Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدعلی طالبی با اشاره به رویکرد شهرداری و شورای شهر یزد برای مناسب‌سازی معابر شهری اظهار کرد: رویکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی بسیار خوب است و این فرصتی برای حرکت سریع روبه جلو در ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات شهری است.

وی با اشاره به اقدام ستاد مناسب سازی شهری برای دسترس‌پذیر کردن شهر یزد افزود: یزد به یک شهر جهانی تبدیل شده و با توجه به این‌که عناوینی همچون شهر دوستدار معلول، شهر دسترس پذیر و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را نیز دریافت کرده، باید شاخصه های شهر جهانی را نیز داشته باشد.

استاندار یزد با بیان این‌که معلولان و افراد دارای محدودیت‌های حرکتی، باید امکان استفاده از فضاهای شهری را داشته باشند، عنوان کرد: طبیعی است که مناسب سازی شهری علاوه بر کمک به انجام امور روزمره برای این افراد، رونق گردشگری را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: تمام مناطق یزد اعم از شهری و ادارات و نهادها باید به صورت کامل برای معلولان، جانبازان، سالمندان و سایر اقشار دارای محدودیت‌های حرکتی مناسب‌سازی شود.

طالبی با اشاره به اجرای طرح‌هایی در راستای دسترس پذیر کردن شهر یزد گفت:  کاری که در این حوزه برای معلولان صورت گرفت، نشان دهنده توجه و اهتمام شهرداری برای رسیدن به استانداردهای جهانی و استفاده همه افراد از خدمات شهری است.

وی تصریح کرد: برای شهری همچون یزد که به ثبت جهانی رسیده قطعا چنین حرکت‌های ارزنده‌ای در حوزه مسائل اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و می‌تواند به رونق هرچه بیشتر گردشگری نیز کمک کند.

استاندار یزد تاکید کرد: وقتی ما از شهر جهانی صحبت می‌کنیم و ثبت جهانی به عنوان برندی شاخص مطرح می‌شود، ایجاد زیرساخت‌های شهر در دسترس باید در اولویت اجرایی دستگاه‌ها و دست‌اندرکاران مرتبط قرار گیرد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد گردشگری شهرداری شهر جهانی استاندار یزد مناسب سازی شهر جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران

سرهنگ احسان مؤمنی با اشاره به مطالبه‌گری پلیس از سازمان‌های مختلف در خصوص ترافیک و حوادث ترافیکی گفت: «پلیس مطالبه‌گر است و ما در تمام زمینه‌های مربوط به حفظ جان و مال مردم، از نهاد‌های مختلف مطالبه‌گری می‌کنیم.»

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به کیفیت خودرو‌ها افزود: مطالبه ما از سازمان استاندارد، وزارت صمت و شرکت‌های خودرو ساز در خصوص ایمنی وسیله نقلیه است. همچنین از وزرات راه و شهرداری در خصوص وضعیت راه‌ها و جاده‌سازی‌ها مطالبه داریم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با تشریح اقدامات انجام شده ادامه داد: در سال گذشته با پیگیری‌های پلیس راهور، ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران رفع خطر شده است که ان‌شاءالله در سال جدید کمتر شاهد تصادفات فوتی خواهیم بود. همچنین ۱۲۵۸ نقطه در شهر تهران با استفاده از نورپردازی، برچسب گذاری و نصب بنر آشکار سازی شده تا از وقوع تصافات جلوگیری شود.

وی افزود: در معابر بزرگراهی، نیازمند نصب بیشتر تابلو برای هدایت بهتر رانندگان بودیم که با پیگیری پلیس، این مسئله نیز انجام شد و ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر به این معابر اضافه شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در معابر بزرگراهی، ۱۷ پهلوگاه اضطراری جدید، تعبیه و احداث شد. از این محل‌ها می‌توان هنگام تصادفات و حوادث استفاده کرد تا جای خودرو وسرنشینان آن امن باشد.

مومنی آموزش را بخش مهمی از فرهنگ سازی دانست و گفت: پلیس در زمینه آموزش نیز قدم‌هایی برداشته و امیدوار است با آموزش، تصادفات به حداقل برسند.

دیگر خبرها

  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد