Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@22:53:34 GMT

پالس های اشتباه دولت به بازار مسکن

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۹۱۸۰

پالس های اشتباه دولت به بازار مسکن

خبرگزاری آریا - دبیر کانون سراسری انبوه سازان با بیان این که دولت پالس های اشتباهی را به بازار مسکن ارسال می کند، گفت: بورس مسکن کمکی به کاهش قیمت مسکن در کشور نمی کند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، فرشید پورحاجت با اشاره به قانون ساماندهی و تولید و عرضه مسکن و تصدی گری دولت در حوزه مسکن اظهار کرد: در چندین سال گذشته این دو موضوع گریبان حوزه مسکن شده و متاسفانه این تصدی گری منجر به صاحب مسکن شدن مردم هم نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاق بدی که چندین سونامی قیمت را در بخش مسکن روی داده و قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده است.
وی افزود: این موضوع طی 10 سال گذشته با ادغام وزارتخانه های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی سابق بدتر شده است. وقتی می گویند سیاست ورزی در حوزه مسکن شود یعنی یک متولی مسکن برنامه ریزی کند برای تمام دهک هایی که در جامعه زندگی کنند.
وی ادامه داد: با توجه به آن چیزی که روی داده ما مشاهده نمی کنیم دولت یک برنامه مشخصی برای حوزه تولید مسکن داشته باشد. از این بدتر بخش خصوصی را هم در کنار خودش به عنوان مشورت گیرنده قرار نداده و با آمار و اطلاعات غلط به مردم فرکانس های نامناسبی را به بازار مسکن که یک بازار کاملا استراتژیک در حوزه اقتصاد کلان است، می دهد.
دبیر کانون سراسری انبوه سازان در بخش دیگری از سخنانش از ارائه آمار اشتباه بخش مسکن از سوی نهادهای دولتی و خصوصی انتقاد کرد. پورحاجت در این باره گفت: وزارت راه به دلیل عدم توانمندی در حوزه برنامه ریزی برای تولید مسکن به کارهای رسانه ای و دادن اطلاعات غلط به مردم متوسل می شود از جمله اینکه گفتند "مردم مسکن نخرید ارزان می شود" که دیدیم گران تر شد.
وی بیان کرد: 6 ماه تمام بخش خصوصی مردم را برای اطلاعات و آمار بخش مسکن معطل کردند در نهایت آخرین اطلاعات هم در یک پروپاگاندای رسانه ای اعلام کرد که قرار است به چه صورت آمار بازار مسکن را بدهد و از آن بدتر و شوربختانه اطلاعات آمار غلط داده و به جامعه منعکس کرده است.
وی یادآور شد: متاسفانه در 10 سال گذشته وقتی این دو وزارتخانه ادغام شد به واسطه تعدد کارهایی که در حیطه دو وزارتخانه سابق بوده و ادغام شده عملا حوزه مسکن از چرخه مناسبات خارج شده و وزارت راه و شهرسازی هم برنامه مناسبی را برای این قضیه نداشته است.در یک سال و نیم گذشته وزارت راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن را در تریبون ها اعلام می کند باعث شده به نظر بنده شان و جایگاه وزارتخانه در حد یک تعاونی مسکن کاهش پیدا کند.
وی همچنین با بیان این که تعاونی های مسکن کارایی لازم را نداشته اند، اظهار کرد: آن چیزی که قانون ساماندهی اشاره دارد این است که فعالیت های اقتصادی در حوزه مسکن را یا باید بخش خصوصی یا بخش تعاون انجام دهد، یا در صورت لزوم بخش دولتی. امروز در بحث اجرا و تولید مسکن در کشور نه تکلیف بخش خصوصی مشخص است و نه تکلیف بخش دولتی مشخص است و نه تکلیف بخش تعاون که بسیار بخش مهمی است.
دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: وزارت راه و شهرسازی به جای اینکه بخواهد همه موضوعات مسکن را خودش مدیریت کند، با تامین زمین مناسب و ایجاد تسهیلات مناسب برای تولید و انتقال آن برای خریداران برنامه مشخصی را برای حوزه مسکن در تمام سطوح برنامه ریزی کند.
پورحاجت با اشاره به اینکه بورس مسکن کمکی برای کاهش قیمت مسکن نمی کند، توضیح داد: بورس مسکن به تامین نقدینگی برای بنگاه های تولیدی کمک می کند. اقدامی که وزارت راه و شهرسازی در این حوزه می تواند انجام دهد، ساماندهی زمین هایی است که در دست دولت است. تغییر طرح های تفصیلی در شهر ها است و تامین نقدینگی برای بنگاه های تولیدی است. بخش خصوص وقتی وارد گردونه تولید شد تولید زیاد باعث تعادل بخشی برای مسکن می شود و ضرورتی هم به مداخلات دولت دیده نمی شود.
پورحاجت افزود: عملکرد بورس را مثبت نمی بینم چون متاسفانه شفاف نیست، لذا به این بورس امیدوار نیستم که بتوانیم مردم را از این طریق خانه دار کنیم.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی بازار مسکن حوزه مسکن بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از 1100 مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، سردار محمد زهرایی صبح امروز در مراسم افتتاحیه دو هزار و 950 طرح عمرانی محرومیت‌زدایی در خراسان رضوی، از اجرای پنل‌های خورشیدی خانگی توسط بسیج سازندگی کشور خبر داد و گفت: سال گذشته بسیج سازندگی دو هزار و 680 مورد پنل‌های خورشیدی خانگی را به سرانجام رساند که در خراسان رضوی هم تعداد خوبی اجرا شد و 30 مورد در منطقه بردسکن انجام شده است که به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: اجرای طرح پنل‌های خورشیدی برای حمایت از روستاییان در اولویت کاری بسیج سازندگی کشور است.

وی با اشاره به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم بیان کرد: طرح ملی جهش تولید با مشارکت مردم که طرح‌های اشتغال‌زایی و تولیدی است را بسیج طی یک ماه آینده به دولت و مجلس ارائه می‌کند.

سردار زهرایی یادآور شد: در سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی تأمین و توزیع شد و بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه بسیج سازندگی طی سال گذشته ۱۲۳ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد، گفت: بستر کار ما صندوق‌های قرض‌الحسنه است و ۳۰ هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند، همچنین در سال گذشته با احیای واحدهای صنعتی از نابودی ۲۷ هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

آبرسانی به ۱۷۰۰ روستای محروم کشور در دولت سیزدهم

وی عنوان کرد: اجرای طرح جامع محرومیت‌زدایی به صورت مردم‌پایه از ابتدای دولت سیزدهم آغاز شده که در آن چند بخش شامل آبرسانی به روستاها، آبخیزداری و ایجاد راه روستایی در اولویت قرار گرفته است و در این راستا آبرسانی یک هزار و ۷۰۰ روستا انجام شد.

سردار زهرایی ادامه داد: در طرح «از آبخیز تا جالیز» معطل اعتبارات دولت نماندیم و با صرف هزینه ۹ هزار میلیارد ریال ۶۹۰ پروژه این طرح در روستاهای کشور اجرا شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: با اینکه این سازمان فقط هشت درصد از سهمیه قیر کشور را در اختیار دارد، اما برای آسفالت راه روستایی در بسیاری از نقاط کشور آماده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار توزیع شده در کشور، ۶۰ هزار میلیارد تومان به صورت متمرکز توزیع شده که سهم بسیج سازندگی از این میزان سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، ۴۰ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات نیز در اختیار استانداران است.

به گفته سردار زهرایی، سازمان بسیج سازندگی سال گذشته دو هزار و ۶۸۰ نیروگاه پنج کیلوواتی را در قالب طرح «جهاد روشنایی» برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نصب کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور آمادگی بسیج سازندگی را در عرصه‌های مختلف محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی، مهارت‌آموزی، آبرسانی، آموزشی، آسفالت جاده‌های بین مزارع اعلام کرد و گفت: نوکری و خادمی مردم توفیق می‌خواهد و مردم شایسته خدمت بیشتر هستند، ما مدیون هنوز مردم هستیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال به نام جهش تولید با مشارکت مردم از تدوین طرح جهش تولید با مشارکت مردم در بسیج سازندگی خبر داد و اظهار کرد: ظرف یک ماه آینده این طرح را به مجلس و دولت ارائه می‌دهیم که بتوانیم در حوزه‌ تولید و  اشتغال گام‌های بهتری برداریم.

سردار زهرایی بیان کرد: بسیج سازندگی همواره این آمادگی را دارد که در عرصه‌های مختلف از جمله پروژه‌های آبخیزداری،آبرسانی به روستاها، اشتغال‌زایی، مهارت‌آموزی، آسفالت جاده‌های بین مزارع با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی پروژه اجرا کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: امروز ایران اسلامی در بعد نظامی سرآمد است و اگر اراده کند و دشمنان دست از پا خطا کنند پاسخ دندان‌شکنی قوی‌تر از عملیات قبلی به دشمنان خواهیم داد.

وی گفت: در عملیات وعده صادق بعد از الطاف الهی چیزی جز تدبیر حکیمانه مقام عظمای ولایت نبود و امروز ایران اسلامی در سطح بین‌المللی نیز به دستاوردهایی از جمله مباحث پزشکی، نانو، فناوری دانش بنیان و حتی در حوزه سدسازی تا ۱۰۰ متر زیر زمین دست پیدا کرده است که خیلی  اطلاع‌رسانی نشده است.

سردار زهرایی تأکید کرد: امروز دشمنان در جنگ شناختی به دنبال یأس و ناامیدی و ناکارآمد جلوه دادن پیشرفت‌های نظام هستند که با بصیرت و پای کار بودن مردم نمی‌توانند به اهداف  شوم خود علیه نظام دست پیدا کنند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • دولت مشارکت مردم در تولید را تسهیل کند
  • بهره‌برداری از 1100 مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!