Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دستورالعمل نحوه برگزاری آزمون غیرحضوری (مجازی) امتحانات پایان ترم نیمسال اول ۱۴۰۰ ـ ۱۳۹۹ در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه معارف اسلامی اعلام شد.

مقطع دکتری

براساس این دستوالعمل در مقطع دکتری لازم است که استادان برای ارزشیابی تحصیلی دانشجو هر دو محور را مد نظر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین نحو که حداقل یک بند از «محور الف» و حداقل دو بند از «محور ب» را جهت ارزشیابی نهایی دانشجو در نظر بگیرند.

«محور الف»

۱. طراحی سؤال‌های تحلیلی (مبتنی بر نقد و تحلیل خود دانشجو) ـ امتحان در منزل.

۲. طراحی سؤال‌های OpenBook (مبتنی بر نقد و تحلیل یک دیدگاه، نقد و تحلیل یک مسئله مرتبط با رشته و گرایش) ـ امتحان در منزل.

«محور ب»

۱. برگزاری آزمون شفاهی (مصاحبه) از طریق تماس تلفنی.

۲. برگزاری آزمون شفاهی با استفاده از نرم‌افزار Adobe Connect در صورت فراهم بودن زیرساخت هم برای استادان و هم برای دانشجویان و یا از طریق نرم‌افزارهای مشابه.

۳. برگزاری کنفرانس علمی و ارائه سمینار از طریق نرم‌افزار Adobe Connect در صورت امکان و یا از طریق نرم‌افزارهای مشابه.

۴. درخواست ارائه مقاله از دانشجویان.

۵. ارزیابی مقالات، تحقیقات کلاسی، تلخیص کتاب خواسته شده از دانشجویان.

۶. ارزیابی فعالیت‌های کلاسی دانشجویان (حضور و شرکت در مباحث کلاسی، انجام تکالیف خواسته شده، ارائه سمینار، تقریر مباحث کلاسی و…).

مقطع کارشناسی‌ارشد

لازم است که استادان در مقطع کارشناسی ارشد برای ارزشیابی تحصیلی دانشجو هر دو محور را مدنظر داشته باشند. بدین نحو که حداقل یک بند از «محور الف» و حداقل یک بند از «محور ب» را جهت ارزشیابی نهایی دانشجو در نظر بگیرند.

«محور الف»

۱. طراحی سؤال‌های تحلیلی (متناسب با سطح ارشد) ـ امتحان در منزل.

۲. طراحی سؤال‌های OpenBook (ناظر به طبقه‌بندی دیدگاه‌ها و مرجع‌بندی دیدگاه‌های موجود ناظر به رشته گرایش) ـ امتحان در منزل.

«محور ب»

۱. برگزاری آزمون شفاهی (مصاحبه) از طریق تماس تلفنی.

۲. برگزاری آزمون شفاهی از طریق نرم‌افزار Adobe Connect در صورت امکان و یا از طریق نرم‌افزارهای مشابه.

۳. درخواست ارائه مقاله (در حد کارشناسی‌ارشد) و یا تحقیق و تلخیص.

۴. ارزیابی فعالیت‌های کلاسی دانشجویان (حضور و شرکت در مباحث کلاسی، انجام تکالیف خواسته شده، ارائه سمینار، تقریر مباحث کلاسی و…).

کد خبر 5105796

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه معارف اسلامی امتحانات پایان ترم امتحانات نهایی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها دانشگاه های علوم پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش بدون آزمون قاسم سلیمانی لایحه بودجه ۱۴۰۰ آزمون استخدامی پذیرش دانشجو دانشگاه شهید بهشتی مرکز سنجش آموزش پزشکی آموزش مجازی برگزاری آزمون شفاهی طراحی سؤال کارشناسی ارشد طریق نرم محور الف محور ب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۲۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرات گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

انتهای میام

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • خشن ترین تصاویر از رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان | نحوه برخورد با دختر دانشجو را ببینید
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان
  • عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است