Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-27@13:06:59 GMT

دسته‌ گل مشترک برانکو و عرب برای سرخپوشان!

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۸۹۸۵

دسته‌ گل مشترک برانکو و عرب برای سرخپوشان!

اینکه هرازگاهی حکم یک پرونده شکایت از باشگاه هایمان در فیفا به ایران برسد به عادتی تکراری تبدیل شده که گویی سر فوتبال را هر بار بیشتر از قبل به زیر آب فرو می برد!

جنوب نیوز: هنوز یک هفته از تلخی اتفاقات فینال لیگ قهرمانان آسیا برای باشگاه پرسپولیس نگذشته بود که خبر صدور حکم دیگری علیه این باشگاه از راه رسیده و مشکلی بر انبوه مشکلات قبلی پرسپولیس افزود و اینگونه که به نظر می رسد سرخپوشان باید مبلغی را هم روی پاداش فینال لیگ قهرمانان آسیا بگذارند تا پرونده شکایت خارجی‌ها را ببندند!

ماریو بودیمیر مهاجم کروات پرسپولیس که در نیم فصل دوم لیگ هجدهم برای این تیم بازی می‌کرد، مدتی قبل برای دریافت مطالبات خود از باشگاه به فیفا شکایت کرده بود که پرونده مورد اشاره به دادگاه حکمیت ورزش ارجاع داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازیکنی که با درخواست برانکو ایوانکوویچ در دوران مدیرعاملی ایرج عرب به این باشگاه آمد و با عقد قرارداد یک سال و نیمه در نیم فصل لیگ برتر هجدهم به پرسپولیس پیوست و در ۱۰ بازی به مدت ۶۸۶ دقیقه به میدان رفت. مهاجمی که تنها یک گل در دیدار با پارس جنوبی جم زد و پرسپولیس آن دیدار را با نتیجه ۰-۱ برنده شد. او ۴ بار هم در لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس به زمین رفت و تنها یک گل در دیدار با پاختاکور زد و نتیجه بازی ۱-۱ تمام شد.

فوتبالیستی که در همان نیم فصل مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان فوتبالی قرار داشت و خیلی ها به نحوه حضورش در نوک پیکان خط حمله پرسپولیس ایراد می گرفتند!

این بازیکن پس از پایان فصل به لیگ کرواسی و تیم لوکوموتیو زاگرب رفت و بلافاصله بابت عدم دریافت حق و حقوقش از پرسپولیس شکایت کرد. حالا و پس از قریب دو سال از آن زمان حکم این بازیکن که به گفته کارشناسان هیچ عایدی برای تیم پرسپولیس در دوران بازی کردن برای این تیم نداشت رسیده و پرسپولیس باید ۴۷۵ هزار دلار به اضافه هزینه جریمه دیر کرد بپردازد که چیزی حدود ۵۰۰ هزار دلار می شود.

طبق اعلام دادگاه CAS، این پرونده از روند دادرسی خارج شده و با این حساب، آخرین رای دفتر حل اختلاف فیفا به عنوان رای نهایی مورد قبول واقع می‌شود. فیفا برای پرسپولیس مهلت ۲ ماهه در نظر گرفته که در صورت پرداخت نشدن این مبلغ ، سه پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس، بسته خواهد شد و در صورتی که عدم‌پرداخت پول ادامه یابد، پرونده به کمیته انضباطی ارجاع داده خواهد شد.

دسته گل مشترکی که برانکو ایوانکوویچ و ایرج عرب به آب دادند و حالا نفرات بعدی که بعد از آنها در باشگاه مسئولیت دار شدند باید به آنها رسیدگی کنند! این در حالی است که همین روزها حکم پرونده شکایت گابریل کالدرون هم از راه می رسد. پرونده ای که بدون جریمه و دیرکرد، باشگاه قطعا به پرداخت ۶۰۰ هزار یورو محکوم می شود!  

البته واکنش ایرج عرب به این حکم هم جالب توجه بود. چون وقتی در این باره از او سئوال شد گفت: «حضور ذهن ندارم! من در جریان این پرونده نیستم و باید مدیر حقوقی وقت باشگاه پرسپولیس در این رابطه پاسخگو باشد. درباره پرسپولیس صحبت نمی‌کنم و شما هم می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به سوابق حقوقی این پرونده در باشگاه پرسپولیس مراجعه کنید».

البته مهدی ذاکر، مدیر امور حقوقی باشگاه پرسپولیس در زمان مدیریت ایرج عرب هم درباره نحوه دفاع باشگاه در پرونده شکایت بودیمیر گفت: «دفاعیات و تبادل لوایح بعد از ما و در دوران مدیر بعدی انجام شده است و بنده هم اطلاعی از روند آن ندارم. تصمیمات در آن زمان بر عهده مدیریت وقت باشگاه ایرج عرب بود و اطلاع دقیق تری از آن ندارم. فقط می‌توانم بگویم که تبادل لوایح انجام شده بود».

در واقع آنچه واضح است اینکه هر مدیری در باشگاه های لیگ برتری در رأس کار قرار می گیرد هر کاری در مدت زمان مدیریتش بخواهد انجام می دهد و پس از خروج از سیستم، در قبال هیچ اشتباه یا خرابکاری در دوران مدیریتش پاسخگو نیست و بعضا همچون همین ایرج عرب سمتی بهتر در ورزش می گیرد و پیشرفت هم می کند!

تنها این فوتبال غرق شده ایران است که هم در رده ملی در پرونده مارک ویلموتس سرش را زیر آب فرو برده اند و هم در رده باشگاهی امثال برانکو ایوانکوویچ یا آندره آ استراماچونی (سرمربی ایتالیایی که در استقلال مشغول بود) اینگونه با بهره برداری از ناآگاهی مدیران و نبود حقوقدانان مطلع به مسایل فوتبالی مرتکب اشتباهاتی می شوند که تنها دودش به چشم باشگاه ها رفته و طبعا هواداران تیم ها نیز از این بابت لطمه می خورند. هوادارانی مانند بهروز خورشیدیان که در یاسوج به خاطر شکست پرسپولیس در فینال دچار حمله قلبی شده و جان به جان آفرین تسلیم کرد!

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس پرونده شکایت ایرج عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ پرده از ناکامی‌های پرسپولیس مقابل گربه‌سیاه

در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی، تیم پرسپولیس دیروز (جمعه) به مصاف آلومینیوم اراک رفت و در شرایطی که ۲ بار در آستانه کسب برد مقابل این تیم قرار داشت، در نهایت با شکست در ضربات پنالتی از دور رقابت‌ها کنار رفت. آلومینیوم اراک که چهارمین فصل حضورش در لیگ برتر را سپری می‌کند، در سال‌های اخیر همیشه رقیب سرسختی برای پرسپولیس بوده و طی مدت حضورش در سطح اول فوتبال ایران، ۴ بار سرخپوشان را ناکام گذاشته است.

در ۹ تقابل اخیر آلومینیوم اراک و پرسپولیس، ۴ برد سهم سرخپوشان بوده، ۲ بازی مساوی شده و ۳ بار هم اراکی‌ها برنده شده‌اند. یکی از ۲ تساوی هم دیروز رقم خورد که در ضربات پنالتی کار به سود شاگردان مجتبی حسینی به پایان رسید.

آلومینیوم ۲ - یک پرسپولیس

نخستین تقابل ۲ تیم پرسپولیس و آلومینیوم اراک در هفته دوازدهم لیگ بیستم و به میزبانی تیم اراکی برگزار شد. آلومینیوم که با رسول خطیبی شرایط خوبی در نخستین فصل لیگ برتری خود داشت، در این دیدار پرسپولیس را ۲ بر یک شکست داد و برای دیگر تیم‌های لیگ برتری خط و نشان کشید. پرسپولیس در آن بازی هم مثل تقابل دیروز از حریف پیش افتاد ولی شاهین توکلی و حامد پاکدل گل کمال کامیابی‌نیا را پاسخ دادند تا تنها شکست پرسپولیس در لیگ بیستم رقم بخورد.

پرسپولیس در آن سال ضمن کسب عنوان قهرمانی، صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا را هم تجربه کرد و یکی از آماده‌ترین تیم‌های خود را در اختیار داشت.

پرسپولیس ۲ - ۳ آلومینیوم

این دیدار در فصل ۰۱-۱۴۰۰ جام حذفی برگزار شد و ۲ تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف هم رفتند. مهدی رحمتی در آن زمان به تازگی هدایت آلومینیوم اراک را بر عهده گرفته بود و در ورزشگاه آزادی با این تیم دست به یک کار بزرگ زد. مانند بازی لیگ بیستم، باز هم این پرسپولیس بود که گل اول را به ثمر رساند و توسط احسان پهلوان از حریف پیش افتاد. گلی که توسط محمدرضا آزادی پاسخ داده شد ولی سرخپوشان با پنالتی مهدی ترابی دوباره جلو افتادند و آماده صعود به نیمه‌نهایی شدند.

در نیمه دوم مسابقه، اما محمد علی‌نژاد و محمدرضا آزادی بازی را به سود آلومینیوم برگرداندند و آزادی حتی یک ضربه پنالتی را هم مقابل احمد گوهری، گلر فعلی اراکی‌ها از دست داد. این نتیجه باعث حذف پرسپولیس و از دست رفتن اولین جام فصل شد. آنها در ادامه کورس قهرمانی لیگ برتر را هم به استقلال واگذار کردند و فصل را بدون جام به پایان رساندند. آلومینیوم هم پس از صعود به فینال جام حذفی، مقابل نساجی شکست خورد و نایب‌قهرمان شد.

آلومینیوم اراک یک - صفر پرسپولیس

نماینده اراک فصل گذشته مقابل پرسپولیس به پیروزی نرسید و در بازی رفت این فصل هم شکست خورد ولی در آغاز نیم‌فصل دوم باز هم موی دماغ سرخپوشان شد. در شرایطی که پرسپولیس پس از جدایی یحیی گل‌محمدی، نخستین بازی خود با هدایت اوسمار ویرا را تجربه می‌کرد، به سد محکم آلومینیوم رسید و مقابل این تیم شکست خورد. سرخپوشان در آن بازی به دلیل بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی هیچ‌کدام از خرید‌های جدیدشان را در اختیار نداشتدند و در پایان با اشتباه علیرضا بیرانوند و سوپرگل امیر نوری یک بر صفر شکست خوردند.

این شکست البته سرآغاز نتایج درخشان پرسپولیس با مرد برزیلی بود و آنها در ادامه بازی‌های خود در لیگ برتر ۷ برد و یک تساوی به‌دست آوردند و فقط در یک بازی گل خوردند!

آلومینیوم اراک ۴ (۶) - ۴ (۵) پرسپولیس

آخرین پرده از ناکامی‌های پرسپولیس مقابل گربه‌سیاه سال‌های اخیر خود، دیروز و در شرایطی رقم خورد که پس از گل دوم، حتی بدبین‌ترین هوادار سرخپوشان هم تصور نمی‌کرد این تیم در اراک حذف شود. پرسپولیس مقابل آلومینیوم ۲ بار برتری ۲گله را از دست تا در نهایت کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی این بازی هم احمد گوهری که ۲ سال قبل با پرسپولیس مقابل آلومینیوم حذف شده بود، عملکرد درخشانی داشت و خودش این بار نقش اول شکست سرخپوشان بود.

پرسپولیس در ۳ دوره اخیر جام حذفی ۲ بار به آلومینیوم برخورد که هر ۲ بار مقابل این تیم حذف شده است. جالب اینکه در ۳ مورد از ۴ ناکامی اخیر پرسپولیس مقابل اراکی‌ها، سرخپوشان زننده گل اول بازی بودند ولی نتوانستند برتری را حفظ کنند.

منبع: خبرآنلاین

tags # پرسپولیس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • ۴ پرده از ناکامی‌های پرسپولیس مقابل گربه‌سیاه
  • پرسپولیس بعد از هفت سال ۴ تایی شد!
  • دلیل غیبت سعید صادقی برابر آلومینیوم
  • غایبان پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک مشخص شدند
  • پرسپولیس بدون بیرانوند و عالیشاه تمرین کرد/ سرخپوشان با اتوبوس راهی اراک شدند
  • کاپیتان های پرسپولیس بازی حساس را از دست دادند
  • سرخپوشان بعد از تمرین راهی اراک شدند
  • آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی
  • پرسپولیس راهی اراک شد
  • اوسمار: هوادران پرسپولیس پس از گل‌محمدی به دنبال برانکو بودند