Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان ،  امروز در نشست رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه و همچنین طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع نیرو‌های سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران با حضور دلسوزانه و کمک‌های خود توانست مشکلات و آسیب‌های ناشی از ویروس منحوس کرونا را تا حد زیادی در استان کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با بیان اینکه ویروس کرونا یک شر نسبی است که آثار منفی و مثبت آن در جامعه نمایان شده است، افزود: با شیوع این ویروس بی مرز، یک سلسلسه تحریک‌ها و انگیزه‌های مثبت برای افراد به وجود آمده که باید از تمام ظرفیت‌های انسانی برای مقابله با آن بهره بگیریم.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه در پی شیوع ویروس کرونا، آسیب‌هایی در بخش‌های بهداشت و درمان، اقتصادی، اجتماعی و روحی به مردم و جامعه وارد شده آست، گفت: خوشبختانه برای مقابله با کرونا و درمان بیماران کرونایی در حوزه بهداشت و درمان کمک‌های زیاده شده و همچنان می‌شود، اما باید به اقتصاد و معیشت مردم به ویژه نیازمندان و افرادی که در پی شیوع این ویروس مشاغل خود را از دست داده اند، توجه جدی شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی با بیان اینکه در ایام کرونا به بخش روحی بی توجهی شده است، افزود: در این قسمت هم سپاه پاسداران می‌تواند با ورود خود و بر اساس دین و شرعت نسبت به ایجاد نشاط، پیوستگی و انسجام جامعه اقدام کند، زیرا مغفول ماندن در بخش روحی و نشاط افراد جامعه، موجب می‌شود دیگران ورود کنند که افراد را از مسیر دور کرده و ولنگاری را در جامعه ایجاد کنند.

او  همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اجرای طرح غربالگری و کمک مردمی شهید سلیمانی یک اجر و پاداش عظیم است که خداوند پس از شهادت و در دوران ممات به این شهید والامقام عنایت کرده است.

همچنین در این نشست،سرهنگ عباس حسینی،  رئیس سازمان بسیج و ادارات سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه این سازمان از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۷۶ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان میان خانواده‌های نیازمند استان توزیع کرده است، گفت: همچنین در این ایام ۲ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده، ۱۲ هزار ماسک، ۴ هزار بسته بهداشتی میان خانواده‌های متاثر از ویروس کرونا در سراسر گیلان توزیع شده است.

او  همچنین از توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ گونی آرد برای پخت نان رایگان خبر داد و افزود: این سازمان توانسته با کمک کارکنان بسیجی و خیران ۱۸ زندانی جرایم غیر عمد را در ایام کرونا با ۱۲۸ میلیون تومان بدهی آزاد کند.

رئیس سازمان بسیج و ادارات سپاه قدس گیلان همچنین با اشاره به توزیع بسته‌های لوازم التحریر میان دانش آموزان نیازمند استان، از حضور و همراهی فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات و بسیجیان در عرصه‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: در تعداد زیادی از بسیجان و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج در روز‌های سخت کرونایی به صورت داوطلبانه و بدون هیچ چشم داشتی با حضور در بیمارستان‌های استان در بخش‌های مختلف به کادر درمان کمک کردند.

همچنین در ادامه نشست رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه و همچنین طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، حجت الاسلام و المسلمین حسن رضازاده ، معاون فرهنگی اداره کل دادگستری گیلان گفت: امروز ۱۰۰ عد کارت هدیه ۲۵۰ هزار تومانی برای کمک به نیازمندان و خانواده‌های متاثر از ویروس کرونا تهیه و با کمک سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه قدس گیلان میان نیازمندان توزیع می‌شود.

او ازتداوم کمک‌های دستگاه قضا در گیلان خبر داد و افرود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای کمک به نیازمندان در گیلان توزیع شده است.

در پایان تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی سازمان بسیج و ادارات سپاه قدس گیلان به رئیس کل دادگستری و معاون فرهنگی دستگاه قضا اهدا شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری گیلان رزمایش مواسات سپاه پاسداران شهید حاج قاسم سلیمانی کل دادگستری گیلان رئیس کل دادگستری سپاه قدس گیلان سازمان بسیج ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۷۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی پیش از ظهر شنبه در جلسه با شورای معاونین، رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضائی استان اظهار کرد: مدیران قضائی استان در سال جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضائی آنها را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم افزود: مسؤولان قضائی استان باید در جهت تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: سند تحول قضائی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضائیه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضائی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان بر تکریم مراجعین به دستگاه قضائی تاکید و تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

حجت‌الاسلام حسینی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص تاکید کرد و افزود: قضات باید در صدور قرار تأمین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ضروری است تا در سال جاری قضات در جهت مختومه کردن پرونده‌های قضائی توأم با اتقان آرا تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری کردستان بر استفاده بیشتر از ظرفیت صلح یاران در جهت ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضائی تاکید کرد و افزود: مدیران قضائی استان در سال جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و بصورت مستمر ضمن حضور در مساجد و اماکن مذهبی، درخواستهای حقوقی و قضائی آنها را رسیدگی کنند.

در این جلسه، اعضای شورای معاونین دادگستری استان و رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضائی تابعه استان به بیان برنامه‌های حوزه‌های تحت تصدی خود پرداختند و مصوباتی به تصویب رئیس کل دادگستری استان کردستان رسید.

کد خبر 6089790

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان