Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی زندان های استان، سید علی اصغر رفاهی در دیدار با مسئولین قضصایی استان، ضمن تقدیر و تشکر به نمایندگی از دادستان کل کشور در جهت زحمات و تلاش های شبانه روزی همه دست اندرکاران حوزه های قضائی و زندان های سراسر استان، اظهار داشت : تعامل ویژه ای در همکاری مجدانه بین همکاران قضائی و زندان ها در سراسر استان شاهد بودیم با همدلی و همراهی توانسته بودند پیشرفت های خوبی داشته باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حسب دستور دادستان کل کشور ماموریت یافتیم تا بصورت میدانی در زندان ها حضور پیداکینم و طی گزارشی به ریاست قوه قضائیه نتیجه  را ارائه که هدف از بازدیدها بررسی میدانی نقاط قوت و ضعف در زندان ها است تا با شناسایی معایب و ضعف ها کمک به رفع مشکل آنها بشود و این تلکیف بر دوش ما است.

وی تاکید کرد: از زمان ریاست آیت الله رئیسی شاهد دوره تحول هستیم و اقدامات خوبی در سطح کشور انجام شده که مردم انتظارات و توقعات زیادی دارند همه باید تلاش کنیم جواب اطمینان مردم را به شکل درست و به موقع بدهیم.

رفاهی بیان کرد: لازمه کاهش جمعیت کیفری داشتن برنامه ریزی مناسب است باید به حقوق عامه  توجه بسیار زیادیداشت، بیش از 400 دادستان در سطح کشور داریم که میتوانند با نظارت دقیق و برخورد به موقع با خاطیان اوضاع را بر آنها نا امن کنید دادستان ها نباید اجازه بدهند افراد و یا گروهی در پی تضییع حقوق مردم باشند.

مدیر کل زندان های سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار کرد:  از اوایل اسفند ماه 98 تا پایان فرودین ماه 99 تعداد   2644 نفر برابر بخشنامه رییس قوه قضائیه به مرخصی اعزام و در مرحله دوم نیز تعداد 4524 نفر از مرخصی برخوردار شدند.

ناصر سلیمانی افزود: در راستای کاهش جمعیت کیفری نیز در شش ماهه اول سالجاری طی برگزاری 134 جلسه شورای طبقه بندی با آزادی مشروط تعداد 287 نفر از مجموع  817  پرونده مطروحه در این مورد موافقت و همچنین در اعمال عفو منجر به آزادی تعداد 231 نفر مشمول استفاده از این عفو شدند.

سلیمانی ضمن قدردانی از تلاشها و همراهی مراجع قضایی درسطح استان گفت : در طرح غربالگری پرونده های قضایی مددجویان ، طی سه مرحله با حضور در  تمامی زندان های تابعه مسئولان قضائی و  دیدار چهره به چهره با مددجویان به درخواست هایشان رسیدگی شد که گاههاً تا پاسی از شب بررسی پرونده ها بطول می انجامید و منجر به اتفاقات بسیار خوبی در زندان‌ها شد.

مدیرکل زندان های استان ادامه داد: نتیجه تعامل مراجع قضایی و اداره کل زندان ها را در طول بازدید از زندان های تابعه نیز مشهود بود به گونه ای که علیرغم زیر ساخت های ضعیف در حوزه شهرستان های جنوبی استان با پیگیری های مستمر از ابتدای سال جاری توانسته ایم با راه اندازی دادرسی الکترونیکی قریب به 800  جلسه دادرسی برگزار کنیم و امیدواریم با تقویت زیر ساخت ها و فیبر نوری بتوانیم از این ظرفیت بهره کافی را داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز ضمن قدردانی از گام‌های ارزشمند وموثر روسای زندان ها و دادستان های سطح استان در راستای تلاش برای تحقق سیاست های رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور در اجرای بخشنامه ها و دستورالعمل ها گفت: در غربالگری پرونده قضایی مددجویان مادامیکه که فرد مشمول تاسیسات حقوقی بشود وظیفه پیگیری و رصد نتایج تا منتهی به نتیجه شدن از اولویت و اهمیت کار ماست ، آنجاست که اثر گذاریش نمایان می شود در غیر این صورت تمام کارهای ما بلااثر می ماند

مهدی شمس آبادی گفت: با مساعدت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در راستای کاهش جمعیت کیفری و غربالگردی پرونده های قضایی دو تن از قضات دادگاه در محل داسرای عمومی و انقلاب مستقر شدند به محض وصول در خصوص پابندالکترونیکی، آزادی مشروط ، تعلیق مجازات و سایر تاسیسات حقوقی رای صادر می‌کند.

وی ادامه داد: در اقدامی دیگر شاهد اجرایی شدن ساخت اتاق هایی برای استقرارشعبه اجرای احکام دادگاه در زندان مرکزی زاهدان توسط اداره کل زندان ها هستیم  که دوتن از قضات اجرای احکام به اتفاق یکنفر از دادرسان در آن مکان مستقر می شوند و کل پرونده های زندانی دار مان اعم از پرونده های دادگاه انقلاب و پرونده های دادگاه کیفری 2 تجمیع می شوند تا در آرا تشتتی صورت نپذیرد

دادستان مرکز استان با تاکید بر افزایش اطلاعات حقوقی مددکاران زندان ها و  اشرافیت کامل و به قوانین روز و دستورالعمل های صادره در ادامه افزود : گاههاً بلحاظ ازدیاد پرونده ها و مشغله کاری دادستان ها و قضات ناظر بر زندان شاید ناخواسته موردی از چشمان دور بماند و مددکار با تسلط به قوانین کاهش مجازات حبس و چند مرحله مراجعه و یادآوری به قضات اجرای احکام و دادگاهها می تواند موجبات آزادی متهمان و محکومان را فر اهم سازد.

انتهای پیام/75005

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان نقاط قوت دادستان کل کشور قوه قضائیه کل زندان ها پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۸۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امام صادق (ع) گفت: ایشان فرمودند، ثلاث من علامات المؤمن: "علمه بالله و من یحب و من یبغض"؛ سه چیز از علامات مؤمن بوده که شامل شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا است.

رئیس دیوان عالی کشور در تشریح این مطلب ادامه داد: نیاز امروز جامعه ما معنویت است، معنویتی که در پرتو قرآن و عترت ظهور می‌کند و در خداشناسی و اعتقاد به انبیا و اولیا و عمل به واجبات و ترک محرمات یافت می‌شود، دشمن شناسی، زمان شناسی، اطاعت از، ولی امر و بصیرت چراغ عبور از فتنه‌های زمانه است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری افزود: مردم مؤمن و متعهد ما همانگونه که در ۴۵ سال گذشته نشان داده‌اند، با حضور آگاهانه خود در صحنه‌های مختلف، نقشه‌های دشمنان زبون و استکبار جهانی را نقش بر آب ساخته و خواهند ساخت. ان‌شاءالله.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان و حضور در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری این استان تصریح کرد: مردم نجیب و انقلابی سیستان و بلوچستان شایسته بهترین‌ها هستند، هر چند مسئولین امر تمام تلاش خود را در جهت خدمت به مردم این استان به کار گرفته‌اند، اما مشکلات فراوان است و به فضل خداوند متعال شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان پهناور خواهیم بود.

عضو شورای عالی قضائی با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه برای وی آرزوی توفیق کرد و از زحمات حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصدق تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به مردم در دستگاه عدلیه توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر نعمت آن را با کار و تلاش جهادی در جهت اجرای هر چه بیشتر عدالت به جای آوریم.

وی با اشاره به برنامه‌های دیوان عالی کشور در سال جدید تصریح کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳ پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها در جهت تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آرا تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در جهت تحقق شعار سال افزود: معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای دادگستری استان‌ها و شعب ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌های قضائی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقّت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای کل دادگستری قرار گیرد.

کد خبر 6090141

دیگر خبرها

  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود