Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:59:36 GMT

گلستان ظرفیت تولید ۵۰ درصد میگوی کشور را دارد

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۷۰۹۵۸

گلستان ظرفیت تولید ۵۰ درصد میگوی کشور را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سعید محمد پیش از ظهر یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه زهکشی اراضی استان اظهارکرد: خدا را شاکریم با یک کار بزرگ که با معیشت مردم استان گره خورده مشکلی از مشکلات مردم حل خواهیم کرد زیرا معتقد هستیم این امر رضای الهی را در پی دارد.

وی افزود: ظرفیت اصلی استان گلستان حول بحث کشاورزی است و همه مسئولان استان در مورد این موضوع دغدغه مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد تامین آب کشور برای کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و با عدم مدیریت صحیح منابع در بسیاری از استان ها مشکل کم آبی داریم.

وی گفت: امروز کشاورزی ما در بخش های مختلف دچار خلل شده و امنیت غذایی مردم بر همین اساس در معرض تهدید قرار گرفته است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارکرد: با تفاهم نامه با شیلات گلستان و ایجاد سایت پرورش میگو در سطح ۶ هزار هکتار از اراضی گمیشان، این ظرفیت وجود دارد که حدود نیمی از میگوی مورد نیاز کشور در استان گلستان تولید شود.

محمد تصریح کرد: زهکشی اراضی گلستان به وسعت ۵۰ هزار و طرح توسعه آبیاری نوین در سطح ۱۵ هزار هکتار تحولی بنیادی را در کشاورزی استان ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 5105675

منبع: مهر

کلیدواژه: کردکوی سردار سعید محمد قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهادکشاورزی گلستان ویروس کرونا بارش برف قاسم سلیمانی شیراز گرگان کرمانشاه آمار کرونا بوشهر شهرستان کرج شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه لیگ برتر فوتبال ایران شهرکرد 9 دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۰۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بزرگمهر ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: وظایف و مأموریت اداره کل ثبت اسناد و املاک بر اساس قانون اساسی و قانون حد نگار تعیین و تکلیف شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: سیاست‌های ابلاغی و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اجرای کامل حدنگاری است.

بزرگمهر افزود: هویت دار کردن همه اراضی برای جلوگیری از زمین خواری و هرگونه فساد در این زمینه، الزام بر تنظیم اسناد رسمی از دیگر وظایف اداره ثبت اسناد و املاک است.

صدور ۹۹ درصد اراضی منابع طبیعی

وی ادامه داد: در زمینه منابع طبیعی حدود ۹۹.۵ درصد اراضی ملی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سند دار شده است که ۱۵ هزار هکتار اراضی باقیمانده در مرحله فرآیند برای صدر سند است.

بزرگمهر در خصوص رفع تداخلات بیان کرد: ۴۹۸ پلاک مشمول رفع تداخلات داریم که تاکنون ۲۳۰ پلاک تثبیت شده است و مابقی در دستور کار است که شهرستان‌ها باید بر اساس برنامه ابلاغی هر هفته ۲ پلاک برای رفع تداخل در دستور کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه رفع تداخل به نفع مردم و دولت است، تصریح کرد: ۷۶ درصد اراضی کشاورزی سنددار شده است و اگر بتوانیم اراضی کشاورزی را سنددار کنیم هم از خرد شدن اراضی و هم از تهدید و به خطر افتادن امنیت غذایی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089912

دیگر خبرها

  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان