Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: در حالی روند شیوع کرونا با اعمال محدودیت‌های ۳۶ روزه در کشور نزولی شده اما نسخه‌های مدیریت کرونا در استان مازندران جواب ندارد و این استان همچنان رکوردار است.

«هنوز وارد موج سوم نشدیم» این حرف اول و آخر متولیان مقابله و مهار کرونا در مازندران است اما این سئول مطرح می‌شود حالا که وارد موج سوم نشدیم آمارهایمان چهاررقمی شده وای به روزی که در موج سوم قرار گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ها و پایش ها نشانه می‌دهد که همزمان با تغییر رفتار کرونا به تغییر رویکرد در ستاد مقابله با کرونا در مازندران نیاز است و این استان با به به گفتن از موج کرونا و سیر صعودی خلاصی نخواهد یافت.

در شرایطی که مازندران روند صعودی ابتلای به کرونا را طی می‌کند و هر روز شمار بیمارانش افزوده می‌شود، قند توی دل متولیان امر تکان نمی‌خورد و با اظهار اینکه هنوز وارد موج سوم نشدیم، از بحرانی که در زیرپوست استان در جریان است، شانه خالی می‌کنند.

در حالی که مسئولان فقط روی کرونا موج سواری می‌کنند، شهروندان نظر دیگری دارند و به اعتقاد آنان برنامه‌های ستاد مقابله با کرونا در استان شکست خورده و متولیان امر حاضر به پذیرش این شکست نیستند.

مازندران نارنجی است یا فراقرمز؛ مسئله این است

یک شهروند ساروی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جای شگفت است که هرروز آمار ابتلای به بیماری افزوده می‌شود ووضعیت مازندران فراقرمز شده، گفت: با این وضعیت همچنان می‌گویند مازندران نارنجی و زرد است.

محمد جعفری با عنوان اینکه سیاست‌های درون استانی و محدود کردن فعالیت اصناف و بازار و ترددهای درون شهری عملاً نتیجه‌ای نداده است، افزود: باید متولیان کشوری چاره‌ای اساسی برای حل مشکل و بحرانی بیماری در مازندران اتخاذ کنند.

رحیمی یک پرستار مازندرانی که حدود ۱۱ ماه در بیمارستان با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، می‌گوید: هر روز اوضاع وخیم‌تر می‌شود و در این بین انرژی کادر سلامت روز به روز تحلیل می‌رود.

وی فرسودگی دستگاه‌ها، افزایش شمار بیماران بستری شده و کم توجهی به رعایت پروتکل‌ها را از جمله دغدغه‌ها بیان می‌کند و گوید: پرستاران و کادر سلامت واقعاً از نفس افتاده اند و باید مردم و مسئولان برای مهار این بیماری دست به دست هم دهند.

وی با عنوان اینکه حدود ۱۱ ماه آرزوی در آغوش کشیدن فرزندم به دلم مانده است، ادامه داد: همکاران زیادی را در استان و کشور از دست داده ایم و بی توجهی به هشدارها و ساده انگاری بیماری خستگی کادر درمان را بیشتر کرده است.

ممنوعیت ترددها و تعطیلی اصناف و دورکاری کارمندان در همه جای کشور شیب کرونا را کند کرده است، اما مازندران همچنان در بین ۳۳ استان کشور رکوردار بیماری است.

بیماران کرونا چهار رقمی شد، حرف مسئولان یک کلام است، موج دوم!

براساس آمارهای منتشره آمار بستری شدگان مازندران در ششم مهرماه ۵۰۸ نفر، در ۱۳ آبان ۷۱۷ نفر براثر ابتلای به بیماری کرونا در مازندران بستری بودند واین امار در حال حاضر که به اصطلاح مازندران وارد موج سوم نشده، به هزار و۱۴۷ نفر رسیده است و آمارها نشان می‌دهد در همه این ماه‌های که متولیان امر اعتقاد دارند، وضعیت مازندران دارای ثبات است، آمارها همچنان روبه بالا بوده است.

اسدی معاون درمان علوم پزشکی مازندران با اظهار اینکه بعد از موج دوم بیماری که در مردادماه رخ داد و شیب کاهش آن تا مهرماه، مازندران وضعت ثابت و پایداری را تا اواخر آذرماه طی کرده است، افزود: در این مدت کشور وارد موج سوم شده است.

وی با عنوان اینکه در زمانی آمار بیماران بستری به بیش از ۱۵۰۰ نفر رسیده بود که با اجرای طرح‌ها آمار بیماران تا مهرماه به ۵۰۸ نفر کاهش یافت، ادامه داد: در این زمان کشور وارد موج سوم شده بود ولی مازندران دارای افزایش جزئی در تعداد بیماران بوده است.

وی گفت: کشور طی ماه‌ها قبل وارد موج سوم شده بود ولی مازندران وارد این موج نشد و افزایش شمار بیماران در حال حاضر نشان می‌دهد که در حال ورود به موج سوم هستیم.

اسدی در پاسخ به اینکه چرا بین ۳۱ استان رکوردار بیماری هستیم با اظهار اینکه هنوز وارد موج سوم نشدیم، گفت: زمانی که ما ۶۰۰ تا ۷۰۰ بیمار داشتیم کشور با افزایش فزاینده ای مواجه بود و استان‌های دیگر با گذراندن شیب نزولی موج سوم وارد مرحله کنونی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به اینکه چرا به رغم محدودیت‌های کرونایی روند افزایشی بیماری در استان وجود دارد، گفت: درباره این بیماری نکات مبهم و مهم زیادی وجود دارد و اینکه آیا جهشی در آن رخ داده است یا خیر و اینکه چقدر ایمنی ایجاد می‌کند باید به آن توجه شود.

درباره این بیماری نکات مبهم و مهم زیادی وجود دارد و اینکه آیا جهشی در آن رخ داده است یا خیر و اینکه چقدر ایمنی ایجاد می‌کند باید به آن توجه شود

وی با عنوان اینکه جامعه ما و مردم ما مستعدتر هستند، گفت: ما شاهد درگیری مجدد بیماری هستیم و جمعیت و جامعه ما مستعدتر هستند.

همچنین سید عباس موسوی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به روند افزایشی ابتلای به کرونا در استان اظهار داشت: روند ابتلاء به کرونا همچنان در استان کنترل و مهار نشده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز وارد مرحله سوم کرونا نشده‌ایم، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی را برای مهار کرونا مفید دانست و گفت: در حال حاضر در دو شهر آمل و بهشهر وضعیت نگران کننده است.

وی ادامه داد: همچنین بابلسر دارای وضعیت ثبات نسبی و در شهرهایی نظیر ساری، نکا، نور، رامسر و قائمشهر نیز روند و شیب افزایش کرونا ملایم است.

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در این نشست خواهان ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در استان شد و بر لزوم تشدید محدودیت‌ها تاکید کرد و افزود: همچنین باید از ورود مسافران به استان جلوگیری شود.

درحالی متولیان امر همچنان روی موج دوم کرونا موج سواری می‌کنند که آمارهای ابتلای بیماری در استان‌های همجوار از جمله گلستان و یا قم نشان می‌دهد که پس از محدودیت‌های کرونایی این بیماری کنترل و مهار شده است.

به رغم آنکه پرسش‌های زیادی درباره چرایی روند صعودی بیماری کرونا در مازندران مطرح است اما همچنان تاکید می‌شود که روی موج سوم نشدیم و در این میان رنگ هیچ یک از شهرهای استان نیز قرمز اعلام نشده است.

کد خبر 5105456

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا علوم پزشکی مازندران سید عباس موسوی ویروس کرونا بارش برف قاسم سلیمانی گرگان شیراز آمار کرونا کرمانشاه بوشهر شهرستان کرج شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه لیگ برتر فوتبال ایران شهرکرد 9 دی کرونا در مازندران متولیان امر محدودیت ها هنوز وارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۳۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گل کوین دی بروین در لیگ برتر انگلیس با ضربه سر

در اتفاقی نادر، دی بروین با سر گلزنی کرد.

در دیداری معوقه از هفته ۲۹ لیگ برتر انگلیس 2023/24، منچسترسیتی مقابل برایتون به برتری ۴-۰ دست یافت. کوین دی بروین یکی از گل های این بازی را به زیبایی با ضربه سر وارد دروازه تیم میزبان کرد.

به نقل از اوپتا؛ دی بروین اولین گل خود با ضربه سر در لیگ برتر را به ثمر رساند. دی بروین در ۲۵۴ بازی قبلی خود در لیگ برتر موفق به ثبت ۶۷ گل شده بود اما او هیچ کدام از این گل ها را با ضربه سر وارد دروازه رقبا نکرده بود. این هافبک بلژیکی متخصص گلزنی با شوت های از پشت محوطه جریمه است. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شجاعی: از روی شکم سیری بازی کردیم!
  • اولین گل کوین دی بروین در لیگ برتر انگلیس با ضربه سر
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!