Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:54:43 GMT

۱۲ هزار پرستار تهرانی تاکنون کرونا گرفته اند

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۰۸۲۱

۱۲ هزار پرستار تهرانی تاکنون کرونا گرفته اند

آرمین زارعیان روز یکشنبه در صحن علنی دویست و پنجاه و نهمین جلسه شورای پنجم شهر تهران گفت: همه گیری کرونا قریب به یکسال دنیا را تحت تاثیر قرار داده و امکان درمان مستقیم این بیماری وجود ندارد بنابراین مراقبت از بیماران کرونایی اهمیت دارد و این امر به حوزه پرستاری بر می‌گردد.

وی ادامه داد: در تهران ۳۵ هزار پرستار مشغول به خدمت هستند که از این تعداد، ۱۲ هزار پرستار مبتلا به کرونا داریم که ۲۳ نفر آن ها شهید مدافع سلامت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته زارعیان، هیات مدیره نظام پرستاری می تواند به حوزه سلامت شهری کمک کند و هم اکنون بسیاری از پرستاران ما هنوز بیکار هستند و می توانند در این حوزه مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه بکارگیری این پرستاران بیکار می تواند در خدمت به سلامت شهر کمک شایانی کند، گفت: اگر از این ظرفیت استفاده نکنیم ارتقای سلامت شهروندان به خطر می افتد به دلیل اینکه بسیاری از خدمات در محیط بیرون بیمارستان وجود دارد و مراقبت ها از سطح بیمارستان به سطح جامعه گسترش می یابد و از سوی دیگر استخدام این پرستاران در شرکت های شهر سالم(زیر مجموعه شهرداری) می تواند به شهر کمک کند.

زارعیان افزود: می توان از توان این پرستاران در غربالگری بیماران و شهروندان تهرانی کمک گرفت؛ شما می دانید که بسیاری از بیماری های زمینه ای در یک غربالگری ساده می تواند شناخته و از بروز مرگ و میر جلوگیری شود.

رئیس هیات مدیره نظام پرستای تهران گفت: علاوه بر توجه مادی باید توجه معنوی به پرستاران شود؛ ارائه خدمات پرستاری تا قبل از کرونا خیلی دیده نشد اما بعد کرونا اهمیت این شغل مشخص شد؛ به نظرم مدیریت شهری با اختصاص برخی بیلبوردهای شهری به قدردانی از پرستاران می تواند در تقویت روحیه این قشر زحمت کش کمک کند.

وی یادآور شد: همچنین مدیریت شهری می تواند با نام گذاری برخی معابر به شهدای مدافع سلامت و اختصاص طرح ترافیک به پرستاران موجب تقویت روحیه این قشر زحمت کش شود.

ادامه دارد

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران شهرداری تهران پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران شهرداری تهران شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران شهرداری تهران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۰۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تهران از پاریس حتما تمیزتر است، گفت: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • دقیقی به دنبال شکست طلسم مقابل تیم تهرانی
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر
  • پیگیری قضایی ضرب و شتم یک پرستار در حال انجام است