Web Analytics Made Easy - Statcounter

«زبیده جلال خان» بانوی سیاستمدار پاکستانی به دلیل تعلق وی به منطقه بلوچستان، از نزدیک با مشترکات دو کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان آشنا است و به عنوان نماینده منتخب از ایالت بلوچستان مصمم به تحکیم روابط میان دو کشور و استفاده از ظرفیت وزارتخانه تولیدات دفاعی برای گسترش همکاری‌های همه جانبه به ویژه در حوزه مدیریت مرزی، همکاری‌های دفاعی و اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این سیاستمدار ۶۱ ساله پاکستانی متولد کویت است اما در ایالت بلوچستان بزرگ شده و تحصیلاتش را به پایان رسانده است. وی پیش از ورود به دنیای سیاست یک معلم و فعال مدنی بود. 

زبیده جلال که از 'حزب مردمی بلوچستان' است، در دوره پرویز مشرف برای ۵ سال سمت وزارت آموزش و پرورش را برعهده داشت. پس از پیروزی حزب عمران‌خان در انتخابات عمومی سال ۲۰۱۸، وی وزیر تولیدات دفاعی کابینه پاکستان شد. 

ایرانیان الگوی مقاومت و خوداتکایی هستند

وزیر تولیدات دفاعی پاکستان که شنبه هفته گذشته (۲۹ آذر) در نقطه صفر مرزی ایران همراه "محمد اسلامی" وزیر راه و شهرسازی کشورمان دومین مرز رسمی دو کشور را افتتاح کرد، روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌ها را ستود و گفت: ایران و مردم آن الگوی خوداتکایی و مقاومت برای دیگر ملت‌ها هستند. 
وی تاکید کرد: روند توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران علی رغم تحریم‌ها ادامه دارد و بیانگر روحیه قوی و مقاومت این ملت است. 

زبیده جلال خان اظهار داشت: تحریم‌های سخت و جنگ طولانی نتوانست پیشرفت ایرانی‌ها در همه زمینه‌ها را متوقف کند، آنان مقاوم هستند و به نمادی از خوداتکایی تبدیل شده‌اند. 

تحریم‌های آمریکا، خودخواهانه است

وزیر تولیدات دفاعی پاکستان در واکنش به تداوم تحریم‌های غیرقانونی و تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران به ویژه در وضعیت شیوع ویروس همه گیر کرونا گفت: وقتی حرف از بشریت و حس انسان دوستانه باشد اولین و مهم‌ترین اولویت هر دولتیتهیه نیازهای ملت به ویژه در زمان فعلی، تامین تسهیلات بهداشتی برای شهروندان خود است. 

وی افزود: تحریم‌های ضدایرانی آمریکا در حقیقت سرپیچی از اصل حقوق بشر است، بنابراین زمانی که چنین چالش همه گیری تمام ملت‌ها را درگیر کند، دولت‌ها باید فراتر از سیاست قرار گرفته و به جای تصمیمات سیاسی خودخواهانه به فکر نجات بشریت باشند. 

ظرفیت‌های توسعه مناسبات دفاعی ایران و پاکستان

زبیده جلال خان درخصوص دامنه همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در حوزه دفاعی گفت: دو کشور به طور سنتی در بخش توسعه منابع انسانی و سایر برنامه‌های آموزشی مانند دانشکده نظامی شهر کویته تعامل دارند. 

وی افزود: در عین حال ظرفیت‌های فراوانی میان دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاع وجود دارد و ما می‌توانیم در آینده نه چندان دور توسعه منابع انسانی را بیشتر تقویت کنیم. 

گشایش دومین مرز رسمی، شروع تازه برای تحکیم روابط با ایران

وزیر تولیدات دفاعی پاکستان که هفته گذشته به همراه وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران گذرگاه ریمدان-گبد به عنوان دومین مرز رسمی دو کشور را افتتاح کرد، گفت: این یک تحول برای شروع جدید است که بیانگر گام بلند در مسیر تقویت روابط بین مردم و توسعه همکاری با همسایگان در حوزه تجارت و اقتصاد می‌باشد.

وی افزود: بازگشایی مرزی دیگر میان ایران و پاکستان برای هر دو کشور به ویژه مرزنشینان و ساکنان دو استان همجوار سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان هیجان انگیز است. این یک فرصت دلگرم کننده برای ایران و پاکستان و نوید درخشان‌تر بودن افق روابط دو کشور همسایه را می‌دهد.

مرزهای رسمی ایران و پاکستان به تدریج افزایش می‌یابد

زبیده جلال از وابستگی ساکنان ایالت بلوچستان پاکستان به کالاهای اساسی که از ایران وارد می‌شود گفت و افزود: شیوع کرونا که منجر به بسته شدن مرزهای دو کشور شد، زندگی پاکستانی‌های ساکن بلوچستان این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داد و یکی از دلایل حرکت مشترک ایران و پاکستان برای بازگشایی معابر رسمی، حمایت از زندگی مرزنشینان و توسعه تجارت دوجانبه است.

وی گفت: با نگاهی به مناطق جنوبی ایالت بلوچستان متوجه عدم توسعه و محرومیت در آن می‌شویم، درحالی که ۹ منطقه مرزی بلوچستان با ایران دارای کم‌ترین بارندگی است و سبب می‌شود دولت پاکستان نگاه جدی‌تری برای محرومیت زدایی و تامین رفاه ساکنان این مناطق داشته باشد.

وزیر تولیدات دفاعی پاکستان تاکید کرد: چشم‌انداز دولت این کشور بر توسعه بلوچستان و کمک به قشر ضعیف این ایالت است و بهبود شرایط ساکنان مناطق مرزی یک گام حیاتی محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: در راستای کمک به تقویت تجارت ایران و پاکستان و حمایت از مرزنشینان دو کشور، سومین مرز رسمی در منطقه پیشین-مند نیز به زودی افتتاح می‌شود و همزمان چهار نقطه دیگر نیز برای تردد شهروندان و تجار دو طرف در امتداد مرز مشترک با ایران شناسایی شده است که به تدریج بازگشایی آن انجام خواهد شد.

زبیده جلال تاکید کرد: طرح حصارکشی مرزهای پاکستان با ایران نیز ادامه دارد و ما همزمان تردد شهروندان به کشورهای یکدیگر را با بازگشایی معابر بیشتر تسهیل خواهیم کرد.

وزیر تولیدات دفاعی پاکستان ۲۹ آذرماه در حاشیه گشایش مرز ریمدان-گبد در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: راه‌اندازی چهار مرز رسمی در محدوده مرزی ایالت بلوچستان با استان سیستان وبلوچستان ایران از سوی دولت پاکستان مورد موافقت قرار گرفته و اقدامات لازم انجام شده است که پس از بحث و تبادل نظر با مقامات ایرانی تدابیر لازم برای افتتاح این گذرگاه‌های رسمی انجام خواهد شد. 

به گزارش ایرنا، مرز ریمدان ایران و گبد پاکستان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و وزیر تولیدات دفاعی پاکستان، استاندار سیستان و بلوچستان و مسوولانی از وزارتخانه‌های کشور، خارجه و صنعت و معدن روز شنبه ۲۹ آذر (۱۹ دسامبر ۲۰۲۰) به صورت رسمی افتتاح شد.

با افتتاح مرز رسمی ریمدان تبادل کالا به صورت قانونی و تردد مسافر نیز با گذرنامه انجام خواهد شد.

برچسب‌ها بازارچه مرزی ریمدان ویروس کرونا سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران پاکستان تحریم ایالت بلوچستان ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازارچه مرزی ریمدان ویروس کرونا سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران پاکستان تحریم ایالت بلوچستان ایالات متحده آمریکا بازارچه مرزی ریمدان ویروس کرونا سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران پاکستان تحریم ایالت بلوچستان ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور وزیر تولیدات دفاعی پاکستان جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان ایالت بلوچستان مرز رسمی تحریم ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در جریان دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه قزاقستان صورت گرفت، طرفین بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند. در این ملاقات ژنرال روسلان ژاک سیلیکوف وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزاری دفاع شانگهای پس از عضویت کامل ایران را تبریک و ابراز امیدواری کرد: حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان گردد.   امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد. وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد: ایران کاملا آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی می‌باشد. در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا