Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا برای مقابله با کووید -19 واکسیناسیون سراسری را آغاز می‌کند. مقامات این اتحادیه این واکسیناسیون سراسری را "لحظه تاثیرگذار وحدت" اعلام کرده‌اند.

به گزارش عصر ایران، "اورزولا فن در لاین" رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد واکسن "فایزر- بیون‌تک" در روز شنبه (6 دی) به 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تحویل داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از کشورهای اروپایی در همان روز تحویل گرفتن واکسن روند واکسیناسیون را آغاز کرده و اعلام کردند که طاقت انتظار بیشتر را ندارند.

اتحادیه اروپا تاکنون بیش از 335 هزار مرگ ناشی از کووید را گزارش کرده است.

واکسن فایزر باید در دمای بسیار پائین نگه‌داری شود

بی‌بی‌سی نوشت: بیش از 14 میلیون نفر در اتحادیه اروپا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و محدودیت‌های سختگیرانه و قرنطینه در بیشتر کشورهای عضو این اتحادیه در حال اجراست.

استفاده از واکسن در کشورهای اروپایی در حالی صورت می‌گیرد که نمونه‌های مختلف و جدید بیماری کووید-19 در چندین کشور اروپایی، کانادا و ژاپن گزارش شده است.

واکسیناسیون گسترده برای 446 میلیون نفر در اتحادیه اروپا از ساعات آینده آغاز می‌شود.

مسئولان جعبه‌های حاوی واکسن "فایزر- بیون‌تک" در "نوردراین-وستفالن" آلمان را تخلیه و جابه جا می کنند/ عکس: REUTERS

واکسیناسیون سراسری اروپا پس از تائید سازمان "آژانس دارویی اروپا" و مجوز کمیسیون این اتحادیه برای استفاده از واکسن آمریکایی- آلمانی فایزر- بیون‌تک اجرایی شد.

اتحادیه اروپا برای تامین بیش از 2 میلیارد دوز واکسن با  طیف وسیعی از شرکت‌های دارویی قرارداد بسته است.

"اورزولا فن در لاین" رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در توییت روز شنبه خود نوشت: در حال به پایان بردن روزهای یک سال سخت هستیم. واکسن به تمام کشورهای اتحادیه فرستاده شده و واکسیناسیون سراسری از فردا در تمام اتحادیه آغاز می‌شود.

توییت "اورزولا فن در لاین" رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا 

وی افزود: روزهای واکسیناسیون "لحظه حساس و تاثیرگذاری از وحدت" است و این روش راه دائمی برای خروج از بیماری همه‌گیر محسوب می‌شود.

"ینس اشپان" وزیر بهداشت آلمان در روز شنبه گفت: شروع واکسیناسیون یک پیام مبارک در کریسمس بود. در این لحظه کامیون‌ها با اولین محموله‌های واکسن در سراسر اروپا و سراسر آلمان در حال حرکت هستند و در روزهای آینده مقادیر بیشتر از واکسن تحویل داده خواهد شد.

این واکسن کلید مهمی برای شکست همه‌گیری کرونا است. این کلیدی برای بازگشت به زندگی است.

"لوئیجی دی مایو" وزیر امور خارجه ایتالیا به هم‌وطنان خود اصرار کرد تا در این واکسیناسیون شرکت کنند. وی افزود: ما (با واکسن) آزادی خود را پس خواهیم گرفت و دوباره می‌توانیم یکدیگر را در آغوش بگیریم.

کارمندان بهداشت در شمال آلمان تصمیم گرفتند تا منتظر یکشنبه نمانند و ایمن‌سازی یک خانه سالمندان در "هالبرشتات" آلمان را رقم زدند.

در روز گذشته یک پزشک در بیمارستان مرکزی "دل- پست" اولین دوز واکسن را دریافت کرد.

مقامات اسلوواکی نیز اعلام کردند که واکسیناسیون را شروع کردند.

با ادامه شیوع بیماری ویروس کرونا در "نیترا" اسلواکی یک از اعضای کادر بهداشت سرنگ رابا واکسن "فایزر- بیون‌تک" پر می‌کند/ عکس: رویترز

 

بیشتر بخوانید: آژانس دارویی اروپا واکسن فایزر را تأیید کرد برگزاری نشست بررسی واکسن کرونا در اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا: نخستین واکسیناسیون کرونا در اروپا 3 ماه نخست سال جدید انجام می‌شود لینک کوتاه: asriran.com/003CMl

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: واکسیناسیون سراسری اروپا فایزر بیون تک واکسیناسیون سراسری اتحادیه اروپا بیون تک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۳۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود

مژگان مینوسپهر رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت:با استفاده وسیع تراز واکسن‌های موجود، می‌توان سالیانه از دومیلیون مرگ دیگرجلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: برنامه توسعه ایمن سازی کودکان از اولین و موفق‌ترین برنامه‌های ادغام شده در نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی کشور از سال ۱۳۶۳بوده است.

مینوسپهر خاطر نشان کرد: فراهم آوری امکانات و تجهیزات لازم برای توزیع و نگهداری واکسن، تامین به موقع واکسن و بکارگیری نیرو‌های آموزش دیده در رده‌های مختلف سبب شد که پوشش واکسیناسیون کودکان زیر یکسال از ۳۷ درصد در سال آغاز برنامه به سرعت به بالای ۹۰ درصد در سال ۱۳۶۸ برسد و طی ۱۵ سال گذشته همواره بالای ۹۵ درصد بوده است.

مینو سپهر ادامه داد: از جمله دستاورد‌های تلاش ۵۰ ساله در زمینه واکسیناسیون می‌توان به حذف کزاز نوزادی، کنترل بیماری‌های دیفتری و سیاه سرفه، کاهش چشمگیر موارد شدید بیماری سل در دوره کودکی، حذف سرخک و سندروم سرخجه مادرزادی و عاری شدن کشور از فلج اطفال اشاره کرد.

وی افزود: سالهاست که کشور عاری از فلج اطفال است، سرخک، سرخجه وکزازنوزادی حذف شده اند. بیماری‌های دیفتری، سیاه سرفه و اوریون کنترل شده اند و میزان شیوع حاملان مزمن هپاتیت B به کمتراز یک درصد کاهش یافته است.

مینوسپهر تصریح کرد: به خاطر داشته باشیم جمعیت اتباع، تردد غیر مجاز آنها و باور‌های غلط نسبت به واکسیناسیون و اینکه می‌توانیم با روش‌های مختلف مانند طب سنتی جایگزین مناسب برای واکسیناسیون پیدا کنیم از جمله تهدید‌های این برنامه می‌باشد و امکان بازگشت بیماری‌هایی مانند سرخک، دیفتری، سیاه سرفه و سایر بیماری‌هایی که در این چند دهه کنترل شده است وجود دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • توقیف کامیون حامل ۶۱۹ کارتن میوه قاچاق در کاشان
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آتش سوزی کامیون حامل بیسکویت در محور فهرج ـ زاهدان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان