Web Analytics Made Easy - Statcounter

عراق بعد از ۲۰۲۳ با ساخت منابع جدید ذخیره‌سازی ، ظرفیت صادرات نفت خام خود را از بنادر جنوبی تا ۶ میلیون بشکه در روز افزایش می‌دهد.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، معاون وزیر نفت عراق طی بیانیه اعلام کرد این کشور قصد دارد ظرفیت صادرات نفت خام خود را از بنادر جنوبی تا 6 میلیون بشکه در روز نسبت به سطح 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون بشکه در روز فعلی افزایش دهد.


طبق این بیانیه، این افزایش ظرفیت بعد از 2023 صورت می‌گیرد و شامل ساخت منابع ذخیره‌سازی جدید هم می‌شود.

کریم هتاب گفت:«هدف ما اجرای پروژه‌های بسیار بزرگی شامل نصب 24 منبع ذخیره سازی جهت افزایش ظرفیت صادرات نسبت به سطح فعلی است».


وی این اظهارات را در بازدید از تاسیسات ذخیره سازی نفت در شبه جزیره فاو بیان داشت و تاکید کرد وزارت نفت عراق قصد دارد یک خط لوله دریایی برای اتصال منابع ذخیره سازی فاو به بنادر صادرات نفت بسازد.

وزارت نفت عراق هفته گذشته گزارش داد تولید نفت این کشور در نوامبر برابر با 81 میلیون بشکه در روز بوده است.

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صادرات نفت صادرات نفت عراق قیمت نفت تولید نفت پول نیوز میلیون بشکه در روز ذخیره سازی صادرات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۰۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره‌ شده است.

سید عماد شاهرخی امروز (۱۶ اردیبهشت ماه) در جلسه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته بویژه در روزهای پایانی سال نه‌تنها کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی نداشتیم بلکه در بعضی کالاها مانند مرغ مازاد نیاز استان هم تولید داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تا کنون دو میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است که پیش‌بینی می‌کنیم به چهار میلیون قطعه برسد که ۳۰  درصد نیاز استان است.

وی به موجودی کالاهای اساسی هم اشاره کرد و افزود: اکنون ۱۹۸۴ تن برنج، ۴۲۴ تن شکر، ۲۰ تن گوشت قرمز منجمد، ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۳ هزار تن ذرت وارداتی، ۲۴۰۰ جو وارداتی، ۵۰۰۰ تن کنجاله سویا وارداتی و ۶۲ هزار تن گندم موجودی کالاهای اساسی استان است.

شاهرخی بیان کرد: فروردین ماه امسال 8۷۱۷ بازرسی از نان و سایر اقلام در استان انجام و منجر به تشکیل ۸۶۰ پرونده شده است.

به گفته او، ارزش ریالی تخلفات انجام‌شده دو میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روان‌سازی و تسهیل در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • روان‌سازی در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر