Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایستگاه فضایی بین المللی اخیرا در حساب کاربری خود در توییتر تصاویری از فضانوردان هنگام انجام آزمایشات را منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، درون این ظرف کوچک موادی برای بررسی تأثیر پرواز فضایی بر بیماری عضلانی اسکلتی وجود دارد. این تحقیقات در داخل ایستگاه فضایی بین المللی انجام می‌شود و می‌تواند به توسعه داروهایی که از پیشرفت این بیماری در زمین جلوگیری می‌کند، منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"کیت روبینز"(Kate Rubins)، فضانورد ناسا و مهندس پرواز ماموریت "اکسپدیشن ۶۴"که در تصویر فوق در حال آزمایش است چندی پیش نیز گیاهان تربچه را که برای آزمایشی موسوم به" Plant Habitat-۰۲" در حال رشد است، بررسی می‌کرد. هدف از انجام این آزمایش بررسی این موضوع است که رشد گیاهان در محیط منحصر به فرد فضا چگونه است.

در حالی که یک درخت با اندازه کامل ممکن است به راحتی در داخل ایستگاه فضایی بین المللی قرار نگیرد اما جای برخی از نهال های بذری وجود دارد. نهال بذری اسپوروفیت جوان گیاهی است که از رویان یک بذر ایجاد می‌شود. ایجاد نهال بذری با جوانه زدن بذر شروع می‌شود. این نهال‌های صنوبر سفید طی ماموریت اکسپدیشن ۲۳ برای درک تأثیر جاذبه بر فیزیولوژی گیاه، رشد و ژنتیک تشکیل چوب رشد داده شده‌ بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ايستگاه فضايي بين المللي فضا ایستگاه فضایی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۸۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه لاهه در حال بررسی جنایات اشغالگران در بیمارستان‌های غزه است

دادستان‌های دادگاه کیفری بین‌المللی با کارمنددان 2 بیمارستان بزرگ نوار غزه مصاحبه کرده‌اند تا اولین تأییدی باشد که بازرسان دادگاه با کارکنان پزشکی درباره جنایات احتمالی در غزه صحبت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، ۲ منبع که به دلیل حساسیت موضوع خواستار ناشناس ماندن نام‌شان شدند، به رویترز گفتند بازرسان دادگاه کیفری بین‌المللی به شهادت‌های کارکنان بیمارستان اصلی شهر غزه در شمال نوار غزه یعنی «بیمارستان الشفا» و بیمارستان اصلی خان یونس در جنوب یعنی مجتمع پزشکی «ناصر» دست یافتند.

این منابع به دلیل نگرانی در مورد امنیت شاهدان از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کردند.

یک منبع گفت که وقایع اطراف بیمارستان‌ها می‌تواند بخشی از تحقیقات دادگاه کیفری بین‌المللی باشد که در حال بررسی پرونده‌های جنایی علیه افراد به اتهام ارتکاب «جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی و تجاوز» است.

دفتر دادستان دیوان کیفری بین‌المللی از اظهار نظر در مورد مسائل اجرایی در تحقیقات در حال انجام خودداری کرد و دلیل آن را لزوم اطمینان از ایمنی قربانیان و شاهدان دانست.

دادگاه کیفری بین‌المللی اعلام کرد که در حال تحقیق با طرفین درگیری است از جمله حمله هفت اکتبر که مبارزان حماس به اسرائیل حمله کردند و متعاقب آن حمله اسرائیل به غزه رخ داد.

در طول جنگ، ۲ بیمارستان اصلی غزه از اهداف مهم رژیم صهیونیستی بودند، به طوریکه نیروهای صهیونیست آنها را محاصره کرده و به آنها یورش بردند و فعالان حماس را به استفاده از این بیمارستان‌ها برای اهداف نظامی متهم کردند در حالیکه حماس و کادر پزشکی آن را رد می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • دادگاه لاهه در حال بررسی جنایات اشغالگران در بیمارستان‌های غزه است
  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد