Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودی گفت:جذب نوجوانان و جوانان به مساجد یکی از شاخص‌های مسجد تراز اسلامی است که معرفی چنین مساجدی به مردم از طریق رسانه‌ها می‌تواند جنبه الگوسازی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مجتبی محمودی» امروز(۷ دی) در نشست با مدیر ستاد اقامخ نماز خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: جذب نوجوانان و جوانان به مساجد یکی از شاخص‌های مسجد تراز اسلامی است که معرفی چنین مساجدی به مردم از طریق رسانه‌ها می‌تواند جنبه الگوسازی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی با اشاره به دوران شیوع کرونا تصریح کرد: از جمله مولفه‌های ولایت‌پذیری اقامه نماز جماعت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگامی نمازگزاران در رزمایش مواسات و کمک مومنانه است که تجلی خوبی در آینه رسانه‌ها دارد.

 

وی افزود: انعکاس و پی‌گیری برخی چالش‌ها در حوزه نماز با نگرش رفع مسائل و پاسخ به شبهات با ارتباط بهینه با خانواده‌ها فقط با بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها و تولید آثار جذاب و در قالب‌های متنوع ممکن است.

 

«غلامرضا بنی اسدی» هم در این نشست تاکید کرد: بهترین بستر شکل‌گیری اخلاق در خانواده و جریان روح معنویت در نهاد‌ها و سیستم‌های اجتماعی با ترویج فرهنگ نماز و تعظیم شعائر دینی است.

 

نائب رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی افزود: جشنواره‌های امام رضا و دفاع مقدس به نهادینه شدن این مفاهیم در رسانه ها کمک شایان توجهی کرد و در این راستا جشنواره نماز نیز می‌تواند باعث بالارفتن میزان مشارکت کمی و کیفی اصحاب رسانه و تاثیر در ترویج فرهنگ نماز باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز بسیاری از رسانه‌ ها و مطبوعات باطرح مباحث نماز و اتفاقات موثر و جذاب در حوزه نماز به این موضوع توجه داشته و اهتمام دارند از جمله اینکه تا پیش از کرونا در ویژه‌نامه‌های شهرآرا محله، مساجدی که نماز صبح را به جماعت اقامه می‌کردند معرفی می شدند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد تراز اسلامی رسانه مساجد رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۳۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دبیر جشنواره گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود.    موتورچی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.   وی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.   موتورچی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود.    وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو