Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان از شهردار درخواست کرد تمام جوانب احداث پروژه تراموای شهر اصفهان را بررسی کرده و شهرداری پس از اطمینان کامل از موفقیت و به صرفه بودن آن، اقدام به احداث و صرف هزینه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور، امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: سیستم‌های حمل و نقل عمومی بر اساس میزان تقاضا، شبکه و فرم معابر شهری، تکنولوژی‌های در دسترس برای هر شهر یا کشور و مطالعات حمل و نقلی استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استفاده از تنها یکی از مدل‌های حمل و نقل عمومی، کارشناسی و منطقی نیست، افزود: در شهرهای بزرگ با توجه به پارامترهای مختلف از جمله میزان تقاضای سفر، مباحث اقتصادی و فنی، شبکه معابر و تکنولوژی‌های در دسترس، طیف متنوع سیستم حمل و نقل عمومی پاسخگوی نیاز شهروندان خواهد بود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه استفاده از تراموا به عنوان قطاری سبک در شهرهای اروپایی قدمتی بیش از یکصد سال دارد و به عنوان سیستمی کارآمد مورد استفاده قرار گرفته است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته مدیریت شهری اصفهان، ساخت و توسعه تراموا را از اولویت‌های شهرداری دانسته و شهردار نیز خبر از نزدیک بودن آغاز ساخت خطوط تراموا در اصفهان می‌دهد.

وی با اشاره به نامه ۳۰ تن از اساتید دانشگاه به معاون توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور درباره به صرفه نبودن احداث تراموا در شهرها، خاطرنشان کرد: سیستم حمل و نقل تراموا، در شهرهای ایران سیستمی نوظهور محسوب می‌شود و راه اندازی یک مسیر ۱۰ کیلومتری از آن نیازمند صرف هزینه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار برای واردات تجهیزات و صرف منابع مالی و اقتصادی شهر و کشور در سال‌های متمادی آینده است.

زندآور خاطرنشان کرد: لازم است با پرهیز از عجله، طی روال معمول کارشناسی و پس از مشخص شدن نتایج مطالعات جامع حمل و نقل شهری و مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی یکپارچه شهری و حومه و امکان‌سنجی ریلی، با لحاظ یکپارچگی با سایر سیستم‌های حمل و نقل همگانی موجود شهری، ناپایداری تقاضای سفر حمل و نقل همگانی شهری و بررسی همه گزینه‌های امکان‌پذیر منعطف و پربازده و سیستم‌های مبتنی بر تقاضا را داشته‌اند، تا تجربه تلخ طی نشدن مسیر تصمیم‌سازی و بلاتکلیفی پروژه‌هایی مانند مونوریل قم تکرار نشود.

زندآور از شهردار اصفهان درخواست کرد: قبل از انجام هر اقدامی با دعوت از متخصصان این حوزه و دریافت نظرات تخصصی امضا کنندگان نامه مذکور، تمام جوانب احداث پروژه تراموای شهر اصفهان را بررسی کرده و شهرداری پس از اطمینان کامل از موفقیت و به صرفه بودن آن اقدام به احداث و صرف هزینه کند.

کد خبر 464555

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای شهر اصفهان تراموا حمل و نقل عمومي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر اصفهان حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۲۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قطار شهری اصفهان-نجف‌آباد آماده کلنگ‌زنی است

در جلسه مشترک بین نمایندگان و مسئولان خمینی‌شهر و نجف‌آباد اعلام شد پروژه قطار شهری اصفهان به نجف‌آباد منتظر کلنگ‌زنی است و اسناد مناقصه این پروژه برای انتخاب پیمانکار نیز در حال آماده‌سازی است.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رو گذشته جلسه مشترکی با نماینده، فرماندار و شهردار شهرستان‌های خمینی شهر و نجف آباد در خصوص راه اندازی ریل باس یا قطار شهری مشترک برگزار شد.

وی افزود: این قطار شهری قرار است از خیابان آتشگاه آغاز و به نجف آباد منتهی شود و در مسیر خود از چند ایستگاه نیز در خمینی شهر عبور کند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این پروژه کار دامنه داری است که باید به مرحله اجرایی رسانده شود و تصمیم مؤثری برای حمل و نقل و تسهیل رفت و شد مردم بین شهرستان‌های اصفهان، خمینی شهر و نجف آباد خواهد بود.

اسناد مناقصه پروژه ریل باس اصفهان-نجف آباد در حال آماده سازی است

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون نیز در این خصوص اظهار کرد: پروژه ریل باس اصفهان - نجف آباد پروژه‌ای بسیار بزرگ در حوزه سیاسی شهرستان نجف آباد است که آماده کلنگ زنی آن هستیم.

وی تاکید کرد: اسناد مناقصه این پروژه برای انتخاب پیمانکار در حال آماده سازی است و در حوزه سیاسی شهرستان خمینی شهر نیز درباره مسافت بین ایستگاه‌های ریل باس و مسیر آن تصمیم‌گیری شده است.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی مرحله نهایی پروژه را تصمیم‌گیری در حوزه سیاسی اصفهان اعلام کرد و گفت: ۱۸ کیلومتر از ۲۷ کیلومتر پروژه ریل باس اصفهان - نجف آباد در شهرستان‌های خمینی شهر و نجف آباد قرار دارد که به زودی آن را کلنگ زنی خواهیم کرد.

کد خبر 751542

دیگر خبرها

  • اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی برای احداث باغ مشاهیر در اصفهان
  • پروژه قطار شهری اصفهان-نجف‌آباد آماده کلنگ‌زنی است
  • آیین بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان پسماند شهرداری اصفهان آغاز شد
  • احداث فاز نخست بوستان جلالیه در محله گل محمدی
  • صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سیستم‌های روشنایی در شهرکرد
  • احداث ۲ پل‌ روگذر و زیرگذر در گنبدکاووس قطعی شد
  • تی‌بی‌ام خط ۲ متروی اصفهان تا یک ماه آینده به ایستگاه ابن‌سینا است
  • شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود
  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • تحویل گواهینامه های بین المللی به ذوب آهن اصفهان