Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد باقر محمدی، معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو  با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره «آخرین وضعیت امداد رسانی به مناطق برفگیر و کوهستانی در استان تهران»،گفت:تاکنون 10 نفر از هموطنان در پی درگیر شدن با برف و کولاک در ارتفاعات شمال تهران جان باخته و حدود 16 نفر نجات یافتند.

وی ادامه داد:البته این آمار متفاوت است؛چراکه برخی خود نجات پیدا کرده و برخی توسط امدادو نجات نجات یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمارما در هلال احمر بوده؛ ممکن است افراد به مناطق کوهستانی رفته به سازمان‌های دیگر چیزهای اعلام کرده باشند که به ما در سازمان امداد و نجات هلال احمر اطلاع نداده باشند؛ در نتیجه اگر آمار ضد و نقیضی ارائه می‌شود به این دلیل است.

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر اضافه کرد:چون اعلام کردیم مبنای ما در امداد و نجات خانواده‌هایی هستند که با سامانه 112 تماس می‌گیرند و شماره تلفن فرد مفقودی را اعلام می‌کنند؛ نه می‌توانیم تایید و نه تکذیب کنیم.

محمدی افزود:اما تا این لحظه 10 نفر فوتی انتقال داده‌ایم و یک نفر نیز در روز نخست در مسیر انتقال یا در بیمارستان فوت شده بود که با آن، در مجموع 11 نفر جان باخته‌اند و تا این لحظه آمار همین تعداد است.

وی درباره «وضعیت مناطق مختلف کشور»، ابراز داشت:شرایط در کشور عادی است و حادثه خاصی تا این لحظه نداشته و فضای پایداری داریم؛ ضمن اینکه امداد رسانیدر ارتفاعات شمال تهران با قوت ادامه دارد و تیم‌ها در حال عملیات جستجو هستند.

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر در پاسخ به این پرسش که «چند نفر برای یافتن بستگان خود در ارتفاعات تهران با سامانه 112 هلال احمر تماس گرفتند؟»، تصریح کرد: تا این لحظه تمام افرادی که با سامانه ما تماس گرفته و ما آنها را غربالگری کردیم؛چه آنها که پیدا شده یا جسدشان پیدا شده است،چه چند نفری که خودشان با ما تماس گرفته و اعلام کردند که در پناهگاه بودند؛ در فکر می‌کنم از این تعداد 3 نفر مفقودی داشته باشیم که البته بازهم این تعداد مفقودی احتمالی هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هلال احمر تهران سلامت آمار تلفات شمال تهران امداد و نجات هلال احمر تا این لحظه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۶ کودک گرفتار در کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان

ساعتی قبل شش کودک گرفتار در کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان توسط تیم امداد و نجات هلال احمر نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی هلال احمر کرمان، ساعت ۱۳ امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ و در پی اعلام گزارش گیر افتادن ۶ کودک در کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عج)، بلافاصله یک تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان به محل حادثه اعزام و گیر افتادگان پس از رهاسازی از دیواره به محل امن منتقل شدند.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان اظهار کرد: افراد گرفتار در کوه برای استفاده از تله‌کابین به کوه‌های صاحب‌الزمان (عج) رفته بودند و هنگام بازگشت مسیر را گم کردند که با تلاش تیم تخصصی امداد و نجات و در صحت و سلامتی نجات یافتند.

کد خبر 750305

دیگر خبرها

  • نجات ۶ کودک گرفتار در کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان
  • ادامه تلاشها برای یافتن فرد غرق شده در نازلوی چای
  • نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد
  • ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات خراسان شمالی پیدا شدند
  • دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد
  • آغاز سیل و آب‌گرفتگی در چهار استان کشـور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان کشور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور
  • ادامه جستجو‌های تخصصی برای یافتن یسنا