Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، حسین میرزایی در پخش زنده اینستاگرام افزود: برخی مشمولان که واریزی بسته حمایت معیشتی آنها انجام نشده بود، به مورد اجرا درآمد.

وی پیرامون اصافه شدن مشمولان جدید گفت: چنانچه مقرر شود به تعداد مشمولان اضافه کنیم، نیازی به اعتراض نیست و امکان شناسایی افراد دارای اولویت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا تاکید کرد: پایه و مبنای بررسی مشمولان درآمدهای ثبتی است.

میرزایی  درباره جزئیات واریز یارانه، وام یک میلیونی و یارانه معیشتی گفت: افرادی مشمول این طرح می شوند که درآمد ثابت نداشته و تحت پوشش بیمه نباشند.

وی افزود: مبنای وزارت تعاون این است که چنانچه یک نفر از افراد خانواده، یکی از شروط را نداشته باشد، کل خانواده از این طرح معیشتی محروم می‌شوند.

سخنگوی طرح معیشتی کرونا گفت: «در بررسی شاخص‌های بانکی افراد، میزان واریزی‌ها، گردش حساب چهار سال اخیر افراد (۹۸-۹۷-۹۶-۹۵) و تراکنش‌های خرید آنها در ۶ ماهه اول سال ۹۹ را مورد رصد قرار می‌دهیم تا بر ما محرز شود که فرد در طول حداقل چهار سال اخیر وضعیت مالی خوبی نداشته و وضعیت او، بهبود هم نیافته است».

وی توضیح داد:  افرادی که مشمول بیمه رانندگان، قالی‌بافان یا حتی خویش‌فرمایی هستند ، مشمول این طرح نمی‌شوند. ضمن اینکه بیمه‌پردازان خویش‌فرمایی به شرط آنکه همه شرایط را در کل افراد خانواده داشته باشند و مجموع درآمد آنها زیر حداقل حقوق قانون کار باشد، از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایرنا، پیش از این  سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا گفته بود: طرح حمایت معیشتی کرونا که به ازای هر خانوار ۱۰۰ هزارتومان است به خانوارهای فاقد درآمد ثابت که تحت پوشش بیمه نیستند و از نظر درآمدی و شاخص‌های بانکی در وضعیت پایین‌تری نسبت به دیگران دارند، تعلق می‌گیرد.  

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با شیوع بیماری کرونا دولت حمایت‌های مختلفی از مشاغل و کسب و کارها انجام داد. یک مورد حمایت، وام یک میلیون تومانی بود که به تمامی یارانه بگیران در ابتدای امسال پرداخت شد، همچنین به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا نیز تسهیلات اعطا شد.

در آخرین مورد نیز پرداخت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی و یکصد هزار تومان به خانوار فاقد درآمد ثابت و بدون بیمه انجام شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا بسته حمایتی حسین میرزایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بسته حمایتی حسین میرزایی ویروس کرونا بسته حمایتی حسین میرزایی اخبار کنکور حمایت معیشتی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث

علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به اختلاف نظر درباره وصول و هزینه کرد حق بیمه ۱۰ درصدی بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت، گفت: طبق قانون افرادی که در تصادفات رانندگی دچار حادثه می‌شوند در زمان انتقال به بیمارستان، نباید هیچ وجهی پرداخت کنند، چراکه از حق بیمه آن‌ها رقمی قبلا برای استفاده از خدمات رایگان پزشکی واریز کرده اند.

وی افزود: موضوعی که وجود دارد اختلاف بین بیمه مرکزی و وزارت بهداشت بر سر پرداخت نشدن هزینه ۱۰ درصدی حق بیمه شخص ثالث است که کمیسیون بهداشت مجلس امروز به این موضوع ورود و آن را بررسی کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: امروز در کمیسیون بهداشت مجلس بحث‌های خوبی مطرح شد و ما هم گزارش مبالغی که سال‌های گذشته پرداخت کرده بودیم را به صورت شفاف ارائه کردیم. ما در بیمه مرکزی مدعی هستیم که طبق قانون عدد مشخص شده در سال‌های گذشته را پرداخت کرده ایم، دیوان محاسبات کشور هم که در این جلسه حضور داشت، ادعای ما را تأیید کرد.

استاد هاشمی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۵.۸ همت به حساب وزارت بهداشت واریز کردیم، گفت: وزارت بهداشت معتقد است که این عدد به این وزارتخانه واریز نشده است.

وی افزود: تکلیف کمیسیون بهداشت این است که این عدد به طور کامل در اختیار وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها قرار بگیرد تا آن‌ها بتوانند خدمات لازم را در اختیار بیماران سوانح رانندگی ارائه دهند. بر این اساس، مقرر شد کمیته‌ای متشکل از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و کمیسیون بهداشت مجلس برای بررسی علت واریز نشدن حق بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت تشکیل و با نظارت، پرداخت حق بیمه شخص ثالث را راستی آزمایی کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه متأسفانه بیش از ۸۰ درصد موتورسیکلت‌ها فاقد بیمه شخص ثالث هستند، تصریح کرد: پارسال افراد می‌توانستند یک روزه، دو روزه یا یک ماهه برای نقل و انتقالات وسیله نقلیه خود بیمه خریداری کنند که ما مانع از این کار شدیم و مدت بیمه را یک ساله کردیم. همچنین در کنار این اقدام افرادی که موتورسیکلت‌های صفر را خریداری کردند مشمول تخفیف ۲۰ درصدی بیمه شدند.

آقای استاد هاشمی ادامه داد: با همکاری پلیس راهور فراجا و موافقت وزیر اقتصاد به عنوان رئیس مجمع بیمه مرکزی برای کمک به افرادی که بیمه خریداری نکرده اند مقرر کردیم جریمه آن‌ها مشمول بخشودگی قرار بگیرد.

وی همچنین ضمن هشدار به رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث گفت: ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی ماه گذشته در تهران به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث باطل شد؛ لذا طبق قانون بناست خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث کارت سوختشان متوقف شود.

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • کارت سوخت رانندگان باطل می شود!
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم