Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@07:44:30 GMT

ایجاد 5500 فرصت شغلی در طرح تحول نخلستان دشتستان

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۹۴۴۹

ایجاد 5500 فرصت شغلی در طرح تحول نخلستان دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد تقی منوچهری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تولید انواع محصولات از اراضی کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: این استان در عرصه‌های زراعی، باغی، نخیلات، صیفی و سبزی‌جات از ظرفیت بالایی برخوردار است چراکه تولید محصولات کشاورزی این استان به ۱.۴ میلیون تن در سال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه ۱.۲ درصد کل محصولات کشاورزی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود خاطر نشان کرد: سالانه افزون بر ۱۶۵ هزار تن محصول نخیلات و ۶۰۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

وی از اجرای طرح نخلستان در قالب طرح تحول کشاورزی خبر داد و بیان کرد: این طرح در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی شده که با تبدیل شیوه آبیاری سنتی نخیلات به نوین تحول مهمی در عرصه تولید و اشتغال در نخلستان‌ها ایجاد می‌شود.

منوچهری با بیان اینکه هزینه هر هکتار اجرای طرح تحول کشاورزی در دشتستان به ۴۱ میلیون تومان افزایش یافته است گفت: در مجموع در اجرای این طرح که اراضی نخیلات دشتستان به آبیاری نوین مجهز می‌شود بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی با اشاره به فراهم شدن پنج هزار و ۵۰۰ فرصت اشتغال‌زایی در اجرای طرح تحول کشاورزی دشتستان بیان کرد: تکمیل طرح نخلستان، تحول مهمی در اقتصاد کشاورزی دشتستان و نخل‌داران ایجاد می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه اکنون این طرح در اراضی نخلستانی ۲۴۰۰ هکتاری سعدآباد در حال اجرا است افزود: امسال در سطح یک‌هزار ۱۳۳ هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر طرح‌های آبیاری نوین اجرا شده که تا یک‌هزار و ۸۲۰ هکتار افزایش می‌یابد.

منوچهری با بیان اینکه طرح یاد شده خارج از طرح نخلستان است تصریح کرد: علاوه بر آن طرح احداث گلخانه در دستور کار قرار دارد که پنج هزار میلیارد ریال در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی سرمایه‌گذاری می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دشتستان نخلستان خرما طرح تحول کشاورزی کشاورزی استان بوشهر طرح تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است

احمد بنافی در بازدید از ۴ واحد صنعتی در حال احداث شهرک صنعتی برازجان اظهار داشت: دشتستان دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه صنعت و تولید و اشتغال است و تقویت این حوزه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که از تولید حمایت کنیم و به همین منظور بر روی احیای واحد‌های راکد و توسعه واحد‌های تولیدی متمرکز هستیم.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است خاطر نشان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران نیز بخش دیگری از پیگیری‌های ما است.

رئیس شورای اشتغال شهرستان از روند توسعه زیرساخت‌های فاز دوم شهرک صنعتی نیز بازدید کرد و گفت: در تلاش هستیم که تعدادی از زون‌های طراحی شده را در سال جاری به متقاضیان واگذار کنیم.

بنافی افزود: تقویت تولید به ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی منجر می‌شود و در دشتستان، گام‌های بلندی در این مسیر برداشته ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • ۶ روستای دشتستان میزبان جشنواره ملی رضوی + تصویر
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • آغاز جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر + تصویر
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی