Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی گزارش‌های رسانه‌ای از تشدید فشار برای تشکیل دولت جدید لبنان بدون در نظر گرفتن خواسته‌های حزب الله حاکی است.

 یک روزنامه کویتی مدعی شد فشار‌ها بر جنبش حزب الله و رئیس جریان آزاد ملی برای تشکیل دولت جدید لبنان پیش از آغاز دوره ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا تشدید شده است.

روزنامه الانباء اعلام کرد هدف از تشدید فشار‌ها برای تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید در لبنان اینست که کابینه جدید بدون لحاظ کردن خواسته‌های حزب الله و جریان آزاد ملی تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر سعد الحریری، مامور جدید تشکیل کابینه لبنان منکر فشار‌های آمریکا برای حذف گزینه‌های وابسته به جنبش حزب الله در دولت جدید بیروت شده بود. بنا به اعلام برخی منابع نزدیک به حزب الله، سعد حریری اعلام کرد فشاری از سوی آمریکا برای جلوگیری از حضور حزب الله در دولت جدید لبنان وجود ندارد. حریری که از سوی رئیس جمهور لبنان اخیرا مامور تشکیل کابینه شد، اطمینان خاطر داد که حتی به صورت غیر مستقیم چنین فشاری از سوی آمریکا مطرح نیست.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نیز روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که تشکیل دولت جدید در لبنان چشم انتظار آغاز ریاست جمهوری جو بایدن است و دیدار اخیر میشل عون، رئیس جمهور لبنان و سعد حریری، نخست وزیر مکلف به نوعی  از به تعویق افتادن روند تشکیل دولت تا بعد از تعطیلات سال نو میلادی خبر می‌دهد.

«سعد حریری» رئیس جریان المستقبل است و در یکم آبان ماه مأمور تشکیل دولت جدید لبنان انتخاب شد. پس از گذشت هفته‌ها، سعد حریری همچنان در نهایی کردن کابینه خود ناموفق بوده است./ باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تشکیل دولت جدید لبنان برای تشکیل سعد حریری حزب الله فشار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری عصر سه شنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه وزارت راه و شهرسازی با حضور دکتر غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع راه و شهرسازی از تخصیص ۸۹ درصدی اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه این وزارتخانه خبر داد.

هژبری در ابتدای جلسه اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری را به عنوان اولویت اساسی در برنامه‌ها برشمرد و بر تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های راهسازی استان ایلام تاکید کرد.

وی افزود: رفع نقاط حادثه خیز و چهار خطه کردن راه‌های استان یکی از اقدامات ضروری است که بایستی در اولویت تأمین و تخصیص اعتبارات باشد.

هژبری گفت: وزارت راه و شهرسازی در سفر اول ریاست جمهوری ۲۲ مصوبه را بر عهده داشته که ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده و ۳۲ درصد مصوبات به اتمام رسیده است.

وی افزود: کل اعتبارات مصوبات سفر وزارت راه و شهرسازی ۱,۸۳۰ میلیارد تومان بوده که ۱,۶۳۰ میلیارد تومان معادل ۸۹ درصد تخصیص یافته است.

معاون عمرانی استاندار ایلام از عدم تحقق یک مصوبه مربوط به بهسازی مناطق حاشیه نشین شهر ایلام خبر داد که دکتر غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ضمن تذکر نسبت به عدم پیگیری این مصوبه، بر تأمین منابع و اقدام موثر برای اجرای آن تأکید کرد.

در این جلسه مقرر شد که کلیه پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهور به استان ایلام مطابق برنامه زمان‌بندی تکمیل و پروژه‌هایی از قبیل تونل کبیرکوه، چهارخطه مهران دهلران اندیمشک، واریانت میشخاص، کنارگذر غربی ایوان و راه دسترسی بیمارستان رازی ایلام تا مردادماه جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 6093631

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون