Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنرمند میانه‌ای به سبک گلگشت، چهره فرمانده شهید جبهه مقاومت را به تصویر کشیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میانا خبر زکریا عزتی، هنرمند میانه ای که پیش از این هم هنرنمایی های متعددی با غبار نویسی داشته با هنر کم نظیر خود چهره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در مدت 10 روز به سبک گلگشت با قلم نیم میلیمتری نقاشی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزتی می گوید با این کار خواسته ارادت خود به سردار سلیمانی را با زبان هنر ابراز نماید.

استاد ممتاز خوشنویسی میانه ای، سراسر این تابلوی زیبا را با آیات قرآنی به تصویر کشیده بطوریکه آیه "ولا تحسن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون" در جای جای سیمای سردار سلیمانی به چشم می خورد

او می گوید حاج قاسم پاک بود او سید شهیدان جبهه مقاومت است و مصداق بارز آیه "ولا تحسن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون" بوده و برای همین این آیه مبارکه ۶۰۰ مرتبه در این تمثال تکرار شده است.

آقای عزتی با الهام از این موضوع که پیکر مطهر سردار سلیمانی هنگام شهادت تکه تکه شده بود، این اثر را تکه تکه خوشنویسی کرده است.

همچنین بنابر یکی از سخنرانی های آن شهید والامقام در جمع جوانان مبنی بر اقرار مردم بر خوبی و پاکی ایشان، در پشت این تابلو محلی برای استشهاد و امضای ارادتمندان آن سردار قرار داده شده است.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر مطهر ٢ شهید گمنام در کرمان و رفسنجان/وداع با فرزندان روح الله در ديار حاج قاسم

پیکر پاک و مطهر ٢ شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در روستای سیمک منطقه کوهپایه کرمان و شهر رفسنجان تشییع و خاکسپاری می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، پیکر پاک و مطهر ٢ شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در روستای سیمک منطقه کوهپایه کرمان و شهر رفسنجان تشییع و خاکسپاری می‌شود. 

مردم روستای سیمک منطقه کوهپایه شهرستان کرمان میزبان شهیدی ١٩ ساله و از شهدای عملیات خیبر و مردم رفسنجان میزبان شهیدی ٢٤ ساله هستند که از شهدای عملیات بدر می‌باشد.

مردم شهر رفسنجان پیکر مطهر یک شهید گمنام را از ساعت ١٥ امروز از میدان شهید سلیمانی تا میدان ابراهیم این شهر تشییع و سرانجام پیکر مطهر شهید در حسینیه نخل شهر رفسنجان خاکسپاری خواهد نمود.

مردم منطقه کوهپایه نیز با حضور پر شور و با شكوه خود از پیش از ظهر امروز پیکر مطهر شهید گمنام را از روستای درب انارستان به سمت روستای سیمک تشییع و مراسم تدفین پیکر مطهر شهید در روستای سیمک منطقه کوهپایه واقع در شهرستان کرمان در حال انجام است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو گفت: در حال حاضر در سطح ٢٥ شهرستان استان کرمان ١٤٥ یادمان و حرم شهدای گمنام وجود دارد و تعداد شهدای گمنام تدفین شده ٣٢٢ مورد می‌باشد که با تشییع ٢ پیکر مطهر شهدا در امروز تعداد شهدای گمنام تدفین شده در استان کرمان به ٣٢٤ مورد می‌رسد.

وی با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه افزود: هم اکنون ٢٣ یادمان و حرم شهید گمنام در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان وجود دارد و ٤٢ شهید گمنام در سطح دانشگاه‌ها زینت بخش این مراکز علمی می‌باشند.

مهدوی فرد اعلام کرد: در سطح روستا‌های استان نیز ١٤ حرم و یادمان شهید گمنام وجود دارد و مزار ٢١ شهید گمنام زینت بخش روستا‌های استان کرمان است.

او گفت: در سطح مراکز نظامی و انتظامی استان نیز ١٤ حرم و یادمان شهید گمنام وجود دارد و ١٨ شهید گمنام در این مراکز خاکسپاری شده اند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اهمیت آشنایی نسل جوان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در دوران ٨ سال دفاع مقدس افزود: در سطح شهر‌های استان ٩٤ حرم و یادمان شهید گمنام وجود دارد و ٢٤١ شهید گمنام زینت بخش شهر‌های استان کرمان می‌باشند.

همچنین سعید ایرانمنش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز در مصاحبه‌ای گفت: استان کرمان دارای ٦ هزار و ٨٠٠ شهید و ۲۱ هزار و ۵۰۹ نفر جانباز می‌باشد.

شایان ذکر است پبکر‌های مطهر این ٢ شهید گمنام شامگاه ١٣ اردیبهشت ماه وارد فرودگاه بین المللی کرمان و طی این مدت در شهر‌ها و روستا‌های مختلف استان، مورد استقبال گرم مردم شهید پرور قرار گرفته و فضایی معنوی در این مناطق ایجاد شده بود.

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر مطهر ٢ شهید گمنام در کرمان و رفسنجان/وداع با فرزندان روح الله در ديار حاج قاسم
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان
  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد