Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها، اظهار کرد: امتحانات پایان ترم جاری همانند ترم گذشته به صورت الکترونیکی یا غیر حضوری برگزار می‌شود.

او افزود: تمام دانشگاه‌های مستقر در مناطق زرد، نارنجی و قرمز از نظر کرونا موظف هستند امتحانات پایان ترم دانشجویان را در هر مقطع تحصیلی به صورت مجازی برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاکی صدیق درباره برگزاری کلاس‌های عملی در دانشگاه‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا، گفت: کلاس‌های علمی دانشگاه‌ها در حال حاضر تا عادی شدن شرایط کرونایی متوقف شده اند و امیدوار هستیم که با بهتر شدن وضعیت بیماری با اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا کلاس‌های عملی را در ترم آینده برگزار کنیم.

او با بیان اینکه برخی از کلاس‌های عملی ترم گذشته در تابستان برگزار شد، تاکید کرد: دانشگاه‌های سراسر کشور با برگزاری کلاش‌های عملی در تابستان که مربوط به ترم گذشته می‌شد بخشی از عقب ماندگی تحصیلی دانشجویان را جبران کردند و این ترم هم به علت وضعیت شیوع کرونا دروس عملی به ترم آینده موکول می‌شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: وزارت علوم مطابق یک مصوبه به تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سراسر کشور ابلاغ کرده تا ارزیابی دانشجویان در بازه ترم انجام شود.

او افزود: اعضای هیات علمی باید عملکرد دانشجویان را در طول ترم مورد بررسی قرار دهند، زیرا امتحانات پایان ترم تنها درصدی از نمره نهایی دانشجویان را شامل می‌شود.

خاکی صدیق درباره نگرانی دانشجویان نوورود از برگزاری امتحانات پایان ترم، بیان کرد: از آنجایی که ترم تحصیلی جدید برای دانشجویان نو ورود در هر مقطع تحصیلی به صورت فشرده برگزار شد، دانشگاه‌ها در ابتدا تعداد واحد‌های کمی به این دانشجویان دادند تا از نظر درسی دچار مشکل نشوند که این مسئولیت در اکثر دانشگاه‌ها به خوبی رعایت شد، اما یک یا دو موردی که از این قانون سرپیچی کرده بودند با دانشگاه مربوطه تماس گرفته و این معضل را حل کردیم.

او در ادامه تاکید کرد: به تمامی دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ کرده ایم تا امتحانات پایان ترم نودانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را به مدت ۲ الی ۳ هفته به تعویق بیندازند، زیرا هیچ ضرورتی ندارد که به طور دقیق طبق تقویم ترم معمولی از این دانشجویان امتحان گرفته شود.

بیشتر بخوانید

برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان نیازمند مطالعه دقیق است اسکان دانشجویان مهم‌ترین دغدغه برگزاری حضوری امتحانات است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم امتحانات پایان ترم ویروس کرونا برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۳۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها

دانشگاه پیام نور اعلام کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه از امروز می‌توانند محل آزمون پایان ترم خود را تغییر دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دانشگاه پیام نور در اطلاعیه‌ای از زمان تغییر محل آزمون مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه خبر داد.

براین اساس، دانشجویان می‌توانند با پرداخت شهریه از ۸ تا ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از طریق سامانه گلستان به نشانی ؛ Reg.pnu.ac.ir نسبت به تغییر محل آزمون خود اقدام کنند.

کد خبر 748343

دیگر خبرها

  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم