Web Analytics Made Easy - Statcounter

«الهام هاشمی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، در خصوص نتایج تیراندازان در مسابقات آزاد کشوری در رشته تفنگ بادی افزود: بیشتر تیراندازان در ۲ ماهی که اردو برگزار نمی‌شد در منزل تمرین کرده و رکوردهایشان دچار افت زیادی نشده بود.  به جز «آرمینا صادقیان» که چند روز قبل از مسابقات کسالت داشت و با وجود راه یافتن به مرحله نهایی، نتوانست در فینال شرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  «فاطمه کرم‌زاده» نیز با توجه به اینکه ۲ ماه تمرینات خود را در بوشهر و با سلاح و تجهیزات قدیمی پیگیری می‌کرد از ابتدای اردوی اخیر در تفنگ بادی کمی دچار افت شده بود اما بقیه ملی‌پوشان عملکرد و رکوردهای خوبی داشتند.

وی تصریح کرد: «فاطمه کرم‌زاده»  در جریان اردوی اخیر در تهران روز به روز وضعیتش بهتر شد تا اینکه در نهایت روز مسابقه به رکورد ۶۲۵.۸ رسید که البته هنوز به رکوردهای قبلی خودش نرسیده است، ضمن اینکه رشته اصلی این قهرمان بوشهری تفنگ سه وضعیت است که در آن موفق به کسب سهمیه المپیک نیز شده است.

مربی سابق تیم ملی تیراندازی کشور سنگاپور گفت: سایر ملی‌پوشان با وجود دوری ۱۰ ماهه از مسابقات رسمی، رکوردهای بسیار خوبی کسب کردند؛ نجمه خدمتی با امتیاز عالی ۶۳۲.۵ تنها ۱.۵  امتیاز با رکورد جهان فاصله داشت.

هاشمی اضافه کرد: در قسمت مردان نیز «حسین باقری»، «مهیار صداقت» و «پوریا نوروزیان» به ترتیب رکوردهای ۶۲۸.۶،   ۶۲۸.۰ و ۶۲۷.۲ را کسب کردند که هر سه این رکوردها در حد فینال المپیک است و امیدوارم قهرمانان ما بتوانند طبق برنامه به پیشرفت خود ادامه دهند.

وی خاطر نشان کرد: نکته قابل توجه در مورد موفقیت‌های اخیر اعضای  تیم ملی این است که آنان زمانی به این رکوردها دست یافتند که در فصل آمادگی عمومی تیراندازی و آمادگی جسمانی قرار داشتند.  طی سه هفته گذشته ملی‌پوشان تمرینات فشرده‌ای در ۲ نوبت صبح و عصر داشتند که سه نوبت بعداز ظهر در هفته به بدنسازی اختصاص داشت. بدنسازی زنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن بدنسازی مجموعه تیراندازی آزادی تهران و تمرینات مردان در باشگاه‌هایی که پیش‌تر در آن تمرین می‌کردند، دنبال شد.

سرمربی تیم ملی تیراندازی در خصوص شروع دور جدید تمرینات گفت: چهارمین دوره تمرینات تیم ملی تفنگ در سال جاری و پس از شیوع کرونا ویروس از ۱۶ آذرماه به مدت سه هفته انجام شد.

هاشمی افزود: اگر چه «الهه احمدی»، «مه‌لقا جام‌بزرگ»، «نجمه خدمتی»، «آرمینا صادقیان»، «فاطمه کرم‌زاده»، «مهیار صداقت»، «حسین باقری»، «امیرمحمد نکونام» و «پوریا نوروزیان» به این اردو دعوت شدند اما  احمدی قهرمان ارزنده تفنگ ایران و جهان با اطلاع قبلی در اردو حضور نداشت و «مه‌لقا جام بزرگ»، تیراندازی که موفق شده بود نخستین سهمیه تیراندازی المپیک تاریخ ایران را کسب کند در تمرینات حضور داشت اما از اواسط اردو به دلایل شخصی به همدان برگشت و قرار شد از ابتدای اردوی بعد به طور جدی در تمرینات حضور داشته باشد.

این ملی‌پوش اسبق تیراندازی همچنین در خصوص شانس افزایش سهمیه المپیکی تیراندازی کشور گفت: با توجه به اینکه طبق قوانین فدراسیون جهانی تیراندازی، سهمیه رنکینگ در هر رشته به ورزشکار دارای بهترین رتبه جهان که کشورش در آن رشته سهمیه‌ای کسب نکرده باشد،  تعلق می‌گیرد، در رشته تفنگ تنها تیراندازی که امکان کسب سهمیه رنکینگ برای کشورمان را دارد، «حسین باقری» در تفنگ بادی مردان است.

هاشمی اضافه کرد: بنابراین دررحال حاضر تنها ۲ پشتوانه برای تفنگ مردان در المپیک داریم، نه سه نفر؛ که در بعضی از خبرگزاری‌ها به اشتباه به آن اشاره شده است. چرا که «حسین باقری» تنها برای کسب سهمیه رنکینگ در تفنگ بادی تلاش می‌کند و در تمرینات سه وضعیت حضور ندارد.

سرمربی تیم تفنگ کشورمان ادامه داد: در مورد تفنگ زنان هم چنانچه «الهه احمدی» که تاکنون به موفقیت‌های بی‌نظیری در تیراندازی نایل شده،  قادر به حضور در تمرینات نباشد، امکان دارد در صورت نیاز از تیرانداز دیگری که پیش‌تر در تفنگ سه وضعیت رکوردهای بالایی داشته،  دعوت شود.

به گزارش ایرنا؛  مسابقات تیراندازی آزاد زنان و مردان کشور طی روزهای چهارم و پنجم دی ماه با حضور ۵۱ زن و ۲۵ مرد برگزار شد.

در بخش زنان، نجمه خدمتی از خراسان جنوبی با کسب بالاترین امتیاز موفق به عنوان قهرمانی شد، حسنا توتونچی از تهران نایب قهرمان و نرجس امام‌قلی‌نژاد از مازندران نیز در جایگاه سوم ایستاد.

در بخش مردا نیز مهیار صداقت تیرانداز استان تهران با کسب بیشترین امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و حسین باقری از استان اصفهان و امیرمحمد نکونام از استان تهران به ترتیب دوم و سوم شدند.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا الهام هاشمی فاطمه کرم زاده نجمه خدمتی مهیار صداقت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا الهام هاشمی فاطمه کرم زاده نجمه خدمتی مهیار صداقت اختصاصی ایرنا الهام هاشمی فاطمه کرم زاده نجمه خدمتی مهیار صداقت اخبار کنکور فاطمه کرم زاده مهیار صداقت نجمه خدمتی حسین باقری تفنگ بادی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۱۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هت‌تریک رکورد شکنی سامیار/ عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابجا کرد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، سامیار عبدلی که در روزهای گذشته دوبار در مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان موفق به جابجایی رکورد ۱۰۰ متر آزاد شده بود امروز بار دیگر رکورد شکنی کرد.

عبدلی در ماده ۵۰ متر آزاد این مسابقات با ثبت زمان ۰۰:۲۲.۷۴ رکورد این ماده که پیش از این به نام خود ثبت بود را بهبود بخشید.
سامیار عبدلی پیش از این در مسابقات شنا بازی‌های آسیایی در مهر ماه سال ۱۴۰۲ با زمان ۰۰:۲۲.۸۰ رکورد این ماده را به نام خود ثبت کرده بود و به عنوان سریع‌ترین شناگر ایران شناخته می‌شد.

ماده ۵۰ متر آزاد مسافت بلند:
رکورد پیشین:
* سامیار عبدلی – بازی‌های آسیایی هانگژو / مهر ۱۴۰۲/ ثبت زمان ۰۰:۲۲.۸۰
رکورد جدید:
* سامیار عبدلی – مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان / اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبت زمان ۰۰:۲۲.۷۴

کد خبر 6091375

دیگر خبرها

  • پدر ام باپه همسو با رئال مادرید: حضور کیلیان در المپیک اولویت نیست
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو + اسامی و برنامه مسابقات
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • عبدلی سومین بار حدنصاب ملی شنا را در مسابقات آلمان جابجا کرد
  • هت‌تریک رکوردشکنی سامیار در آلمان
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار/ عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابجا کرد
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر