Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این مقدار سه هزار تن بذر مادری و مابقی نیز بذر گواهی شده بوده در صورتیکه دولت باید تنها ۴۰ درصد بذر مورد نیاز را تامین و کشاورزان باید مابقی بذر مورد نیاز خود را از طریق خودمصرفی تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مجموع بذر توزیع شده بین کشاورزان دهلران ۹ هزار تن بوده است، افزود: امسال به خاطر افزایش درخواست کشاورزان و بالا رفتن سطح زیرکشت این مقدار به بیش از ۱۵ هزار تن افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی دهلران یادآور شد: ۱۴ عامل کار توزیع بذر در این شهرستان را بر عهده دارند و خدمات مورد نیاز را به کشاورزان ارائه می کنند.

غلامی از قرار گرفتن ۶۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دهلران به کشت گندم در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: از این میزان ۴۵ هزار هکتار آبی و مابقی دیم است که پیش بینی می شود در فصل برداشت بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول مازار بر نیاز تحویل مراکز خرید شود.

شهرستان مرزی دهلران با بیش از ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و تولید سالانه نیمی از محصولات کشاورزی استان بعنوان قطب کشاورزی ایلام مطرح است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ایلام دهلران نهال و بذر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ایلام دهلران نهال و بذر وزارت جهاد کشاورزی ایلام دهلران نهال و بذر اخبار کنکور هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۰۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، سعید معین افزود: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، اظهارداشت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

معین اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

بر اساس این گزارش، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد