Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس بازار کار تاکید کرد که هیچ گزینه دیگری به غیر از همان افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان مطرح نشده و لایحه بودجه آنقدر اولویت‌های دیگری دارد که حقوق کارمندان و کارگران فعلا اولویت نیست.

حمید حاج اسماعیلی در خصوص پیشنهاد افزایش پلکانی حقوق در بودجه 1400 به خبرنگار اقتصادی برنا گفت: کمیسیون مربوطه مجلس دو روز قبل بررسی افزایش بیشتر از 25 درصدی که دولت ارائه کرده بود را تایید نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی پیشنهاد 30 درصد هم در مجلس مطرح شد اما مجلس آن را تایید نکرد. هیچ گزینه دیگری مطرح نشده و لایحه بودجه آنقدر اولویت‌های دیگری دارد که حقوق کارمندان و کارگران فعلا اولویت نیست چون منابع کلان بودجه محل بحث است.

وی تاکید کرد: به نظرم بعید است که به جز آنچه که از سوی دولت در لایحه بودجه عنوان شده، رقمی را نهایی کنند. دلیل آن هم این است که همسان‌سازی در خصوص حقوق مستمری‌بگیران صورت گرفته و در کنار آن هم برای کارمندان کشوری وهم لشگری افزایش حقوق جداگانه در نظر گرفته شده است. این مساله به جز افزایش سالانه حقوق‌هاست. به همین خاطر با توجه به مشکلاتی که برای تامین اعتبار پیش روی دولت است، روش‌هایی غیر از روش معمول را برای این کار در نظر نخواهد گرفت.

حاج اسماعیلی گفت: پیش‌بینی من این است که همین 25 درصد برای کارمندان نهایی شود. اما برای کارگران قدری متفاوت است چون ساز و کار آن از طریق شورای عالی کار است. به نظرم برای حقوق کارگران نیز بین 30 تا 35 درصد افزایش برای حداقل دستمزد لحاظ شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این روش پلکانی در سال‌های گذشته نیز سابقه داشته، گفت: در مورد افزایش حقوق اگر عملیاتی فکر کنیم، قاعدتا باید پلکانی صورت گیرد چون دولت همه ساله برای کارگران هم دو نوع مصوبه را در شورای عالی کار تعیین می‌کند. یکی برای حداقل بگیران و دیگری برای سایر سطوح. اولین گروه درصد افزایش بالاتری دارد و سایر سطوح معمولا نصف مقدار گروه اول افزایش می‌یابد. همین روش هم به دلیل اینکه ملاحظات تورم و نوسانات قیمتی در طول سال در آن قابل پیش‌بینی نیست، موثر واقع نشده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حقوق کارگران حقوق کارمندان افزایش حقوق کارگری افزایش حقوق کارمندی حقوق کارمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد نادری، عضو هیات رییسه و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت:

مجلس با تصویب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و پیگیری تسریع در پرداخت ۱۳۰ همت به سازمان تامین اجتماعی، از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت خواهد کرد.

بعد از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه کشور، اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را دنبال خواهیم کرد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903676

دیگر خبرها

  • حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان تعیین تکلیف شد /ضوابط اجرایی قانون بودجه سال جاری ابلاغ شد
  • وزیر کار تکلیف افزایش حقوق کارگران را روشن کرد
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی طبق قانون افزایش یافته است
  • کارگران درخواست ابطال افزایش ۳۵ درصدی حقوق را به دیوان عدالت اداری داده اند
  • حداقل «حقوق» بازنشستگان؛۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان؛ افزایش ۱۵۰ درصدی حق عائله‌مندی و اولاد
  • حداقل «حقوق» بازنشستگان؛۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان/ افزایش۱۰۰ و ۵۰ درصدی حق عائله‌مندی و اولاد
  • جشنواره کن در کما
  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش