Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرکاظمی با اشاره به خدمات کانون قاموس برای مهار بیماری کرونا، گفت: سه هزار بسته آموزشی، فرهنگی و بهداشتی از سوی این کانون در سطح منطقه و طی چند مرحله توزیع شده است.

«سیدابراهیم میرکاظمی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری «قاموس» مسجد جامع ابوذر خیابان پیروزی، اظهار کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا با تشکیل کمیته های مختلفی اقدام به برنامه ریزی برای مهار این بیماری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکانون فرهنگی هنری قاموس مسجد جامع ابوذر بیان کرد: پس از آمایش محلی منطقه پیرامون مسجد، سه هزار بسته آموزشی در مجتمع های مسکونی و منازل توزیع و در چند مرحله بسته های فرهنگی و بهداشتی به آنها اهدا کردیم. ضمن اینکه در مورد این بیماری اطلاع رسانی های لازم در محله صورت گرفت.

 

میرکاظمی با اشاره به اقدامات کانون فرهنگی هنری قاموس در موج سوم بیماری کرونا بیان کرد: خرید مایحتاج ضروری بیماران کرونایی، راه اندازی ایستگاه های سلامت و انجام غربالگری و مشاوره پیرامون این بیماری، توزیع بسته های بهداشتی و موادضدعفونی کننده  و کمک رسانی به نیازمندان از دیگر اقدامات مورد توجه در این بحران است.

 

وی از تدارک و توزیع 500 بسته معیشتی برای نیازمندان به همت فعالان این کانون فرهنگی هنری  خبر داد.

 

میرکاظمی اجرای ویژه برنامه روز پرستار، اجرای مسابقات فرهنگی از بیانیه گام دوم انقلاب، اجرای سرود در مناسبت های مختلف در محله، برپایی کاروان های شادی در مناسبت ها را بخش دیگری از برنامه های این کانون برشمرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری قاموس فرهنگی هنری با اشاره به برنامه هایی که در این کانون فرهنگی هنری قبل از بحران کرونا برگزار می شد، گفت: در محور قرآن و عترت این کانون در رشته های حفظ، قرائت، روخوانی و روان خوانی قرآن کریم برای مخاطبان خود دوره های آموزشی برگزار می کند، تا از این طریق گامی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی بردارد، ضمن اینکه برگزاری محافل انس با قرآن کریم نیز در این کانون برگزار می شد.

 

وی با اشاره به فعالیت های کانون قاموس در محور اجتماعی و ورزشی گفت: برگزاری دوره های مشاوره، سبک زندگی، ورزشی همچون فوتبال و فوتسال، مقابله با آسیب های اجتماعی و برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی بخش دیگری از فعالیت های این کانون بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری قاموس موضوع کتاب و کتابخوانی را یکی دیگر از رویکردها و برنامه های مهم این کانون قبل از بحران کرونا نام برد و گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی، اجرای طرح «شنبه های کتاب» و نیز اهدای کتاب بخش دیگری از برنامه های این کانون بوده است.

 

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مبارزه با کرونا بچه های مسجد کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۱۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا خونویی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر افزود: اولین برنامه حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» در سال 1403 در قالب برگزاری اردو برای معلمان و با هدف تکریم جایگاه معلمان به مناسبت هفته معلم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روال همیشگی بر این بوده است که معلمان با هدف نشاط دانش آموزان اردو ترتیب ببینند ولی در برنامه «یه اردوی خاص» این روال تغییر کرده و معلمان میهمان دانش‌آموزان می‌شوند و حلقه بچه‌های فرهنگسرا از طراحی تا اجرای اردو را خودشان برعهده دارند.

خونویی ایجاد فضای با نشاط و تکریم جایگاه معلمان را از جمله اهداف این برنامه دانست و افزود: در این برنامه، نوجوانان پس از تشکیل تیم اجرایی و تعیین نقش برای اعضا، ضمن هماهنگی با فرهنگسرا، نسبت به دعوت از معلمان مدرسه خـود یا مربیان آموزش فرهنگسرا برای شرکت در اردو اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در خصوص چگونگی برگزاری این اردوها توضیح داد: این اردوها به صورت نیم‌روزه برگزار می‌شود و شامل بخش‌های متنوع اردویی نظیر بازی‌های گروهی و ...است و مکان برگزاری آنها بنا بر امکانات هر منطقه در فرهنگسراها و در بعضی دیگر از مناطق در خارج از محیط فرهنگسرا برگزار می‌شود.

وی در پایان ضمن دعوت از نوجوانان برای عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» گفت: نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این برنامه و عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» می‌توانند به فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود و یا به درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار