Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آلمان با وجود مخالف شریک ائتلافی خود در حزب سوسیال دموکرات از وزیر دارایی کشورش خواست ابزار بودجه‌ای برای پیشبرد پروژه تسلیح هواپیماهای بدون سرنشین ارتش را فراهم کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان مجددا و با وجود مخالفت های حزب سوسیال دموکرت خواستار تسلیح هواپیماهای بدون سرنشین ارتش به منظور حفاظت از جان نیروها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفتگویی با روزنامه "دی ولت" آلمان گفت: ما هواپیماهای بدون سرنشین مسلح می خواهیم تا از جان نیروهای خود حمایت کنیم.

بائر استدلال حزب سوسیال دموکرات برای مخالفت با این پروژه مبنی بر اینکه خیلی کم درباره تاثیرات این تسلیحات بحث شده است را مضحک خوانده و گفت: ما از 8 سال پیش در این باره در آلمان بحث می کنیم. تمام استدلال ها روی میز است. ما اصول عملیاتی را تنظیم کرده‌ایم که مقرر می کند هواپیماهای بدون سرنشین مسلح می تواند تنها به صورت دفاعی از طرف ارتش آلمان مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ظاهرا دیگر نمی توان در این پروژه روی حمایت حزب سوسیال دموکرت تکیه کند از وزیر دارایی آلمان خواست در این راستا فعال شود. مهمات برای هواپیماهای بدون سرنشین مسلح تنها با استفاده از یک لایحه بودجه ای 25 میلیون یورویی قابل انجام است که کمیسیون بودجه باید درباره آن تصمیم گیری کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

اخیرا مناقشات درباره تسلیح هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آلمان در دولت ائتلافی این کشور بالا گرفته است.

در حالی که اتحادیه احزاب متحد مسیحی در دولت ائتلافی آلمان بر طرح تسلیح هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آلمان تاکید دارد، اما شریک ائتلافی آن حزب سوسیال دموکرات با آن مخالفت کرده و این پروژه را فعلا متوقف کرده است.

با وجود درخواست های مکرر "کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان حزب سوسیال دموکرات با مسلح کردن هواپیماهای بدون سرنشین مدل در ارتش مخالف است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

حزب سوسیال دموکرات آلمان می خواهد پروژه مسلح کردن هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آلمان را کاملا متوقف کند.

"فریتس فلجنترو"، سخنگوی سیاست دفاعی حزب سوسیال دمکرات پارلمان آلمان چندی پیش اعلام کرد که فراکسیون حزبش در این باره توافق کرده است که فعلا با مسلح شدن هواپیماهای بدون سرنشین آلمان موافقت نکند، بلکه علنی و آشکارا درباره آن بحث کند.

"فریتس فلجنترو" که بر خلاف هم حزبی هایش خواستار پیشبرد این پروژه است در واکنش به تصمیم رهبری این حزب از سمت خود به عنوان سخنگوی سیاست دفاعی حزبش کناره گیری کرد.

در سال 2018 تصمیم گرفته شد 5 هواپیمای بدون سرنشین مدل (Heron TP) از اسرائیل برای ارتش آلمان اجاره شود و شرکت ایرباس هم وظیفه نگهداری از این هواپیماها را بر عهده گرفته است.

روسای حزب سوسیال دموکرات آلمان هم اعلام کرده اند که فعلا نمی خواهند با این طرح تسلیحاتی موافقت کنند و همچنان موافقت با آن را نیازمند بحث های بیشتر می دانند.

انتقاد حزب سوسیال دموکرات از رد پیمان منع سلاح‌های هسته‌ای توسط آلمان

دخالت ناتو در مناقشات احزاب دولت ائتلافی آلمان بر سر تسلیح پهپادهای ارتش

"اولاف شولتز"، وزیر دارایی آلمان و نامزد حزب سوسیال دموکرات برای صدر اعظمی آینده آلمان هم از این موضع حزبش دفاع کرده و درباره در پیش گرفتن رویکردهای غلط هشدار داده است.

"اولاف شولتز" گفته است: کشتار هدفمند می تواند بحث های جدی را درباره مسائل حقوق بشری ایجاد کند. حزب سوسیال دموکرت خواستار بحث های عمومی گسترده در این باره است تا بفهمد آیا در دراز مدت می توان در این باره اجماع اجتماعی ایجاد کرد. منصفانه باید بگوییم که این اجماع تا به حال وجود نداشته است. بحث ها در این باره زمان می برد و این موضوع کم و بی اهمیتی نیست.

وزیر دفاع آلمان گفته است که با این تصمیم، فراکسیون حزب سوسیال دموکرات خطر مناقشه و دعوا با شریک ائتلافی خود را ایجاد کرده است.

حزب دموکرات آزاد آلمان هم از خواست وزیر دفاع آلمان درباره مسلح کردن پهپادهای ارتش پشتیبانی کرده اما حزب سبز و چپ‌های آلمان با تسلیح پهپادها به شدت مخالفت کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس حزب سوسیال دموکرات وزیر دفاع آلمان ارتش آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۱۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی

به گزارش «تابناک»، محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت:

حضرات بزرگان محترم روحانیت

سلام علیکم

تصور می‌شد، عملیات "وعده صادق" علیه رژیم‌صهیونیستی و نیز آغاز مجدد فعالیت گشت‌ارشاد (با نام جدید طرح نور) بتواند اتفاق پیش‌آمده در یکی دوماه اخیر درباره جناب آقای کاظم‌صدیقی را به محاق ببرد و به فراموش بسپارد.

گواهی می‌دهم هر روز با افراد متعددی در خیابانها، فروشگاهها ، وسایل نقلیه بخصوص مترو مواجه می‌شوم که درباره دو سه موضوع اظهارنظر یا پرسش می‌کنند. این بدان معناست که قضیه از نگاه افکارعمومی نه تنها تمام نشده، بلکه چون شفافیت کامل در آن صورت نگرفته، فضایی از بدبینی را حفظ کرده است.

به عنوان یک علاقمند به روحانیت و معتقد به حفظ شان و جایگاه آن و مهمتر بازگشت مرجعیت این طبقه برای مردم، انتظار دارم موضوع آقای صدیقی استخوان لای زخم نماند. اگر رفتار او صحیح،قابل دفاع و بدون خدشه است، صراحتا اعلام و ابهامات جامعه برطرف شود. در غیراین صورت، توقع جامعه مبنی بر برخورد بدون تبعیض با ایشان عملی گردد.

توجه به عبارت مشهور "حسنات الابرار، سیئات المقربین" اقتضا دارد که مواجهه با اشتباهات کوچک عناصری که تابلو نظام به شمار می روند، سخت باشد تا امید و اطمینان مردم افزایش یابد.

متاسفانه حضور آقای صدیقی در نمازجمعه و توجیهات طلبکارانه‌ای که در برابر شائبه ها بیان داشت، سوءتفاهم‌های موجود را افزایش داد و بیم آن می رود این دمل چرکین سربسته بماند و بعدها خدای ناکرده عواقبش دامنگیر همه روحانیت (که قطعا بسیاری از آنها از آن دفاع نمی‌کنند) شود. 

آنچه نوشته شد صرفا گزارشی از حرفهای شفاف مردم کوچه و بازار است. چشم بستن برواقعیت، واقعیت را از بین نمی برد بلکه دیر یا زود، روی تلخ خود را نشان می دهد.

والامر الیکم

دیگر خبرها

  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند