Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مجیدی گفت: قزوین یکی از استان هایی است که موقوفات قابل توجهی در کشور عراق دارد به طوری که در خصوص موقوفه شارع الرسول در مجاورت حرم امام علی (ع) سال ها پیگیر هستیم ولی وضعیت این موقوفه همچنان بلاتکلیف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» در جلسه ویدیو کنفرانسی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با مدیران کل اوقاف و امورخیریه و روسای ستاد عتبات عالیات استان های کشور که امروز (یکشنبه ۷ دی) در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین برگزار شد، بیان کرد: با توجه به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور مسئول مجمع ستاد عتبات عالیات است، این درخواست وجود دارد که در استان ها هم ادارات کل اوقاف در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی عتبات عالیات دخیل باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: استان قزوین یکی از استان هایی است که موقوفات قابل توجهی در کشور عراق دارد به طوری که در خصوص موقوفه شارع الرسول در مجاورت حرم امام علی (ع) در نجف سال ها پیگیر هستیم ولی وضعیت این موقوفه همچنان بلاتکلیف است که امیدواریم با همکاری ستاد عتبات این موضوع مرتفع شود.

 

«مهدی طاهرخانی» رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین هم اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه کشوری سازمان اوقاف و امور خیریه و ستاد عتبات عالیات این امیدواری وجود دارد که ضمن بومی سازی آن همکاری های بیشتری را بین این ۲ مجموعه شاهد باشیم.

 

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور هم در این جلسه با اشاره به خدمات مواکب استان قزوین در اربعین گفت: بقاع متبرکه و مواکب استان قزوین حضور پررنگی در اربعین داشتند که این حضور پررنگ و اثرگذار بوده است.

 

حجت الاسلام «مهدی خاموشی» یادآور شد: در خصوص دخیل بودن ادارات کل اوقاف استان ها در تصمیم گیری و تصمیم سازی های ستاد های عتبات عالیات استانی، انعقاد تفاهم نامه ای در این حوزه و در سطح کلان نشان می دهد که ادارات کل استان ها هم با اجرایی کردن این تفاهم نامه در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی در این حوزه می توانند دخیل باشند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین موقوفات عراق سازمان اوقاف و امور اوقاف و امور خیریه عتبات عالیات استان قزوین ستاد عتبات استان ها کل اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۲۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند

 فاطمه سرگزی   بیان کرد: خانواده به‌عنوان اولین محیطی که هر فرد اولین تعاملات و تجربیات خود را دارد نقش بسیار حساس و قابل‌توجهی را در چگونگی سلامت روان افراد ایفا می‌کند.

وی با اشاره اینکه آموزش به‌موقع مهارت‌های زندگی می‌توانید در برابر مشکلات، سلامت روان افراد را تا حد زیادی واکسینه کند بیان کرد: کلیه مراکز خدمات جامع سلامت دارای روان‌شناس بالینی هستند که به‌صورت رایگان خدمات روان‌شناختی را ارائه می‌کنند.

مدیر سلامت روان، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به عوامل مؤثر در سلامت روانی خانواده تصریح کرد: ایجاد و تدوین قواعد و مقررات خاص توسط سرپرست خانواده برای حفظ ارزش‌ها، نیازها و اهداف این واحد کوچک و مهم اجتماعی، امری ضروری است. وجود چنین قواعدی باعث ایجاد هماهنگی بین اعضای خانواده در جهت ارتقای سلامت روانی آن‌ها خواهد شد و از بروز نابهنجاری‌ها و کج‌روی‌ها جلوگیری خواهد کرد.

سرگزی با اشاره به اینکه از طریق تقسیم قدرت، یکپارچگی و پشتیبانی اعضای خانواده از یکدیگر،توان مقابله خانواده با بحران‌های زندگی افزایش میابد،خاطرنشان کرد: خانواده‌های سالم، ساختار درونی خود را برای پذیرش موقعیت‌های متغیر و بحرانی اصلاح می‌کنند درحالی‌که خانواده‌های ناکارآمد، ساختار خشک خود را که در برخورد با وضعیت جدید کارآمد نیست، حفظ می‌کنند.

وی گفت: خانواده‌های ناسالم در شرایط بحرانی به‌جای حمایت از یکدیگر و کمک برای حل معضلات روش سرزنش را انتخاب می‌کنند درحالی‌که سرزنش افراد در این شرایط به جز تخریب روحی هیچ حاصلی نخواهد داشت.

مدیر سلامت روان، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: در حالت کلی خانواده باید برای حفظ انسجام خود، به‌اندازه کافی پایدار و دارای چارچوب شخصی باشد؛ اما درعین‌حال برای کنارآمدن با موقعیت‌های بحرانی از انعطاف‌پذیری لازم برخوردار باشد.

 وی افزود: در خانواده‌های درهم‌تنیده، مرز بین افراد مبهم است، در نتیجه در صورت بروز بحران، اعضای خانواده واکنش نامعقولی از خود نشان می‌دهند و به طور ناخواسته با هم درگیر می‌شوند.

سرگزی تصریح کرد: والدین درهم‌تنیده با فرزندان، با ممانعت از شکل‌گیری رفتارهای پخته در کودکانشان و وابسته کردن آن‌ها به خودشان و دخالت در توانایی آن‌ها در حل مشکلات، مسائل خانواده را در مواقع بحرانی تشدید می‌کنند.

وی ادامه داد: برای حفظ سلامت روان اعضای خانواده، باید به افراد تفهیم شود که خانواده کلیتی است که از مجموعه اعضای آن فراتر است و منافع و اولویت‌های آن باید بر منافع و مصالح شخصی ارجح باشد.

این مسئول در پایان با اشاره به شناخت تفاوت‌ها در اعضای خانواده گفت: شناخت تفاوت‌ها در خانواده کمک می‌کند تا در قضاوت نسبت به یکدیگر عادل باشند و بتوانند تفاوت در نحوه واکنش یکدیگر را در بحران‌ها و تغییرات ایجاد شده در شرایط زندگی درک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه