Web Analytics Made Easy - Statcounter

امراللهی گفت: در آیین نامه قانون شکار و صید که در دیماه سال گذشته به تصویب رسید در ماده ۸ به صراحت قانون گذار خرید و فروش اجزای حیوانات را جرم دانسته و اشخاصی که اقدام به این کار می‌کنند بر اساس این ماده قانونی مجرم هستند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفتگو با موضوع خرید و فروش حیوانات تاکسیدرمی شده با دکتر علی امراللهی رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان تهران به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علی امراللهی با بیان اینکه خرید و فروش حیوانات تاکسیدرمی شده نشان دهنده این است که یک حیوانی از بین رفته تا امکان تاکسیدرمی شدن آن محقق شده باشد، گفت: این اتفاقا در میان حیوانات وحشی که دارای جذبیت خاصی هستند اتفاق می‌افتد. حیوانات اهلی در دسترس هستند و مطالبه گر زیادی جهت تاکسیدرمی شدن آن وجود ندارد.

وی از سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی برخورد با خرید و فروش تاکسیدرمی نام برد و اظهار کرد: ماموران ما به عنوان ضابط قضایی در خصوص مشاهده گونه‌هایی که به صورت تاکسیدرمی مورد خرید و فروش و حتی عرضه قرار می‌گیرند، برخورد می‌کنند و مراتب را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند. یگان‌های ما این رصد را در فضای مجازی، فروشگاه‌ها و اماکن عمومی انجام می‌دهند.

رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه برای جلوگیری از تاکسیدرمی کردن حیوانات قانون داریم، گفت: سوای اینکه در قانون شکار و صید به این موضوع اشاره شده، در آیین نامه قانون شکار و صید که در دی ماه سال گذشته به تصویب رسید در ماده ۸ به صراحت قانون گذار خرید و فروش اجزای حیوانات را جرم دانسته و اشخاصی که اقدام به خرید و فروش اجساد حیوانات می‌کنند بر اساس این ماده قانونی مجرم هستند و تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

وی متذکر شد: اگر گونه تاکسیدرمی خریداری نشود فرد تاکسیدرمی کار تمایل به انجام این کار را ندارد بنابراین از مردم می‌خواهیم از خرید گونه‌های تاکسیدرمی خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خرید و فروش تاکسیدرمی محیط زیست حیوان خرید و فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان مواردی را تصویب کردند که به موجب آن افراد غیرتجاری مشمول معافیت مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ایرادات شورای نگهبان در ماده ۲۵ طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را رفع و تصویب کردند.

بند (الف) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

الف- در هر سال مجموع درآمد‌های موضوع ماده (۱۲۴) این قانون برای اشخاص غیرتجاری تا آستانه پنج برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون یا ۲۰ میلیارد ریال هر یک بیشتر باشد، در آن سال معاف از مالیات موضوع این فصل و نسبت به مازاد آن، مشمول مالیات با نرخ ماده (۱۳۱) این قانون است.

بند (ب) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

ب- هر شخص غیرتجاری ایرانی بالای ۱۸ سال، در طول عمر خود در مجموع تا آستانه ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون، معاف از مالیات موضوع این فصل است. استفاده از این معافیت در هر سال بنا به درخواست اشخاص موضوع این بند از طریق کارپوشه غیرتجاری است و درصد (سهم) استفاده از معافیت این بند در هر سال از میزان باقیمانده آستانه مذکور که در سال‌های آتی قابل استفاده است، کسر می‌گردد. اشخاص فوق در طول عمر خود، حداکثر سه سال می‌توانند نسبت به درخواست و استفاده از این معافیت اقدام کنند.

بند (ج) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

ج ـ به‌منظور تسهیل معاملات سرپرست خانوار از قبیل فروش کالا‌های مستعمل، نصاب بند «الف» این ماده برای اشخاص مذکور معادل است با ۶ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون یا ۲۴ میلیارد ریال هر یک که بیشتر باشد و نصاب موضوع بند (ب) این ماده، معادل است با ۱۲۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون.

بند (د) ماده (۲۵) به شرح زیر اصلاح شد:

د- در صورتی که در طول سال، مجموع درآمد‌های موضوع ماده (۱۲۴) اشخاص غیرتجاری از میزان آستانه ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون بیشتر شود، مابه‌التفاوت از مجموع مقادیر مذکور این ماده به‌صورت علی‌الحساب مشمول پرداخت مالیات به نرخ مقرر در ماده (۱۳۱) این قانون می‌شود.

شخص مذکور مکلف است ظرف ۱۰ روز کاری از تاریخ اعلام سازمان، نسبت به صدور، اصلاح یا ابطال صورتحساب الکترونیکی مربوط یا پرداخت یا ترتیب پرداخت مالیات یا ارائه ضمانت به میزان مالیات متعلق اقدام نماید؛ در غیر این صورت اشخاص موضوع بند (الف) ماده (۱۱) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان موظف‌اند با اعلام بانک مرکزی به میزان مالیات مذکور، وجوه متعلق به شخص بدهکار را تا زمان انجام اقدامات فوق در حساب وی مسدود نمایند.

تبصره – آیین‌نامه اجرایی این ماده حداکثر ظرف یک سال پس از تاریخ لازم‎الاجرا شدن این ماده، توسط سازمان با همکاری بانک مرکزی تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

دیگر خبرها

  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟