال کرد و سازمان حمایت مکلف به بررسی آن شد.

نوروز مقدم تاکید کرد: حالا بعد از گذشت چندین ماه وزارت صمت به ما می‌گوید که برای افزایش نرخ نان در استان تهران باید در هیات دولت تصمیم گیری شود.

نوروز مقدم این اقدام وزارت صمت را خلاف دستورالعمل‌های خود وزارتخانه دانست.

وی گفت: نمی‌توان قیمت نان را با فشار بر نانوایان ثابت نگه داشت چراکه نانوایان تهران در گران‌ترین شهر کشور زندگی می‌کنند و برای تامین هزینه‌های جاری تولید نان و زندگی خود با مشکلات جدی مواجه هستند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران پیشنهاد افزایش قیمت نان در تهران را ۷۰ درصد عنوان کرد.

نوروز مقدم اظهار کرد: البته کارگروه استانداری تهران با افزایش ۳۵ درصدی موافقت کرده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: قیمت نان نان تهران نانوایان صراط افزایش قیمت نان برای افزایش قیمت نان افزایش نرخ نوروز مقدم وزارت صمت نرخ نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۸۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/کمترین حقوق آن ها ۱۰ میلیون تومان می شود

سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری‌جهرمی امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی بیان کرد: یکی از محورهای مهم سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی به حوزه انتظام‌بخشی به سیاست‌های حمایتی در کشور اختصاص دارد و امروز آیین‌نامه‌ای در هیات وزیران به منظور ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان و در راستای محور مهم سیاست‌های کلی تامین اجتماعی به تصویب رسید.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: هیات وزیران امروز با این آیین که به پیشنهاد وزارت کار به هیات وزیران تقدیم شده بود و در جلسات متعدد کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود موافقت کرد که بتوانیم انتزاع‌بخشی مناسبی داشته باشیم و هم کارآمدی و هم انسجام را در خدمت‌رسانی حمایتی به جوامعی که تحت پوشش نهادهای مختلف حمایتی هستند و یا به روش‌های مختلف حمایت‌هایی از آنها انجام می‌گیرد مطابق این مصوبه داشته باشیم.

وی ادامه داد: درخصوص سیل سیستان و بلوچستان که پیش از این گزارش‌هایی در همه جلسات از ابتدای سیل تا امروز وزرای مرتبط در جلسه ارائه کرده بودند امروز به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه در جلسه هیات وزیران مقرر شد که فعلاً میزان هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار بگیرد تا بتوانند به عنوان هزینه‌های ضروری اولیه در سطح استان هزینه کنند البته مبالغ خسارت که بیش از این برآورد شده بعد از برآورد نهایی توسط مجموعه‌ها و دستگاه‌های مربوطه درخصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 749683

دیگر خبرها

  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • روبرت لواندوفسکی یک پیشنهاد نجومی از عربستان را رد کرد
  • افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/ کمترین حقوق ۱۰ میلیون تومان می‌شود
  • افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/کمترین حقوق آن ها ۱۰ میلیون تومان می شود
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تهرانی‌ها منتظر باران باشند
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد