Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-02@14:39:26 GMT

معاون وزیر نفت روز صنعت پتروشیمی را تبریک گفت

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۰۶۲۹

معاون وزیر نفت روز صنعت پتروشیمی را تبریک گفت

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در پیامی با تبریک هشتم دی‌ماه، روز «صنعت پتروشیمی» گفت: امیدوارم همان‌گونه که این صنعت در روزهای سخت تحریم‌های ظالمانه موجب گشایش در اقتصاد ملی شد، در آینده نیز با تحقق گذر از خام‌فروشی موجب توسعه پایدار و متوازن در کشور شود.

به گزارش شانا، متن پیام بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به مناسبت روز صنعت پتروشیمی در زیر آمده است:

در عصر جدید با پیدایش صنعت نفت، تمدن بشری دچار دگرگونی شگفت‌انگیزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نفت» تنها یک منبع تأمین‌کننده انرژی نبود، بلکه با فرآورده‌ها و مشتقات فراوانش امکان بهره‌مندی از مصنوعات متنوع و متعدد صنعتی را فراهم کرد. نقش اصلی در این تحول را «صنعت پتروشیمی» ایفا کرده است. این صنعت با پیوند کوشش و دانش توانست مسیری را هموار کند که نفت این منبع طبیعی خدادادی، به صدها هزار محصول تبدیل شود، دستاوردی که رفاه بیشتر و زندگی بهتر را برای انسان‌ها به ارمغان آورد.

کشور عزیزمان ایران سرافراز افتخار دارد که از پیشگامان «صنعت پتروشیمی» در جهان است. از سال ۱۳۳۸ که نهال این صنعت در مرودشت شیراز به زمین نشانده شد تاکنون که به درختی تنومند و پرثمر بدل شده است، ایرانیان باهوش و سخت‌کوش برگ زرین دیگری را به تاریخ تمدن شکوهمند خویش افزودند.

امروز صنعت پتروشیمی بیشترین سهم را در تجارت خارجی و تامین ارزی کشور به عهده دارد و با سهام‌داری بیش از ۵۰ میلیون ایرانی از سهام شرکت‌های پتروشیمی در بورس، به یکی از مردمی‌ترین صنایع کشور تبدیل شده است. برنامه‌های جهش دوم، جهش سوم و گام چهارم با محوریت بومی‌سازی دانش فنی، ساخت تجهیزات و طرح‌های تولیدی بر مدار کیفی‌سازی محصولات و خلق ارزش افزوده، شتابان در حال حرکت و اجرا هستند. امروز می‌توانیم نوید دهیم که تا پایان گام چهارم در سال ۱۴۰۶ ظرفیت تولید به بیش از ۱۵۰ میلیون تن با درآمد ۴۴ میلیارد دلار در سال خواهد رسید.

هشتم دی‌ماه روز «صنعت پتروشیمی» را به هم‌وطنان گرامی به‌عنوان صاحبان اصلی صنعت و به تمام فعالان و صنعتگران، مدیران لایق، مهندسان توانمند، کارگران سخت‌کوش و کارمندان گرانقدر صنعت پتروشیمی که این دستاورد سترگ مرهون همت و تلاش آنان است، صمیمانه تبریک می‌گویم. امیدوارم همان‌گونه که این صنعت در روزهای سخت تحریم‌های ظالمانه موجب گشایش در اقتصاد ملی شد، در آینده نیز با تحقق گذر از خام‌فروشی موجب توسعه پایدار و متوازن در کشور شود.

شکوه و سربلندی ایران مستدام باد.

منبع: شانا

کلیدواژه: بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی پیام تبریک روز صنعت پتروشیمی صنعت پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی

محسن خجسته‌مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری، در این حوزه امروز یکی از رویدادهای مهم اقتصادی صنعت نفت با مشارکت مردم را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: برای تحقق برنامه‌های تولیدی باید سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم انجام دهیم که در دولت سیزدهم این کار زیربنایی در حال انجام است.

خجسته مهر گفت: پیش‌تر تنها شرکت‌های اکتشاف و تولید می‌توانستند در صنعت نفت سرمایه‌گذاری کنند، اما با ابتکار وزیر نفت و هماهنگی لازم با دولت قرار شد پتروشیمی‌ها نیز در بالادست صنعت نفت حضور یابند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطر نشان کرد: قرارداد توسعه میدان مشترک آزادگان به ارزش ۱۱ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار و دیگر میدان‌ها در مجموع به ارزش ۱۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار با حضور بانک‌ها به امضا رسید و به‌تازگی با امضای قرارداد فشارافزایی، وزارت نفت نشان داد که می‌تواند کارهای بی‌نظیری در این صنعت انجام دهد.

خجسته‌مهر با تأکید بر اینکه با نهایی و اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های امروز بیش از ۱۶ مخزن گازی کشور توسعه می‌یابد، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۲۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید در چهار استان نفت و گازخیز کشور اضافه می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در بخش بالادستی صنعت نفت را قراردادی برد - برد برای شرکت ملی نفت ایران و آن‌ها دانست و گفت: مردم به‌عنوان سرمایه‌گذاران اصلی پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها با این تفاهم‌نامه‌ها در طرح‌های بالادستی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم سالانه به‌طور میانگین یک میلیارد ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است، درحالی‌که در ۲.۵ سال عمر دولت سیزدهم این رقم به سالانه ۶ میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار رسیده و درمجموع ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده که بخش قابل‌توجهی از این سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور