Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-02@14:40:21 GMT

نانوپوشش ضد کرونا تجاری سازی شد

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۰۲۵۷

نانوپوشش ضد کرونا تجاری سازی شد

یک شرکت نیوزلندی اقدام به توسعه و تجاری‌سازی نانوپوششی کرده که قادر است عوامل بیماری‌زا نظیر ویروس و باکتری را از بین ببرد. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، به نظر می‌رسد که نیوزلند برای مقابله با ویروس کرونا به سراغ استفاده از نانوذرات رفته است. الدون تیت مدیرعامل شرکت اینهیبیت کوتینگز (Inhibit Coatings) کاملاً مطمئن است که فناوری نانوذرات نقره این شرکت روشی ایمن و موثر برای مقابله با ویروس کرونا و آلودگی سطوح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اینهیبیت کوتینگز در اکتبر امسال به‌ عنوان بخشی از برنامه شتاب‌دهنده نوآوری کووید ۱۹ وزارت نوآوری و اشتغال توانست اثبات کند که پوشش پلی‌اورتان مبتنی بر آب که حاوی نانوذرات نقره است می‌تواند ویروس کووید ۱۹ را ۹۹٫۹ درصد کاهش دهد.

این پوشش برای آزمایش مستقل به آمریکا ارسال و مشخص شد که می‌توان ویروس کرونا با این پوشش از بین برد.

اینهیبیت کوتینگز یک شرکت انشعاب یافته از تحقیقات دوره دکترا است. تیت می‌گوید: «ما در تلاش هستیم تا با کاهش خطر ابتلا به بیماری از طریق هر نوع انتقال روی سطوح به افزایش سطح ایمنی افراد جامعه کمک کنیم. در حال حاضر، نگرانی‌های زیادی درباره انتقال کرونا از طریق سطح، آلودگی به باکتری‌های عفونی‌کننده و باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک وجود دارد. من فکر می‌کنم این اپیدمی نشان داده است که این موارد به راحتی قابل انتقال هستند.»

الدون تیت اطمینان دارد که فناوری شرکت اینهیبیت کوتینگز باعث کاهش عفونت در بیمارستان‌ها خواهد شد. تیت معتقد است در حالی که پوشش‌های ضدمیکروبی مدت‌هاست در بازار وجود دارند، اما این پوشش‌های بازدارنده تفاوت‌هایی در قواعد بازی در این حوزه ایجاد خواهند کرد.

پوشش‌های رایج به مواد افزودنی متکی هستند که از بازار خریداری شده و با رنگ مخلوط شوند. این در حالی است که در بیمارستان‌ها و تاسیسات فرآوری مواد غذایی که به‌طور منظم شسته و تمیز می‌شوند، این پوشش‌های حاوی افزودنی به سرعت خاصیت خود را از دست داده و دوام بالایی نخواهند داشت.

تیت می‌گوید: «ما توانستیم به روشی برسیم که بتوانیم نقره را به‌طور مستقیم به رنگ یا پلاستیک اضافه کنیم و این بدان معنی است که این ماده از بین نمی‌رود؛ بنابراین، پوشش‌های ما در تمام طول عمر خود موثر باقی می‌مانند. به‌عنوان مثال، ما می‌توانیم ۹۹٫۹۵ درصد MRSA را در عرض دو ساعت در محیط بیمارستان از بین ببریم.»

سطوح لمسی مانند کف زمین، دیوارها، در‌ها و دستگیره در‌ها به شدت در انتقال عوامل بیماری‌زا نقش دارند. این پوشش جدید می‌تواند باکتری‌ها، ویروس‌ها، کپک‌ها و مخمر‌های موجود در این سطوح را از بین ببرند و از انتشار آلودگی‌ها جلوگیری کنند.

الدون تیت می‌گوید که اینهیبیت کوتینگز در مسیر تجاری‌سازی فناوری نانوذرات نقره خود قرار دارد. این شرکت، اکنون چهار ساله است و در آزمایشگاهی در دانشگاه ویکتوریا مستقر بوده و طیف وسیعی از سیستم‌های مختلف پوشش را توسعه داده است.

این شرکت در حال کار روی یک پوشش ضدویروسی دیواری برای استفاده در بیمارستان‌ها و مراکز مراقبتی بهداشتی بود و در زمینه پوشش داخلی وسایل نقلیه، منسوجات، PPE و روکش مبلمان نیز کار‌هایی انجام داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا ویروس نانوذرات فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در حال اجراست و مراحل پایانی خود را با تکمیل رمپ‌ها طی می‌کند.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان به‌عنوان یکی از مناطق پراستعداد و با ظرفیت بالا در نصف‌جهان است که ظرفیت توسعه بسیار زیادی در خود نهفته دارد و یکی از اهداف مدیریت شهری در این منطقه در راستای جذب مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مردمی است که در سال‌های اخیر با جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود: عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در حال اجراست و مراحل پایانی خود را با تکمیل رمپ ها طی می‌کند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به ضخامت هشت سانتی‌متری کف‌سازی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر با استفاده از بتن الیافی، ادامه داد: این اقدام در راستای افزایش مقاومت بیشتر این بنا انجام شده است.

نظری‌پور با توجه به رونق ساخت و ساز پروژه‌های مشارکتی در منطقه ۱۵ تاکید کرد: این پروژه مشارکتی که در قالب یک مجتمع تجاری و پارکینگ در خیابان اباذر و در مجاورت عمارت تاریخی خان و مسجد گلزار خوراسگان (مصلی نمازجمعه) احداث شده است، با دارا بودن بیش از ۴۰۰ مکان پارک خودرو، می‌تواند پس از بهره برداری یکی از مهم‌ترین مشکلات این خیابان یعنی ترافیک و ازدحام بیش از اندازه خیابان اباذر خوراسگان را رفع کند.

وی با بیان اینکه پروژه خورشید شهر در زمینی به وسعت چهار هزار مترمربع و زیربنای ۲۲ هزار مترمربع مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند، تصریح کرد: همکف این پروژه به صورت تجاری و یک مبلمان شهری بزرگ به مساحت حدود یک‌هزار مترمربع احداث شده است، تصریح کرد: کل مجموعه تجاری شامل شش طبقه است که سه طبقه آن شامل ۱۹۳ واحد تجاری بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال تلاش برای تکمیل آن هستیم.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: امیدواریم با تکمیل این پروژه و اجرای پروژه‌هایی از این قبیل بتوانیم توسعه شهر در منطقه ۱۵ و شرق کلان‌شهر اصفهان را بیش از پیش سرعت و رونق بخشیم.

کد خبر 749957

دیگر خبرها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی