Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، رسانه روسی ریانووستی به نقل از سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد که طرف آمریکایی کاملا مسئول «بن بست روادید» بین روسیه و آمریکا و همچنین سیستم تبادل روادید است.

واشنگتن پست پیش تر در گزارشی با استناد به وزارت خارجه آمریکا نوشته بود که به خاطر اینکه گرفتن ویزای دیپلماتیک حتی برای متخصصین تعمیر آسانسور یا سیستم اطفا حریق برای ورود به روسیه نیازمند مذاکرات و پیگیرهایی طولانی است تعداد کارکنان آمریکایی در سفارت این کشور در مسکو بسیار کم است و به همین خاطر  دیپلمات های عالیرتبه گویا مجبور هستند برف پارو  کرده یا کارهای خدماتی سفارت را خود انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت روسیه با رد کردن این ادعای واشنگتن پست خاطرنشان کرد این اطلاعات با وضعیت واقعی تطابق ندارد.

سفارت روسیه خاطرنشان کرد: «یک بار دیگر می خواهیم یادآوری کنیم که مسئولیت «بن بست» کاملا بر عهده طرف آمریکایی است. دقیقا آمریکا به اصطلاح جنگ روادید را آغاز کرده است.»

تأکید می شود که واشنگتن عرف تبادل انفرادی روادید را به مسکو تحمیل کرده است که براساس آن کارکنان نمایندگی دیپلماتیک روسیه تنها در مقابل صدور روادید برای کارکنان آمریکایی اجازه ورود پیدا می کنند (روادید دریافت می کنند).

پیشتر خبر بسته شدن سرکنسولگری آمریکا در ولادی واستوک و توقف کار کنسولگری آمریکا در یکاترینبورگ منتشر شد. وزارت خارجه آمریکا توضیح داد که این اقدام برای تأمین امنیت عملیات های نمایندگی دیپلماتیک آمریکا است.

وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کردکه هیچ گونه اقدامی نسبت به نمایندگی های روسیه در آمریکا قرار نیست اتخاذ شود. سفارت آمریکا در مسکو اعلام کرد که این تصمیم برای بالا بردن کارایی نمایندگی های دیپلماتیک آمریکا در روسیه گرفته شده است. وزارت خارجه آمریکا محاسبه کرده است که بستن کنسولگری در ولادی واستوک امکان صرفه جویی ۳,۲ میلیون دلار در سال را می دهد.

برچسب‌ها مسکو وزارت خارجه آمریکا واشنگتن سفارت روسیه سفارت آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو وزارت خارجه آمریکا واشنگتن سفارت روسیه سفارت آمریکا مسکو وزارت خارجه آمریکا واشنگتن سفارت روسیه سفارت آمریکا اخبار کنکور وزارت خارجه آمریکا سفارت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که رزمایش‌های چهارماهه ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه ثابت می‌کند که این ائتلاف نظامی برای درگیری احتمالی با مسکو آماده می‌شود.

به گزارش رویترز، زاخارووا شنبه اتهامات ناتو در مورد حملات ترکیبی روسیه در کشور‌های عضو این ائتلاف نظامی را رد کرد و آن را انتشار «اطلاعات غلط» به منظور منحرف کردن توجهات از فعالیت‌های ناتو دانست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که ناتو با حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی از اوکراین جنگی ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حال حاضر، بزرگترین رزمایش ناتو بعد از جنگ سرد، در نزدیکی مرز‌های روسیه در حال برگزاری است. در سناریوی آنها، اقدامات ناتو علیه روسیه با استفاده از تمام ابزار‌ها از جمله تسلیحات متعارف و ترکیبی، در حال تمرین است.

وی تاکید کرد: باید قبول کنیم که ناتو با جدیت در حال آماده شدن برای مناقشه احتمالی با ماست.

ناتو بهمن ماه گذشته رزمایش «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» را با مشارکت بیش ۹۰ هزار نیروی نظامی از ایالات متحده و کشور‌های هم پیمان ناتو آغاز کرد و این مانور تا اواخر ماه مه (اوایل خرداد) در اروپا و اقیانوس اطلس شمالی ادامه داشت.

ناتو در بیانیه خود اشاره‌ای به نام روسیه نکرده، اما در سند راهبردی اصلی آن از مسکو به عنوان مهم‌ترین تهدید علیه امنیت اعضای این پیمان یاد شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه